سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

بازار هموپلیمر پلی پروپیلن (Homo-PP) چین در حال کاهش است
با نزدیک شدن به نیمه اول دسامبر، قیمت هموپلیمر پلی پروپیلن در چین باز هم با کاهش همراه بود. بازار تحت تاثیر چند عامل باقی مانده است، از جمله عرضه فراوان، تقاضای اندک، معاملات آتی پایین و فشار غالب از سوی ظرفیتهای پیش رو.

گروه ترجمه ویکی پلاست:

رافیای وارداتی زیر 900 دلار عرضه می‌شود

برخی معامله گران فعال در چین گزارش دادند که پیشنهاد هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی برای برخی منابع هندی حدود 5 دلار در تن پایین تر از مرز 900 دلار در تن شکسته شد. قیمت پلی پروپیلن رافیا برای اولین بار از ژوئن 2016 در چین به زیر این میزان رسید.

یک معامله گر توضیح داد: "با وجود تلاش یک تولیدکننده هندی برای تثبیت قیمت (با توجه به دسترس پذیری محدود آن)، قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن برای سایر منابع هندی به دلیل عدم تمایل به خرید خریداران چینی شاهد اندکی کاهش بود."

پیشنهادات مربوط به پلی پروپیلن رافیا خاورمیانه نیز در هفته گذشته حدود 5 دلار در تن کاهش داشت و به 900 دلار در تنCIF نزدیک شد.

پلی پروپیلن به پایین ترین سطح خود از جولای 2017 رسید

با چشم پوشی از دو تغییر روند کوتاه مدت در سپتامبر و نوامبر، بازار پلی پروپیلن رافیا از سه ماهه سوم سال 2019 در روندی نزولی قرار داشته است.

داده های شاخص قیمت ChemOrbis نشان میدهد که، در پی آخرین دوره کاهش قیمت، میانگین هفتگی قیمتهای پلی پروپیلن رافیا در انبار سابق چین به پایین ترین حد خود از جولای 2017 رسیده است.



کاهش معاملات آتی

معاملات آتی پلی پروپیلن در بورس کالای دالیان از 4 دسامبر شاهد کاهش انباشته 462 یوآن چین در تن (66 دلار در تن) بوده و باعث عقب نشینی خریداران از بازار شده است.

یک فروشنده گفت: "بازار محلی هموپلیمر پلی پروپیلن در هفته جاری شاهد معاملات آتی نرم‌تری بوده است. با کاهش قیمت معاملات آتی، خریداران نیز از خریدهای جدید خودداری میکنند."

نگرانی عرضه بیش از حد جدی تر می‌شود

علاوه بر میزان بالای عرضه تولیدکنندگان اصلی داخلی، چین در حال مهار افزایش قابل توجه ظرفیت پلی پروپیلن خود است، که احتمالا در بین عوامل تاثیرگذار بر بازار در سال 2020 جای می‌گیرد.

یک معامله گر مستقر در نینگبو گزارش داد که عرضه کلی پلی اولفین دو تولیدکننده اصلی از 100 هزار تن هفته گذشته به 750 هزار تن افزایش داشته است.

وی عقیده داشت: "عرضه محلی درحال حاضر نیز فراوان است. از این رو، ظرفیتهای جدید در داخل و خارج از کشور در حال سنجش چشم انداز پلی پروپیلن چین است."

فصل تعطیلات نزدیک می‌شود

به باور برخی فروشندگان، تعطیلات پیش روی سال نوی چین مانعی بر سر خریدهای جدید خریداران است.
یک خریدار خاطرنشان کرد: "موعد معاملات حال حاضر نزدیک به سال نوی چین در سال 2020 یعنی 25 ژانویه است. از این رو، ما در حال حاضر عجله ای برای خرید نداریم."

پلی پروپیلن کوپلیمرها حمایت محدودتری از جانب کاهش عرضه شاهد خواهند بود

با خنثی کردن روند نرم شدن در بازار هموپلیمر پلی پروپیلن چین، قیمت‌های وارداتی و محلی پلی پروپیلن بلاک کوپلیمر در مقایسه با هفته گذشته شاهد افزایش اندک بودند. فعالان بازار قیمت اندکی بالاتر به میزان محدود موجود برای این محصول اختصاص دادند.

براساس داده های شاخص قیمت ChemOrbis، فاصله بین میانگین‌های هفتگی قیمت هموپلیمر پلی پروپیلن رافیا و پلی پروپیلن بلاک کوپلیمر تا 103 دلار در تن افزایش داشته است، بیشترین افزایش از دسامبر 2018.

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟