پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آیا افزایش تقاضای پلی اتیلن ترفتالاتPET فشار هزینه را کاهش می دهد؟
در اروپا، هجمه خریداران به سوپرمارکت ها تقاضا محصولات ساخته شده با PET را در ماه مارس افزایش داد از سوی دیگر، به دلیل رکود بی سابقه در بازارهای انرژی، قیمت مواد اولیه افت چشمگیری داشته است.

گروه ترجمه ویکی پلاست

شرکت های بسته بندی مواد غذایی و سازندگان پریفرم با ظرفیت کامل کار می کنند

تقاضا و مصرف برای شرکت های بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی، پس از شیوع ویروس کرونا و هجمه خریداران در فروشگاه های مواد غذایی و خالی شدن قفسه ها، به شدت افزایش پیدا کرد.

فعالان همچنین از افزایش تقاضا برای بطری های آب معدنی و مواد غذایی بسته بندی گزارش داده اند. این حرکت، نگرانی های همیشگی را کنار می گذارد، چراکه مصرف کنندگان ترجیح می دهند در میان این هشدارهای بهداشتی و نگرانی شیوع بیشتر این ویروس، از مواد غذایی بسته بندی شده استفاده کنند.

بدین ترتیب، تولیدکنندگان صنایع بسته بندی و پریفرم با تمام ظرفیت خود مشغول هستند تا از افزایش سفارشات خود و عرضه محصولات نهایی به ارتش و بیمارستان ها نهایت استفاده را ببرند. با این حال به دلیل توصیه های مرتبط با حفظ فاصله  اجتماعی، نیروی کار کارخانه ها کاهش داشته است.

تعدادی از تولیدکنندگان منطقه ای اذعان داشته اند که میزان تقاضا بسیار خوب بوده است، بطوریکه سفارشات ماه مارس زودتر از زمان معمول به فروش رفت.

آماده سازی تولیدات فصلی به تدریج از همین زمان آغاز می شود، در حالی که میزان تقاضا بدلیل شیوع کرونا، شاهد افزایش قابل توجهی است. به گفته فعالان این مسأله ممکن است سبب طولانی تر شدن فروش ویژه فصلی برای تولیدکنندگان شود.

در میان نگرانی های موجود، واردات مواد اولیه همچنان مورد توجه است

خریداران PET به دلیل احتمال بسته شدن مرزها و تأخیر در تحویل ها، به دلیل بازرسی دقیق تر در مرزها و بنادر، ترجیح می دهند تا امنیت بیشتری در سهم خود ایجاد کنند.

آنها بیشتر نیازهای خود را از بازارهای محلی تأمین می کردند و از محموله هایی که از مناطق دورتر می آمدند، اجتناب می کردند.

به علاوه، تقاضا بویژه در کشورهایی که اخیرا تحت قانون تعلیق فعالیت ها (lockdown) قرار گرفته اند، بهتر و بیشتر شده است.

یکی از توزیع کنندگان اضافه کرد: خریداران برای جلوگیری از تأخیرهای احتمالی در روزهای آینده، پیش خرید کرده اند. هراس از خرید باعث افزایش فروش ما شده است.

افت شدید برای معاملات پارازیلین(PX)  ماه مارس پیش بینی شده

مواد اولیه PET در طی ماه مارس، ردپای کاهش معاملات آتی نفت خام را دنبال کرد. بر اساس قیمت هایی که در ChemOrbis ثبت شده، قیمت های نقطه ای PX بر اساس هزینه تحویل کالا در عرشه کشتی (FOB NWE )، از اوایل ماه مارس در حدود دلار به ازای هر تن و یا  23 درصد کاهش پیدا کرده است.

هزینه های تحمیل شده قیمت گذاری در ماه آوریل

فعالان معتقد هستند که چشم انداز آوریل میان تقاضای شدید و هزینه های پایین تر شکسته شده است. سقوط بی سابقه بازار انرژی باعث فشار بر قیمت ها می شود و احتمالا قیمت های PET در ماه آینده شاهد افت قیمت ها خواهد بود.

خریداران و فروشندگان تأیید می کنند که تقاضا در ماه آوریل به خوبی ادامه پیدا می کند در حالی که آنها معتقدند این امر تنها به کنترل سقوط احتمالی کمک می کند.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟