جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تسلیم بازار پلی‌پروپیلن وارداتی چین در برابر جنگ اقتصادی و تقاضای پایین
پس از ثبات کامل وضعیت در سه هفته‌ی گذشته، قیمت هموپلی‌پروپیلن وارداتی در چین، اخیرا رو به افول گذاشته است. دلیل این افول کمبود تقاضا و همچنین تنش‌های اقتصادی با آمریکاست که مستقیما روی قیمت‌ها و همچنین نرخ برابری یوآن نسبت به دلار آمریکا تاثیر دارد.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

ازدیاد تنش‌ها و تاثیر آن روی پویایی بازار

بلافاصله پس از آخرین دور مذاکرات دو غول اقتصادی جهان که در تاریخ 30 جولای در شانگهای چین آغاز شد، رئیس جمهور ترامپ در توییت‌های خود خبر از اعمال تعرفه‌هایی جدید داد.

بنابراین آمریکا از تاریخ یکم سپتامبر بر روی کالاهای چینی به ارزش 300 میلیارد دلار تعرفه 10 درصدی اعمال خواهد کرد. این خبر بلافاصله روی وضعیت بازار و همچنین نرخ یوآن نسبت به دلار تاثیر گذاشت.

افت یوآن چین

روز دوشنبه واحد پول چین در مقابل دلار به پایین‌ترین مقدار خود در یازده سال اخیر رسید. روز سه شنبه بانک مردم چین (PBoC) هر یک دلار آمریکا را برابر 6.5784 یوآن قرار داد.

افت 3 درصدی معاملات آتی پلی‌پروپیلن

معاملات آتی ماه سپتامبر پلی‌پروپیلن در بورس کالای دالیان با افت 3 درصدی معادل 38 دلار در هر تن  روبرو شد که این کاهش قیمت فشار بر بازار پلی پروپیلن به خصوص بازار محلی را بیشتر کرد.

ضربه‌ی جدی به تقاضا

افت شدید اخیر یوآن در برابر دلار میل به خرید را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است. بنا به گفته‌ی یکی از معامله‌گران افت یوآن نسبت به دلار به پایین‌ترین میزان در بیش از یک دهه‌ی اخیر در هفته جاری منجر به تغییر جهت بازار شده است.

خریداران نمی‌خواهند تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار بگیرند لذا از خرید خودداری می‌کنند. بنابراین تقاضا برای پلی‌پروپیلن افت کرده است. پیش بینی می‌شود که در روزهای آتی نیز بازار با افت حتی بیشتری مواجه شود.

تعدیل قیمت‌های محلی پلی‌پروپیلن

داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهند که قیمت‌ها در بازار محلی پلی‌پروپیلن چین پس از دو ماه اوج گرفتن در اوایلجولای به مقدار قبلی خود بازمی‌گردند.


از آن پس، بازار روند نزولی دارد و برای آینده نیز با توجه به انبارهای پر از پلی‌اولفین و کمبود تقاضا روندی مشابه پیشبینی می‌شود. افت ملایم قیمت‌ها در بازار محلی نیز به عنوان فاکتور مهمی قیمت‌های صادرات را تحت فشار می‌گذارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟