دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آیا پلی‌اتیلن چین به سوی جنوب شرق آسیا سرازیر خواهد شد؟
ادامه عرضه بیش از حد محصولات چینی این پرسش را مطرح می‌کند که آیا فروشندگان چینی در کوتاه مدت منابع خود را برای صادرات به مقاصد خارجی، به ویژه جنوب شرق آسیا تخصیص خواهند داد یا خیر؟

گروه ترجمه ویکی پلاست: به گفته معامله‌گران چینی، عرضه دو تولیدکننده اصلی داخلی پلی اولفین در این هفته تقریبا یک میلیون تن بوده و تقاضا در حال حاضر به اندازه‌ای نیست که بتواند این حجم از عرضه را پوشش دهد.

این وضعیت با شکست مذاکرات و از سرگیری جنگ تجاری با ایالات متحده و در نتیجه عقب نشینی خریداران از بازار و به تاخیر انداختن خریدها از سوی آنها، تشدید شده است.

حضور پلی اتیلن سبک خطی چین در بازار اندونزی

یک تولید کننده کیسه‌های پلاستیکی در اندونزی گزارش داد که این هفته یک پیشنهاد قیمت برای گرید فیلم پلی ایتلن سبک خطی LLDPE از چین دریافت کرده است. فروشندگان چینی با توجه به محدودیت تقاضا در بازار داخلی خود به صادرات روی آورده‌اند و حاضرند روی قیمت‌های پیشنهادی خود با خریداران مذاکره کنند. 

افزایش موجودی داخلی

یک معامله‌گر سنگاپوری خاطر نشان کرد بسیاری از معامله‌گران چینی با توجه به گمانه زنی‌ها مبنی بر به پایان رسیدن جنگ تجاری، در ماه‌های گذشته مقدار زیادی از محموله‌های وارداتی PE را انبار کرده بودند. اما این جنگ دوباره تشدید شده و به کاهش بیشتر قیمت‌ها در چین منجر شد.

آمارها نشان می‌دهد که حجم پلی‌اتیلن وارداتی به چین در سه ماهه اول سال گذشته به 4 میلیون تن رسیده است. کل واردات LLDPE به بیشترین میزان 16 سال گذشته رسید. این امر نیز وضعیت مازاد موجودی در بازار چین را بدتر کرد.

اضافه بهای مناسب در جنوب شرق آسیا

بهای گرید فیلم پلی اتیلن سبک خطی در بازار داخلی چین به کمترین میزان خود از سال 2009 رسیده و قیمت آن بر اساس CFR چین تا زیر آستانه 1000 دلار در هر تن سقوط کرد.

داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که میانگین هفتگی قیمت گرید فیلمLLDPE بر اساس CFR  جنوب شرق آسیا در حال حاضر بین 50 تا 55 دلار بالاتر از قیمت بازار وارداتی چین است. 

افزایش تعداد فاکتورهای نزولی در جنوب شرق آسیا

در همین حال، در آسیای جنوب شرقی، قیمت پلی اتیلن وارداتی در سه ماه اخیر تغییرات محدودی در حدود  5-10 دلار در هر تن داشته است.

این بازار عمدتا مابین اصرار فروشندگان خاورمیانه‌ای برای افزایش قیمت‌ها و همچنین فشارهای مداوم به دلیل فراوانی عرضه از سوی ایالات متحده قرار دارد.  

به گفته چند نفر از فعالان منطقه، روند قیمت گذاری بازار ممکن است تحت تاثیر فاکتورهای نزولی به ویژه سقوط اخیر قیمت‌ها در چین قرار بگیرد.

تقاضای منطقه‌ای در حال حاضر ناامید کننده است و تامین کنندگان اصلی پلی اتیلن برای عقب نشینی از افزایش قیمت مورد نظرشان تحت فشار قرار دارند.

بازار واردات جنوب شرق آسیا تحت تاثیر  بازار ضعیف تقاضا و همچنین روند نزولی قیمت‌ها در بازار چین قرار دارد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟