دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

محموله‌های رقابتی ایالات متحده و تداوم سقوط بازار پلی‌اتیلن ترکیه
در اولین هفته کار پس از تعطیلات عید قربان، PE در بازار ترکیه روند نزولی 3 ماهه خود را از سر گرفت. اصلی‌ترین عوامل نزولی که بر این بازار فشار وارد می‌کنند تقاضای ناامیدکننده و پیشنهاد قیمت‌های جذاب از سوی ایالات متحده به ویژه برای گرید فیلم پلی اتیلن سنگین بوده است. ضعیف شدن بازار چین هم بر این روند دامن زده است.

کمترین قیمت پلی اتیلن در یک دهه اخیر  

گروه ترجمه ویکی پلاست: براساس داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis، قیمت بازار واردات به پایین ترین سطح خود از فوریه 2009 برای گرید فیلم پلی اتیلن سبک  LDPE و پلی اتیلن سبک خطی LLDPE رسیده است.

داده ها همچنین حاکی از آن است که گرید فیلم HDPE بیشترین کاهش قیمت را داشته در کمترین سطح خود از ژانویه 2009 قرار دارد.

ضعف بازار چین و رکود در بازارهای نهایی خریداران را به حاشیه رانده است

 در پی نگرانی‌های فزاینده نسبت به اختلافات تجاری میان چین و ایالات متحده فعالیت های تجاری محدود شده و بر بازار پلی اتیلن چین در ماه اوت تاثیر گذاشته است.

این درحالیست که برخی پیش‌بینی ها از افزایش تقاضا در نیمه دوم ماه اوت با نزدیک شدن فصل پردرخواست برای گرید فیلم کشاورزی خبر می‌داد.

قیمت‌های وارداتی در این هفته همگام با کاهش شدید ارزش یوان نسبت به دلار آمریکا،  تا 30 دلار کاهش در هر تن را نشان می دهند.

ذخیره بالا در انبارهای داخلی و کاهش ارزش معاملات آتی در بورس دالیان، بیشتر خریداران چینی را در دور از بازار نگه داشته است. افزایش هزینه‌های بالادستی هم عامل دیگری بود که بازار پلی اتیلن را بیش از پیش تضعیف کرد. قیمت اتیلن اسپات بر اساس CFR آسیا در این هفته60 دلار در هر تن کاهش یافته است.

تقاضای دلسرد کننده در بازار نهایی عامل دیگریست که حجم خرید را برای واحدهای تبدیلی محدود کرده است. طبق اظهارات یک واحد بسته بندی تمایل برای خرید پس از عید از سوی مصرف کننده نهایی تاکنون بسیار پایین بوده است.

علاوه بر این عدم حضور طولانی بازار اروپا در طول تعطیلات تابستانی هم مانع تجارت صادراتی ترکیه شده است.
 

حاشیه رقابتی پلی اتیلن آمریکایی به ویژه در گرید فیلم HDPE

از آنجا که اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین افزایش یافته است، با توجه به افزوده شدن ظرفیت های جدیددر ایالات متحده، هجوم محموله‌های HDPE و LLDPE این کشور به سوی جنوب شرق آسیا و ترکیه ادامه دارد.

فعالان بازار تأیید کردند در پایان این هفته قیمت گرید فیلم HDPE برای CFR ترکیه با قیمت 860 دلار در هر تن رسید. این میزان کمترین قیمت مشاهده شده برای این محصول است.

از آنجا که بازار به خوبی تغذیه می شود و برخی از محموله ها به زودی به بازار خواهند رسید هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد. گرید فیلم HDPE و LLDPE تحت فشار شدیدی قرار دارند اگرچه دسترسی محدود به واردات باعث شده قیمت برای LDPE ملایم باشد.

احتمال کاهش قیمت جدید پلی اتیلن در سپتامبر

با توجه به فراوانی عرضه و رکود در بازار تقاضا احتمالاً کاهش قیمت بیشتر هم وجود دارد. با این حال پیش‌بینی میزان این کاهش قیمت دشوار است.
 
با در نظر گرفتن میانگین داده‌های هفتگی شاخص قیمت ChemOrbis ، بازار واردات ترکیه برای گرید فیلم HDPE به میزان 57 دلار در هر تن کمتر از چین معامله شده است.

تخفیف برای گرید فیلم LDPE 13 دلار در هر تن است، در حالی که فیلم LLDPE c4 به طور متوسط حدود 26 دلار در هر تن بالاتر از چین قیمت دارد.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟