پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تثبیت پلی اتیلن آمریکایی در ترکیه و جنوب شرق آسیا و تردید خریداران
پس از کاهش شدید سه ماهه آخر سال 2019، پلی اتیلن آمریکایی شروع به ارائه سیگنال‌هایی مبنی بر ثبات در بازارهای جهانی کرد. اکنون، در پی کاهش نسبی فشار موجودی انبار در ماه دسامبر، فروشندگان تمایلی به ارائه تخفیفهای اضافی ندارند.

گروه ترجمه ویکی پلاست: با این وجود، خریداران رویکردی محتاط نسبت به تلاش‌های فروشندگان برای پایان دادن به روند نزولی بازار دارند که حاکی از آغاز به کار کارخانه های تولیدی بیشتر از ظرفیت موجود در ایالات متحده اشاره دارد.

به عقیده آنها، کریسمس پیش رو و تعطیلات سال نو لونار چین ممکن است فعالیت‌های جهانی را در حد میانه نگاه دارد.
 


پلی اتیلن سنگین و سبک خطی کمتر از 750 دلار در تن CFR در ترکیه در حال کمرنگ شدن است

در ماه دسامبر، قیمت پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین تزریقی در ترکیه به پایین ترین سطح خود از نیمه دوم سال 2018، از زمانی که این مواد به طور مرتب به ترکیه عرضه میشدند، رسید.

افزایش ظرفیتها در ایالات متحده و همچنین جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین منجر به افزایش عرضه ایالات متحده در بازارهای مهم پلی اتیلن از جمله ترکیه، جنوب شرق آسیا، و اروپا شد و این امر باعث کاهش قیمتها در این مناطق به پایین ترین حد خود در دهه گذشته شده است.

قیمت پلی اتیلن سنگین (فیلم ، تزریقی ، بادی) و پلی اتیلن سبک خطی فیلم c4 در ترکیه از ماه مه تا دسامبر، کاهش انباشته حدود 30 درصدی را تجربه کرده که 6 درصد آن در طی یک ماه گذشته اتفاق افتاده است.

در هفته جاری، قیمتهای پلی اتیلن آمریکایی درحالی از روند عمدتا پایداری پیروی میکند که معامله گرها در مورد میزان پیشنهادات خود مردد هستند.

نماینده ای از یک تولیدکننده آمریکایی گزارش داد: "عرضه کننده ما موجودی انبار دسامبر خود را خالی کرده و در حال حاضر در حال ارائه محموله های ژانویه با قیمتهایی کمی ثابت تر است."

یک تبدیل کننده پلی اتیلن همچنین گفت: "معامله گرها مشتاق کاهش پیشنهاد خود بر اساس فشار نسبتا کمتر موجودی انبار نیستند. به ما گفته شد که یک تولیدکننده بزرگ پیش از این محصولات ماه دسامبر خود را فروخته بود و در حال مدیریت تحویل آن پیش از تعطیلات کریسمس است."

چندی پیش، این شایعه به وجود آمد که پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن آمریکایی حتی به زیر مرز 750 دلار در تن در CFR ترکیه رسیده و این مبلغ مشمول 6.5 درصد عوارض گمرکی است. با این حال، این مبحث بازار اخیرا در حال کمرنگ شدن است.

یکی از فعالان خاطر نشان کرد: "قیمت 750 دلار در تن در چند روز اخیر کمیاب شد زیرا قیمت‌های تهاجمی برای محموله های جدید معتبر نیستند. اخیرا 760-770 دلار در تن را بسیار بیشتر میشنویم."

خریداران ترکیه ای با شک و تردید به تلاش‌های بازار برای تثبیت قیمت نزدیک میشوند

با این حال، خریداران رویکردی محتاط نسبت به تلاش‌های فروشندگان برای پایان دادن به کاهش قیمت دارند.

آنها استدلال میکنند که ظرفیتهای گسترده با آغاز به کار برخی کارخانه های تولیدی دیگر در ایالات متحده باعث دامن زدن به اوضاع خواهد شد، مگر اینکه تقاضا به شکل قابل توجهی در ترکیه افزایش یابد.

به عقیده یک معامله گر: "تلاشهای اخیر منابع آمریکایی در جهت ثبات اوضاع را میتوان به عنوان یک اصلاح رو به جلو قلمداد کرد تا یک عقبگرد."

فعالان بازار در جنوب شرق آسیا از تلاشهایی برای افزایش اندک قیمت پلی اتیلن گزارش دادند

اتفاقی مشابه نیز در جنوب شرق آسیا رخ داد، جایی که قیمت پلی اتیلن آمریکایی در مقایسه با هفته پیش عمدتا ثابت بود. فعالان در این منطقه حتی از تلاش‌هایی برای افزایش 10 تا 20 دلار در تن را برای محموله های خاورمیانه و آمریکا زیر سایه عدم تمایل به خرید انجام دادند.

یک بسته بندی کننده در ویتنام گفت: "به خاطر کاهش فعالیتهای این روزها ما نیز شاهد رشد قابل توجهی نیستیم و اغلب خریداران خریدهای خود را در اقتصاد شکننده امروز در حد ناچیز نگه میدارند."

یک معامله کننده در مالزی اظهار داشت: "قیمت پلی اتیلن سبک خطی C6 آمریکایی تا 10 دلار در هر تن افزایش داشت، درحالیکه پیشنهاد 750 دلار در تن ما رد شد.

با این حال، پیشنهادات پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک خطی در هفته جاری پایدار بودند. در صورتیکه طی تعطیلات پیش رو باز هم عرضه بر تقاضا پیشی گیرد، بازار رشد صعودی نخواهد داشت."

طبق داده های ChemOrbis، پیشنهادات پلی اتیلن آمریکایی طی چهار هفته گذشته، و وابسته به محصول، 4 تا 8 درصد (25 تا 65 دلار در تن) کاهش داشت، درحالیکه کاهش انباشته به 27 درصد از مه 2019 رسیده بود. 


 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟