چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

فروشندگان خاورمیانه در پی افزایش قیمت پلی اتیلن در بازارهای جهانی
هفته گذشته یکی از بزرگترین تولیدکنندگان عربستان سعودی قیمت‌های ماه اکتبر خود را با افزایش به بازار چین عرضه کرد. در این هفته، عرضه کنندگان بیشتری از خاورمیانه با افزایش قیمت ماه اکتبر در بازارهای جنوب شرقی آسیا و ترکیه حضور یافتند. این در حالیست که فعالان بازار چین برای تعطیلات ملی در حدود یک هفته از بازار دور هستند.

آیا بازگشت عربستان سعودی و کاهش قیمت نفت از افزایش قیمت‌ها در ماه اکتبر جلوگیری خواهد کرد؟

گروه ترجمه ویکی پلاست: خریداران تمایلی به پذیرش این افزایش قیمت ندارند. دلیل این امر این است که آنها باتوجه به از سرگیری فعالیت تامین کنندگان عربستان سعودی پس از حملات اخیر در ماه سپتامبر، این افزایش قیمت را پایدار نمی‌بینند.

بعلاوه، قیمت نفت خام دوباره عقب نشینی کرد و تقریبا به همان سطحی رسید که در اوایل ماه اکتبر معامله شده بود.

تولیدکننده عربستانی پیشگام افزایش قیمت ها در ماه اکتبر

این تولید‌کننده پیشنهادهای پلی اتیلن ماه اکتبر را برای گریدهای پلی اتیلن سبک و سنگین و همچنین گرید فیلم پلی اتیلن سبک خطی 60 دلار در هر تن و برای گرید پلی اتیلن سنگین بادی 40-50 دلار در هر تن افزایش داده است.

پیشنهادات بالاتر از سوی خاورمیانه به بازار جنوب شرقی آسیا

منبعی از یک تولید کننده خاورمیانه‌ای با ارائه پیشنهاد قیمت بالاتر  پلی اتیلن به آسیای جنوب شرقی، گفت: "در این هفته با استعلام قیمت بیشتری روبرو شدیم.

با این حال با توجه به کاهش قیمت نفت و همچنین اتیلن خریداران در برابر افزایش قیمت پلی اتیلن مقاومت نشان می دهند. علاوه بر این، آنها زمانی که بازار در کمترین سطح 10 سال اخیر قرار داشت به اندازه کافی پلی اتیلن سبک و سنگین انبار کردند."

موجودی بالا و هجوم پلی اتیلن ایالات متحده ممکن به نفع خریداران تمام شود  

یکی دیگر از تأمین کنندگان سعودی به دنبال افزایش 20 دلاری  پیشنهادات خود به جنوب شرق آسیا در ماه اکتبر است. یک منبع نزدیک به این تولیدکننده  تأیید کرد که این هفته فقط LLDPE فروش داشته در حالی که تقاضا برای HDPE و LDPE بسیار پایین است.

وی با اشاره به فشاری که از سوی محموله‌های پلی اتیلن آمریکا به بازار جنوب شرق آسیا وارد می شود، اذعان داشت خریداران تمایل چندانی برای خرید ندارند و ترجیح می‌دهند تا ماه نوامبر منتظر بمانند. و موجودی که طی دو ماه گذشته انبار کرده اند به آنها کمک می کند."

افزایش قیمت 40 دلاری پیشنهادات خاورمیانه به بازار ترکیه

مشابه آسیای جنوب شرقی، یک تهیه کننده خاورمیانه‌ای از معاملات سپتامبر گذشته پیشنهادات خود را برای LLDPE 30-40 دلار در هر تن و پیشنهادات گرید فیلم HDPE را 20-30 دلار در هر تن افزایش داده است.

خریداران با دریافت پیشنهادات بالاتر از سایر تأمین کنندگان و همچنین پتکیم، تولید کننده داخلی ترکیه، همچنان نسبت به این روند صعودی تردید دارند.  

به گفته یکی از فعالان بازار، قیمت‌های PE در ماه اکتبر بالا می‌رود اما پایداری این روند صعودی تا حد زیادی مورد تردید است.

منبع: chemorbis

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟