سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

۵ دلیلی که کارمندان مدیران خود را ترک می‌کنند؟
آیا می‌دانید هزینه متوسط از دست دادن یک کارمند چقدر است؟ بر اساس یافته‌های اخیر این عدد ۳۳٪ درآمد سالانه کارمند است. این موضوع به ۵ دلیل رایج اتفاق می‌افتد که هنوز به خوبی شناخته نشده‌اند.

تحقیقاتی که اخیرا منتشر شده است نشان می‌دهد یکی از بخش‌هایی که شرکت‌ها در آن متضرر می‌شوند بخش تعامل با کارمند است. بعد از بررسی‌هایی که در بین ۲۵،۰۰۰ کارمند و در بازه زمانی ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۸ انجام شده است، این دلایل به ۵ دسته تقسیم شده‌اند که در مقاله زیر درباره آن‌ها می‌خوانیم. آیا موردی از آن‌ها به نظرتان آشنا است؟

عملکرد مدیریتی ضعیف
این مورد قبلا هم ذکر شده بود و این گزارشات آن را تأیید کردند: این که کارمندان درباره مدیر مستقیم خود چه احساسی دارند بسیار اهمیت دارد. افرادی که احساس خوبی درباره مدیر خود ندارند چهار برابر بیشتر از باقی افراد احتمال دارد که به دنبال کار جدید بگردند.

به علاوه این گزارشات نشان داده‌اند که ۴۰٪ کارمندانی که نظر خوبی درباره مدیر خود ندارند به احتمال زیاد حداقل یک بار در طول سه ماه به مصاحبه کاری رفته‌اند. این عدد در مورد کسانی که نظر خوبی درباره مدیر خود دارند به 10 درصد کاهش پیدا می‌کند.

به چشم نیامدن کار کارمندان
قدردانی از زحمات کارمندان که بسیار ساده (و البته بی‌هزینه) است می‌تواند تا حد زیادی تفاوت‌ها را رقم بزند. این کار همچنین می‌تواند باعث استخدام مدیرانی شود که برای نیروی انسانی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند. نزدیک به ۲۲٪  کارمندانی که بعد از انجام دادن یک کار عالی حس کرده‌اند که شناخته نمی‌شوند (به چشم نمی‌آیند) در سه ماه آخر کاری خود حداقل یک بار مصاحبه کاری داشته‌اند. این رقم برای افرادی که حس کردند به چشم می‌آیند به ۱۲.۴٪  کاهش می‌کند.

کار بیش از اندازه کارمند
راه‌حل کلیدی این مشکل که می‌توان به آن کار کردن بیش از اندازه گفت، متعادل کردن زندگی کاری و شخصی است. در حقیقت کارمندانی که زندگی کاری و شخصی خود را متعادل می‌دانند ۱۰٪ شانس بیشتری برای ماندن در کار خود دارند.

اگر احساس کردید بازده کاری کارمندی پایین آمده و یا زمان کم‌تری را به به خانواده و اولویت‌های شخصی‌اش اختصاص می‌دهد، تا حدودی مطمئن باشد تعادل زندگی کاری و شخصی خود را از دست داده و برای خروج از کار برنامه‌ریزی می‌کند.

فرهنگ کاری شرکت
بر اساس گزارشات کارمندانی که درباره فرهنگ کاری شرکت نظر مثبتی ندارند، ۲۴٪ بیشتر احتمال دارد از کار خود استعفا دهند. در حقیقت تأثیر فرهنگ کاری شرکت بر روی ماندن یا نماندن فرد خیلی بیشتر از تأثیر حقوق و مزایای کاری وی است. یکی از جنبه‌های بسیار مهم فرهنگ کاری شرکت، شیوه رفتار اعضای یک تیم با هم است. کارمندانی که اعتقاد دارند میزان احترام در بین افراد پایین است، احتمال ترک کارشان ۲۶٪ بیشتر از سایر افراد است.

نبود موقعیت رشد
بر اساس نتایج این گزارشات، کارمندانی که در دوره یک ساله احساس کنند در کارشان پیشرفت داشته‌اند، ۲۰٪ احتمال ماندنشان بیشتر است. در طرف مقابل، کارمندانی که احساس کنند در وضعیتشان هیچ پیشرفتی رخ نمی‌دهد، سه برابر بیشتر احتمال دارد که به دنبال یک شغل جدید بگردند.

نتایج نهایی این گزارشات نشان می‌دهد که یک رهبر قوی و یک فرهنگ کاری کامل که در آن با کارمندان درست رفتار می‌شود و شأن آن‌ها حفظ می‌شود، می‌تواند مشکل ریزش کارمند و آسیب‌های مالی ناشی از آن را کاهش دهد و تا حدودی آن را حل کند.

اگر تیم منابع انسانی و مدیران بتوانند استراتژی خود را بر اساس کارمندان و نیازهایشان طراحی کنند و همچنین بتوانند مسیری برای پیشرفت این افراد ایجاد کنند، می‌توان مطمئن بود که محیط کاری بسیار شادتر و کارآمدتر خواهد بود.

منبع : تکراسا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟