شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

آیا بازار پلی اتیلن چین ثبات خود را بعد از هفته طلایی حفظ خواهد کرد؟
فعالان چینی با شروع تعطیلات روز ملی به مدت یک هفته که آخر این هفته آغاز می شود، از بازار دور خواهند شد. پیش از این تعطیلات، بازار پلی اتیلن وارداتی که در پایین ترین سطح 10 ساله خود قرار داشت روندی افزایشی در پیش گرفت زیرا تأمین کنندگان خاورمیانه ای قیمت‌ پیشنهادات خود را پس از حمله به آرامکو بالا برده اند.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

افزایش قیمت ها نسبت به پایین ترین سطح ده سال اخیر

گروه ترجمه ویکی پلاست: دو هفته پیش، قیمت های PE بر اساس CIF چین شاهد اولین افزایش قیمت پس از دو ماه کاهش قیمت متوالی بود و توانست با کمک فاکتورهای مثبتی مانند موجودی پایین انبارها و همچنین افزایش قیمت معاملات اتی نفت خام، پایین ترین قیمت یک دهه گذشته را پشت سر بگذارد.

اما با توجه به اختلافات تجاری با آمریکا، چشم انداز ضعیف اقتصاد جهانی و همچنین نگرانی‌های مربوط به عرضه اکثر فعالان بازار  نسبت به پایداری این افزایش قیمت خوش بین نیستند. با این حال  بازار تاکنون توانسته به روند صعودی خود  ادامه دهد.

کاهش عرضه از سوی عربستان سعودی از افزایش قیمت حمایت می کند

در 14 سپتامبر، تاسیسات آرامکو عربستان سعودی در قسمت شرقی این کشور مورد حمله چندین هواپیمای بدون سرنشین پهپاد قرار گرفت و چندین تولیدکننده سعودی ناچار به کاهش نرخ بهره برداری در کارخانه های خود شدند.

در نتیجه این حادثه، تأمین کنندگان پلی اتیلن عربستان سعودی در هفته گذشته قیمت های  پیشنهادی خود به چین را افزایش داده و یا قیمت‌های قبلی را حفظ کردند.

خریدهای قبل از تعطیلات و نزدیک شدن به فصول پرتقاضا

نه تنها اختلال غیرمنتظره در عرضه از سوی عربستان سعودی، که اولین تامین کننده HDPE و LLDPE چین محسوب می شود، بلکه بهبود  فعالیتهای خرید قبل از تعطیلات روز ملی و نزدیک شدن فصل پرتقاضا نیز به افزایش قیمت‌ها کمک کرد.

بسیاری از معامله گران مستقر در چین خاطرنشان کردند که خریداران مشتاقانه قبل از شروع تعطیلات اقدام به خرید مواد مورد نیاز خود کرده اند.

افزایش قیمت قابل توجه برای ماه اکتبر از سوی تولید کننده بزرگ عربستان سعودی

مهمتر از همه اینها، یک تولید کننده بزرگ عربستان سعودی این هفته پیشنهادهای ماه اکتبر خود برای پلی اتیلن را با افزایش شدید 40-60 دلاری در هر تن عرضه کرد.

نماینده یکی از تولید کنندگان اظهار داشت، "به دلیل اختلال عرضه در خاورمیانه در اثر حملات به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت واردات PE افزایش یافته است.

تقاضا به ویژه برای گرید فیلم HDPE بهبود یافته است و نسبت به فصل گذشته بهتر است و ما امیدواریم که فعالیت های تجاری در سه ماهه چهارم قبل از تعطیلات پایان سال افزایش یابد"

چه چیزی بر چشم انداز تقویت بازار سایه می‌اندازد؟

با توجه به فاكتورهای فوق،برخی فعالان معتقدند که  بازار PE  چین ممكن است بتواند روند فعلی خود را در دوره پس از تعطیلات حفظ كند.

با این حال  گروه دیگر فعالان با اشاره به اینکه تولید داخلی PE در چین در طول تعطیلات ادامه خواهد داشت که به طور سنتی منجر به عرضه بیش از حد تقاضا هنگام بازگشت فعالان به پشت میزهای خود می شود، احتمال زیادی برای تغییر در روند قیمت ها در نظر نمی‌گیرند.

علاوه بر این، نگرانی‌های پیشین در مورد کمبود مواد اولیه اغلب فروکش کرده است زیرا عربستان سعودی توانست پس از حمله به تأسیسات خود، تولید نفت را احیا کند.

منبع: chemorbis

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟