دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیروی بازار پلی‌پروپیلن PP ترکیه از بازار چین/ تخفیف در معاملات پلی‌اتیلن سبک خطی LLDPE و پلی‌اتیلن سنگین  HDPE
روند نزولی پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن وارداتی در ترکیه همچنان ادامه دارد و این بازار ماه ژوئیه را با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به ماه ژوئن آغاز کرد...

با این وجود، تعداد زیادی از فعالان بازار بر این باورند که با توجه به تثبیت قیمت‌ها در چین، احتمال بهبود وضعیت قیمت‌ها در بازار ترکیه هم وجود دارد.

افزایش قیمت پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن وارداتی چین در پی بالا رفتن قیمت‌های داخلی

گروه ترجمه ویکی پلاست: با آتش بس جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده در اجلاس گروه 20 که در اواخر ماه ژوئن برگزار شد، قیمت‌ها در بازار پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن چین برای دومین هفته متوالی افزایش یافت.

رو به رشد بودن بازار آینده خریداران چینی را به بازار جذب می کند، همچنین پایین بودن موجودی در بازار داخلی به رونق گرفتن بیشتر بازار افزوده است.

محدوده قیمت پلی‌اولفین‌های داخلی نسبت به هفته گذشته در حدود 30 دلار در هر تن افزایش یافته است. پیشنهاد قیمت‌های ماه ژوئیه پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن تولید کننده اصلی عربستان سعودی نسبت به اواخر ماه ژوئن اندکی افزایش قیمت داشته است.

تاثیر بازار ترکیه از چین

فعالان  بازار احتمال اتمام دوره نزولی در بازار ترکیه بعد از دو ماه کاهش شدیدی قیمت‌ها را بررسی می کنند. داده‌های Chemorbise  نشان می دهد که قیمت پلی‌پروپیلن وارداتی این هفته به کمترین سطح خود در دو سال اخیر رسید. این در حالیست که قیمت پلی‌اتیلن سنگین HDPE و پلی‌اتیلن سبک خطی  LLDPE در پایان ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح 10 اخیر  رسیده بود.

شنیده ها حاکی از آن است که با توجه به افزایش درخواست‌ها برای خرید و فروش بازار پلی‌پروپیلن PP و پلی‌اتیلن PE نشانه هایی از ثبات در آینده را نشان می دهند.

فقدان حق بیمه بر محموله‌های پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن وارداتی از چین به ترکیه

در شرایط بازار متعادل، با توجه به سهم بازار کوچکتر ترکیه و اختلاف کرایه حمل انتظار میرود ترکیه حق بیمه به چین بپردازد. با این حال، داده های میانگین هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که به رغم روند متفاوت دو بازار،  PP وارداتی در ترکیه در حال حاضر از میانگین چین پیروی می کند.



علاوه بر این، در حال حاضر گرید فیلم LLDPE و HDPE با تخفیف های 10 و 30 دلار در هر تن به فروش می رسند. در عین حال، به قیمت گرید فیلم پلی‌اتیلن سبک LDPE وارداتی به دلیل محدودیت امکان واردات در ترکیه، هنوز هم حق بیمه‌ای در حدود 70 دلار در هر تن تعلق می گیرد.


آیا حقایق تئوری به تغییر مسیر بازار ترکیه کمک می کند؟


عواملی مانند نزدیک شدن تعطیلات تابستانی و کاهش قیمت اتیلن در اروپا  و همچنین اقتصاد ضعیف، خریداران را محتاط کرده است.

یک تولید کننده اظهار داشت: "فروشندگان با توجه به بهبود وضعیت بازار چین دیگر تمایل ندارند مجددا قیمت‌های پایین‌تر گذشته را ارائه دهند.

با این حال، از آنجایی که با سفارشات پایین‌تری از سوی مشتریان اروپایی خود مواجه هستیم، قصد داریم که با توجه به نیازمان برای یک ماه دیگر خرید کنیم. "

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟