شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رکورد جدید واردات پلیمر چین از ژانویه تا آگوست
بین ماه‌های ژانویه تا آگوست، واردات پلیمر چین بیش از 13 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته و همچنین بیشترین میزان واردات سالانه از سال 2000 به شمار می‌رود.

گروه ترجمه ویکی پلاست: این افزایش قیمت دو رقمی واردات پلیمر حتی زمانی که رشد تولید صنعتی چین که یک شاخص مهم اقتصادی برای این کشور است در ماه آگوست به دلیل روابط تجاری پر تنش با آمریکا به ضعیف‌ترین نرخ 17 سال اخیر سقوط کرد، ادامه یافت.

آیا چین سال 2019 را با رکورد سالانه جدیدی به پایان می‌رساند؟

با نگاهی به عملکرد 8 ماه اول سال، پاسخ این سوال با احتمال بسیار بالایی مثبت است. با وجود اینکه واردات پلی‌پروپیلن PP و پلی‌وینیل کلراید PVC با توجه به مناسب بودن ظرفیت تولید داخلی افزایش قابل توجهی را نشان نمی دهد، واردات پلی‌اتیلن PE همچنان در حال رشد است و عربستان سعودی، ایران و تایلند به طور مداوم فقدان آشکار محموله‌های وارداتی از ایالات متحده را جبران می‌کنند.

احتمال دارد میزان واردات در ماه‌های سپتامبر و اکتبر به دلیل به وجود آمدن اختلال در عرضه در عربستان سعودی و تعطیلات هفته طلایی در چین تا حدودی کاهش یابد. با این حال، این امکان وجود دارد که به رغم نگرانی‌های مداوم در مورد وضعیت اقتصادی و جنگ تجاری طولانی مدت با آمریکا تمایل برای خرید در بازار چین همچنان بالا باقی بماند و رکوزد جدید را در بازار چین تا پایان سال جاری میلادی ثبت کند.

عربستان سعودی در صدر تأمین کننده پلیمر به چین

در طول 8 ماه اول سال، چین بیشترین حجم پلیمرها را از عربستان سعودی وارد کرده است. واردات این کشور از عربستان صعودی به طور سالانه تقریباً 23 درصد افزایش یافت و حدودا به 3 میلیون تن رسید. از میان سه کشور برتر صادرکننده، کره جنوبی و ایران نیز افزایش واردات سالانه 3 و 23 درصدی در واردات پلیمر به چین را نشان می‌دهند.

واردات از ایالات متحده، رقیب اقتصادی چین، در مدت مشابه سال گذشته تقریبا 30 درصد کاهش یافته است.

ایالات متحده در بازار پلی اتیلن سنگین HDPE وارداتی به چین هیچ سهمی ندارد

واردات HDPE از آمریكا بیش از 80 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش یافته است، در این مدت 25 درصد تعرفه اضافی به HDPE تولیدی توسط آمریكا تحمیل شده و واردات این کشور به چین را به طرز چشمگیری كاهش داد.

در دوره ژانویه تا آگوست سال 2019، واردات HDPE از این کشور حدود 1 درصد از کل واردات HDPE در چین را به خود اختصاص داده که در مدت مشابه سال گذشته این رقم حدود 7 درصد از کل واردات HDPE بوده است.  

31 درصد افزایش سهم عربستان سعودی از بازار HDPE

علیرغم کاهش واردات HDPE از ایالات متحده، واردات ژانویه تا آگوست چین برای این محصول 16 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و رکورد بالایی را تجربه کرده است.

چین بیشترین حجم HDPE را در این مدت از عربستان سعودی وارد کرده و پس از آن ایران و امارات در رتبه‌های بعدی قرار دارند. به محض حذف ایالات متحده از بازار، عربستان سعودی و ایران به ترتیب سهم بازار خود را 31 درصد و 25 درصد افزایش دادند.

واردات LLDPE از عربستان سعودی و تایلند رو به افزایش است

در دوره زمانی ژانویه تا آگوست، واردات LLDPE نسبت به مدت مشابه در سال 2018 حدود 23 درصد افزایش یافته است. عربستان سعودی با بیشترین میزان عرضه، در حدود 30 درصد، بزرگترین تأمین کننده بازار چین بود. دومین تأمین کننده بزرگ LLDPE سنگاپور بود که سهم بازار خود را تا 16 درصد افزایش داد. تایلند که در این رده بندی در رتبه سوم قرار دارد، شاهد افزایش 50 درصدی واردات LLDPE خود به چین در این بازه زمانی بود.  

واردات LLDPE از ایالات متحده با سرنوشت مشابه واردات HDPE روبرو است

با شروع اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات LLDPE از ایالات متحده در سال گذشته، سهم این کشور برای این گرید به طرز چشمگیری کاهش یافته و سقوطی در حدود 57 درصد را نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد.

رکورد جدید محموله LDPE ایالات متحده

از آنجایی که LDPE آمریکا از تعرفه 25 درصدی چین که در آگوست سال 2018 وضع شده معاف بود، سهم ایالات متحده از بازار LDPE وارداتی چین از 5 درصد در مدت مشابه سال گذشته به تقریبا 10 درصد در ژانویه-آگوست سال جاری افزایش یافت. با این حال با توجه به آخرین دور تعرفه های اعمال شده توسط چین در اواخر ماه آگوست و مشمول شدن LDPE آمریکا، این وضعیت پایدار نخواهد ماند.

واردات پلی‌پروپیلن PP

واردات هموپلیمر پلی‌پروپیلن در 8 ماه گذشته در حدود 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان یافته است. بزرگترین تامین کننده کره جنوبی است و به عربستان و سنگاپور در رتبه‌های بعدی قرار دارند. گرچه صادرات کره جنوبی و عربستان سعودی به ترتیب 5 و 8 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

واردات کوپلیمر PP در همین مدت نیز 14 درصد افزایش یافته است. بزرگترین تأمین کننده چین برای این گرید، کشور تایوان بود و در فهرست تأمین کنندگان عمده کوپلیمر PP سنگاپور و کره جنوبی به ترتیب در رتبه‌های بعد قرار داشتند.

کاهش واردات پلی‌وینیل کلراید PVC

در مورد واردات PVC، این رقم در دوره ژانویه تا آگوست  2 درصد کاهش یافت. در راستای این کاهش کلی، واردات PVC از ایالات متحده هم 3 درصد کاهش یافت اما همچنان در صدر لیست تامین کنندگان قرار دارد. تامین کنندگان بعدی این محصول تایوان و ژاپن بودند.

افزایش واردات پلی استایرن PS در هشت ماه اول

در دوره ژانویه تا آگوست، واردات پلی‌استایرن 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. واردات این محصول از تایوان 6 درصد افزایش یافته و این کشور را به عنوان بزرگترین تأمین کننده PS در چین قرار داده است. سنگاپور و مالزی در جایگاه بعدی قرار دارند.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟