چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رونق محتاطانه در بازارهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن آسیا
با وارد شدن به نیمه دوم ماه سپتامبر و با صعود ناگهانی قیمت نفت خام در ابتدای هفته جاری قیمت های پلی اتیلن PP و پلی پروپیلن PE در سراسر چین و آسیای جنوب شرقی افزایش یافت.

گروه ترجمه ویکی پلاست: این افزایش قیمت پیش از آنکه نفت خام نیمی از افزایش قیمت خود را روز سه شنبه از دست بدهد رخ داد.

چه اتفاقی در 14 سپتامبر افتاد؟

تأسیسات دولتی آرامکو عربستان در بخش شرقی عربستان سعودی شب 14 سپتامبر مورد حمله چندین هواپیمای بدون سرنشین پهپادی قرار گرفت که منجر بزرگترین اختلال در تأمین نفت جهان شد.

تأثیرات آنی این حادثه

در پی این حادثه، روز دوشنبه 18 سپتامبر بازارهای بین المللی آتی نفت با افزایش قیمت شدید بیش از 8 دلار در هر بشکه بسته شد و چندین تولیدکننده سعودی مجبور شدند تولید روزانه کارخانه های خود را کاهش دهند.

تقویت روند صعودی برای قیمت های PP و PE داخلی چین

قیمت PP و PE در بازار داخلی چین که هفته گذشته اندکی بهبود یافته بود پس از افزایش قیمت نفت خام افزایش قیمت قابل توجهی از خود نشان داد.

افزایش قیمت معاملات آتی پیش از سقوط نفت خام در روز سه شنبه

در پی افزایش نفت خام، معاملات آتی ماه ژانویه پلی اتیلن سبک خطی LLDPE و پلی پروپیلن PP در بورس کالای دالیان به ترتیب با افزایش قیمت 89 دلار در تن و 54 دلار در هر تن در  روزهای 16و 17 سپتامبر بسته شد.

با این حال هم نفت خام وست تگزاس اینترمیتنت و هم نفت خام برنت نیمی از افزایش قیمت بدست آمده خود را در معاملات انجام شده در 17 سپتامبر از دست دادند.

عرضه محدود در بازار داخلی

چند معامله‌گر اعلام كردند كه موجودی پلی الیفین ترکیبی دو تولید کننده اصلی چینی در این هفته کمتر بوده زیرا خریداران در انتظار افزایش بیشتر قیمت ها تصمیم گرفتند قبل از نزدیک شدن به هفته طلایی در اوایل ماه اکتبر محموله‌‌های مورد نظر خود را تامین کنند.

تصمیم خریداران به پر کردن انبارها

به جز چند مورد استثنا، از بعد پایان تعطیلات سال نو چینی در ماه فوریه تقاضا برای PP و PE ضعیف بوده است.
این هفته تعداد معاملات انجام شده بهبود یافته است زیرا افزایش قیمت 42 دلاری اخیر در قیمت های پلی الیفین خریداران را به خرید ترغیب کرده است.

توقف واردات PP و PE وارداتی به چین با توجه به وضعیت نفت خام

اگرچه قیمت PP و PE داخلی چین بلافاصله به جهش قیمت معاملات آتی نفت خام واکنش نشان داده، اما قیمت وارداتی همین کالاها که در اوایل سپتامبر برای بسیاری از محصولات PE  در کمترین قیمت ده سال اخیر و برای PP در پایین ترین نرخ 2 ساله قرار داشته، تا این لحظه روند یکنواختی را دنبال کرده است.

برخی فروشندگان برای دیدن تصویر واضح تر از بازار قبل از هرگونه اقدامی، پیشنهادات قبلی خود را تکرار کرده‌اند. در همین حال، گزارش شده که بازار PE در حال حاضر 20-30 دلار در هر تن افزایش یافته است.
با توجه به تأثیر ضعف یوان در میان اختلافات مداوم تجاری اقتصادی ایالات متحده و چین ، روحیه محتاطانه در بازارهای وارداتی غالب است.

نشانه‌هایی از روند صعودی PP و PE در بازارهای جنوب شرق آسیا

رشد اخیر معاملات آتی نفت خام باعث شد به رغم ضعف در بازار تقاضا انتظارات در بازارهای PP و PE جنوب شرقی آسیا بالا برود.
یک تاجر سنگاپوری تصریح کرد: "ما انتظار داریم که قیمت PE در روزهای آینده 30-50 دلار در هر تن صعود کند. با این حال، ما همچنان نگران پایداری هر روند صعودی احتمالی هستیم زیرا تقاضا در بازارهای منطقه محدود است. "

تغییر وضعیت در پی اصلاح قیمت نفت خام

علاوه بر تقاضای محدود و نگرانی های اقتصادی، کاهش مجدد نفت خام بعد از صعود ناگهانی، شک و تردید زیادی در مورد پایداری روند فعلی در بازار PP و PE را در میان فعالان بازار به وجود آورده است.

منبع: Chemorbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟