شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ثبات قیمت PET صادراتی چین پس از 6 هفته کاهش
با توجه به احتمال پایان یافتن رکود فعلی پس از 6 هفته کاهش قیمت پی در پی، فعالان بازار PET آسیا اواخر هفته گذشته با احتیاط بیشتری به فعالیت خود ادامه دادند.

آغاز روند نزولی در اوایل ماه ژوئیه با افزایش قیمت مواد اولیه

گروه ترجمه ویکی پلاست: در چین، قیمت ها از اوایل ماه ژوئیه به دلیل ضعف تقاضا و همچنین افزایش هزینه های مواد اولیه روند نزولی داشته و قیمت PET  صادراتی در چین به پایین ترین سطح خود از ماه می 2017 رسیده است.

با این حال اخیراً یک بازرگان چینی اظهار داشت که به دنبال کاهش مداوم قیمت ها، چندین تأمین کننده قیمت‌های خود را ثابت نگه داشته اند. این تاجر همچنین اضافه کرد که گمانه زنی‌های اولیه نوساناتی را برای بازار پیش‌بینی می‌کند.

شکل گیری امیدهای تازه در بازار با به تأخیر افتادن برخی از تعرفه‌ها

با به تعویق افتادن تعرفه های اضافی دولت ایالات متحده برای چندین کالای چینی، از جمله پلی استر، اعتماد به بازارهای بالادستی بازگشته و در بازارهای پایین دست از ثبات احتمالی قیمت ها صحبت می‌شود.

علاوه بر نرم شدن اخیر آمریکا در سیاست تعرفه ها، به دنبال گزارش‌های مقامات آمریکایی امیدهای تازه ای برای از سرگیری مذاکرات تجاری با چین شکل گرفته است.

عدم ثبات هزینه‌های بالادستی

داده های شاخص قیمت ChemOrbis نشان که در هفته گذشته قیمت پارازایلین PX در بازار اسپات بر اساس FOB کره جنوبی، با سرعت کمتری کاهش یافته است.

دلیل این امر بیشتر محدودیت عرضه در اثر نوسان قیمت نفت خام است. در همین حال، قیمت اسپات مونواتیلن گلایکلMEG ، که اوایل هفته گذشته به کمترین میزان خود در یک دهه گذشته رسیده بود توانست افزایش پیدا کند.

به دلیل عدم اطمینان در مورد عرضه در اثر تنش های مداوم در خاورمیانه، شاخص ها نفت خام نیز هفته گذشته به بالاترین سطح خود رسیدند.

با این حال ، داده های شاخص قیمت ChemOrbis  نشان می دهد که شاخص‌های جهانی با وجود افزایش هفتگی هنوز در محدوده رکود قرار دارد زیرا قیمت ها در اوایل ماه آگوست تا کمترین سطح خود نسبت به ماه ژانویه عقب نشینی کرده اند.  

پیگیری محتاطانه داده های اقتصادی توسط معامله گران

از آنجا که داده های اقتصادی حاکی از تضعیف غول های اقتصادی است، فعالان رویه محتاطانه ای در پیش گرفته اند و معتقدند با  حضور ترس از رکود اقتصادی تغییر جو بازار به سمت روند صعودی محتمل نیست.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟