جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

در برخورد با کارکنان خاطی هرگز اشتباهات زیر را مرتکب نشوید
هنگام وقوع اشتباه در محل کار، ممکن است کارکنان بخواهند تقصیر را گردن دیگران بیندازند. پیش از آنکه از مسیر درست خارج و مسئولیت این اشتباه را برعهده یکی از کارکنان بیندازید، موضوع را بی طرف بررسی کنید.

1. همه تقصیرات را گردن وی نیندازید.

هنگام وقوع اشتباه در محل کار، ممکن است کارکنان بخواهند تقصیر را گردن دیگران بیندازند. پیش از آنکه از مسیر درست خارج و مسئولیت این اشتباه را برعهده یکی از کارکنان بیندازید، موضوع را بی طرف بررسی کنید. بررسی کنید آیا واقعاً شما یا سایر همکاران نباید بخشی از مسئولیت را بر عهده بگیرد؟ هنگام برخورد با کارکنان خاطی، ابتدا مسئولیت و نقش خود را در اشتباه رخ داده پذیرفته، سپس با وی برخورد کنید.

2. با متهم کردن کارمند خاطی به سراغ مشکل نروید.

زمانیکه با متهم کردن وی به خاطر اشتباهی که مرتکب شده، شروع می کنید (حتی اگر شواهد قابل اتکایی هم برای این اتهام وجود داشته باشد)، بلافاصله فضایی دفاعی شکل می گیرد. به جای نشانه رفتن انگشن اتهام به سمت دیگران، باید با احتیاط و تمرکز روی چراییِ مشکل به وجود آمده و راه حل های احتمالی آن به آنها نزدیک شوید و کمک کنید دیگر مرتکب چنین اشتباهی نشود.

3. کاری که باعث ایجاد حس بد در وی می شود را انجام ندهید.

هنگامیکه مشکلی به وجود می آید، متهم کردن کارمند خاطی و یا قرار دادن او در موقعیتی ناخوشایند کمکی به بهتر شدن اوضاع نمی کند. مطرح کردن یک اشتباه می بایست به عنوان یک فرصت یادگیری مورد استفاده قرار گیرد. اگر برای کارمند خود مشخص کنید هنوز برای کار وی ارزش قائلید، این فرصت را خواهید داشت که رویه ی تازه ای بنا تا از عدم تکرار آن اشتباه اطمینان حاصل شود.

4. در کنار سایر کارکنان او را سرزنش نکنید.

هنگامیکه یکی از کارکنان اشتباه بزرگی مرتکب می شود، به احتمال زیاد خودش از این موضوع آگاهی دارد. پس هیچ گاه اشتباه او را نزد سایر همکاران به رخ نکشید، این کار او را وارد حالت دفاعی کرده و می تواند روح حاکم بر شرکت را در هم بشکند. در عوض، برای صحبت کردن با او به صورت خصوصی وقت کافی اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید به جای اتهام زدن بی اساس، در فضایی آرام به این موضوع پرداخته می شود؛ فضایی که هر دو طرف را به سمت پیدا کردن یک راه حل هدایت می کند.

5. به خاطر این اشتباه همه اشتباهات او در طول خدمت را لیست نکنید.

الان زمان خوبی برای فهرست کردن تمام اشتباهاتی که او در طول دوران کار خود مرتکب شده نیست. اطمینان حاصل کنید او از مشکل به وجود آمده درک درستی دارد، و با یکدیگر به این موضوع فکر کنید که برای برطرف کردن موضوع، چه راه حلی می توان پیدا کرد. وی را با نگاهی مثبت و نتیجه گیری عملی ترک کنید. این کار تشویش کمتری به او تحمیل می کند و در عین حال ابزار های لازم برای برطرف کردن مشکل را در اختیارش قرار می دهد.

6. از شخصی کردن موضوع جداً بپرهیزید.

هر فردی ممکن است در محل کار مرتکب اشتباه شود. گاهی اوقات این اشتباهات یک کسب و کار را در معرض خطر قرار می دهند و بسیاری از مدیران ممکن است موضوع را به خودشان بگیرند و آن را عمدی و شخصی تلقی کنند. هر تصمیمی که در مورد آینده کارمند خاطی گرفته می شود، تمرکز همیشه باید روی مسئله موجود و فعلی باشد، نه روی شخصیت افراد و دخیل کردن آن در موضوع. اشتباه رخ داده را به یک فرصت یادگیری بدل کنید. تغییر یک فرایند می تواند به جلوگیری از تکرار آن اشتباه در آینده کمک کند.

7. بلافاصله پس از ارتکاب به اشتباه با وی برخورد نکنید.

هنگامیکه تحت تأثیر احساسات خود قرار دارید با فرد خاطی برخورد نکنید. اجازه دهید پیش از مطرح کردن موضوع ، عصبانیتتان فرو نشیند. چه یک ساعت، چه یک روز و یا یک هفته، اجازه دهید آمدگی لازم برای فراهم شدن زمینه ی برخوردی مناسب با موضوع بوجود بیاید. واکنش های آنی و احساسی برای هیچ یک از طرفین مفید نخواهند بود.

8. به هیچ عنوان به فرد خاطی توهین نکنید.

در هنگام برخورد با یک کارمند خاطی هیچگاه به او توهین نکنید. عملکرد او هر چقدر هم که بد باشد، توهین به او هیچ توجیهی ندارد. اگر هدف شما از صحبت کردن با وی، فهم اتفاق روی داده و رسیدن به یک نتیجه ی مثبت است، توهین راه مناسبی برای این کار نیست. به صحبت های فرد خاطی گوش دهید و با پیش فرض وارد مکالمه با او نشوید. شاید شنیدن حرف های او زوایای تازه ای از موضوع را برایتان روشن کند.

9. به دنبال مقصر جلوه دادن کسی نباشید.

بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن مقصر هستند و روی این موضوع  تمرکز می کنند، این موضوع  اشتباهی بزرگ است. تمرکز شما باید روی پیدا کردن راه حل های درازمدت و به کارگیری رویه هایی باشد که بتوانند از تکرار اشتباهات در کسب و کار شما جلوگیری کنند. از فرد خاطی بپرسید پیشنهادش برای بهبود اوضاع چیست. اینگونه به وی حس مسئولیت پذیری القا می کنید.

منبع: میزکار       


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 80%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟