شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

واكنش بازار منومر آسیا به افزايش قيمت نفت خام
پس از آنكه تاسيسات نفتی سعودی آرامكو در شب 14 ام سپتامبر هدف حمله پهپادهای مخرب قرار گرفت بازارهای مونومر آسيا هفته پر تلاطمی را آغاز كردند.

گروه ترجمه ویکی پلاست: این حمله منجر به نصف شدن تولید روزانه آرامكو شد كه به نوبه خود تولید روزانه نفت در جهان را 5 درصد كاهش داد آرامکو تقریباً نیمی از میزان تولید روزانه نفت خود را که به نوبه خود منجر به از دست دادن روزانه 5 درصد جهانی شد و بازارهای مونومر آسیا را مشوش كرد.

بیشترین افزایش قیمت نفت خام در سه دهه اخیر

اگرچه افزایش قیمت نفت خام در طی روز به مرور كاهش یافت، در ساعات اولیه معاملات 16 سپتامبر معاملات آتی نفت خام برنت بزرگترین جهش در طول روز را از سال 1991 ثبت کرد.

در شروع معاملات در همان روز نفت خام وست تگزاس اینترمیتنت  (WTI) نفت خام در بورس كالای نیویورك رشدی حدود 15 درصد را تجربه كرد كه بزرگترین جهش قیمت در یك روز در  بیش از بیست سال گذشته است.

سیگنال های صعودی از سوی نفتا

حمله هواپیماهای بدون سرنشین واکنش سریع دیگری را برانگیخت و این بار قیمت نفتا در آسیا را تحت تاثیر قرار داد. در ساعات اولیه 16 سپتامبر، نفتا به میزان 5 درصد نسبت به قرارداهای منعقد شده در 13 سپتامبر افزایش یافت.

منابع آگاه بازار از کاهش تولید کارخانجات پتروشیمی چند تولیدکننده سعودی خبر داده و گزارش می دهند که در بازار نفتا سیگنال های صعودی وجود دارد.

افزایش قیمت پارازایلین در بازار اسپات

قیمت پارازایلین در بازار اسپات آسیا در 16 سپتامبر به پیروی از بازار بالادستی رشدی 5 درصدی را نسبت به معاملات قبلی تجریه كرد.

با توجه به نگرانی های مداوم در مورد تأثیر طولانی مدت اختلال در عرضه نفت، قیمت ها بر اساس FOB کره به بالاترین میزان در ماه افزایش یافت.

بالاترین قیمت بنزن آسیا در یك سال اخیر

بازار اسپات بنزن آسیا بلافاصله تحت تأثیر افزایش نفت خام قرار گرفته و قیمت های FOB کره و CFR چین در آغاز هفته شاهد افزایش بیش از 5 درصدی در یك روز بودند. طبق داده های ChemOrbis Price Wizard ، این افزایش روزانه قیمت بنزن اسپات را تا بالاترین سطح در یك سال اخیر افزایش داد.  

استایرن نقطه ای سود روزانه 3 درصد را ثبت می کند

اگرچه قیمت اسپات استایرن بر پایه FOB کره و CFR چین هفته گذشته را با ازكاهش قیمت حدود 50 دلار به پایان رساند در پی شوك ناشی از حمله 16 سپتامبر شاهد جهش شدید 3 درصدی در طول یك روز بود كه ضرر و زیان هفته گذشته را تقریبا جبران كرد.

احتیاط در بازار اولفین

فعالان بازارهای اتیلن و پروپیلن اسپات اقدامات آزمایشی نسبت به تحولات اخیر در پیش گرفتند. با وجود عدم اطمینان موجود، گمانه زنی های های اولیه برای پروپیلن اسپات افزایش قیمت اندكی را نشان می دهد و  بازار اتیلن  هم تاثیرات بالقوه بر عرضه را تحت نظر دارد.

افزایش PET در بورس دالیان

معاملات آتی ژانویه برای مونو اتیلن گلایكولMEG ، در تاریخ 16 سپتامبر در بورس کالای دالیان (DCE) ، 33 دلار در هر تن افزایش یافت و به 620 دلار در هر تن رسید كه در حدود 5.2 درصد افزایش نسبت به هفته قبل است.

معاملات آتی ترفتالیك اسید در بورس ژنگژو چین نیز در همان روز 23 دلار در هر تن افزایش یافت و  با قیمت 660 دلار در هر تن بسته شد.

منبع: chemorbis
 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟