پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ادامه ضرر و  زیان‌ در بازار PET جنوب شرق آسیا با آغاز سه ماهه آخر سال
با توجه به رکود فصلی و کاهش تقاضا، کاهش قیمت PET در جنوب شرقی آسیا در ماه اکتبر هم ادامه یافت، این سیر نزولی قیمت بعد از بهبود کوتاه مدت در اوایل ماه سپتامبر رخ داد.

کاهش قیمت های PET وارداتی در سه ماهه سوم سال

گروه ترجمه ویکی پلاست: طبق آمار هفتگی به دست آمده از شاخص قیمت ChemOrbis، پس از شروع ضعیف بازار در ماه ژوئیه، قیمت های PET وارداتی بر اساس CIF جنوب شرقی آسیا تا اوایل ماه سپتامبر به روند نزولی ادامه داد و به پایین‌ترین سطح خود در سه سال اخیر رسید.

در اواسط ماه سپتامبر با کمک عوامل حمایتی مانند افزایش شدید قیمت معاملات آتی نفت خام و همچنین افزایش هزینه های بالادستی ناشی از حمله هواپیماهای بدون سرنشین به تاسیسات آرامکو عربستان این بازار توانست فقط به مدت دو هفته روند خود را معکوس کند.

داده های ChemOrbis نشان می‌دهد که بازار PET جنوب شرق آسیا در راستای تضعیف شاخص‌های جهانی نفت در پی بازگشایی کامل آرامکو در اواخر ماه سپتامبر، در طول هفته گذشته روند نزولی خود را از سر گرفت. سقوط قیمت ها از آن زمان تاکنون ادامه دارد.

عدم پشتیبانی در بازار مواد اولیه

در آسیا، قیمت اسپات مونو اتیلن گلایکول MEG و همچنین ترفتالیک اسید PTA در مقیاس هفتگی روند کاملاً پایداری را دنبال کرد در حالی که قیمت اسپات پارازایلن (PX) با کاهش ناچیز همراه بود.

کاهش قیمت‌های پیشنهادی PET از سوی تایلند، تایوان و کره جنوبی

چندین تأمین کننده آسیای جنوب شرقی و شرق دور آسیا بپیشنهادات خود را با کاهش هفتگی 20 دلار در هر تن به بازارهای منطقه ای PET عرضه کردند.

یک معامله‌گر ویتنامی همچنین پیشنهادات PET گرید بطری خود به چین و اندونزی را حدودا 30 دلار  دیگر هم در این هفته کاهش داد.

پایان تعطیلات ملی در چین

فعالان بازار PET  در جنوب شرقی آسیا این روزها بیشتر ترجیح می دهند تا بازگشت بازار چین از تعطیلات ملی یک هفته‌ای صبر کنند.  

دلیل این امر این است که روندی که بازار PET چین پس از تعطیلات در پیش خواهد گرفت شاخص مهمی در مورد پایداری روند نزولی بازارهای PET وارداتی در آسیای جنوب شرقی در روزهای آینده خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟