شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

توقف فعالیت در بازار ترکیه و بازماندن پلی پروپیلن از صعود
در میانه ماه سپتامبر بازار پلی اُلفین ترکیه روندی صعودی در پیش گرفت. قیمت نفت تحت تاثیر مشکلات عرضه آرامکو عربستان سعودی قرار گرفت و قیمت پلی پروپیلن در بازار پایین دستی را برای ماه اکتبر افزایش داد. با این حال روند اخیر بازار نشان می‌دهد که این قیمت های بالاتر عملا د قابل اعمال نیستند.

تقاضا در نیمه  دوم سپتامبر افزایش یافت اما زود فروکش کرد

گروه ترجمه ویکی پلاست: با افزایش مشکلات عرضه در عربستان سعودی و همچنین قیمت‌ای بالاتر در چین، واحدهای تبدیل در ترکیه بی محابا دست به افزاش قیمت‌ها زدند. با این حال، این روند کوتاه مدت بود.

به گفته یکی از معامله‌گران اکثر خریداران در نیمه دوم ماه سپتامبر درگیر خریدهای هیجانی شدند و در پی آن فعالیت بازار به وضوح کاهش یافت."


تصمیم پتکیم برای افزایش قیمت به تقویت بازار کمک کرد

پتکیم، تولیدکننده داخلی ترکیه، در تاریخ 17 سپتامبر 40 دلار در هر تن به قیمت PP افزود. اگرچه این حرکت با مقاومت خریداران روبرو شد، بدون شک در شکل‌گیری موضع محکم تر توزیع کنندگان نقش داشت.


چشم انداز بازار تحت تاثیر قیمت نفت

از سرگیری کامل عرضه نفت آرامکو عربستان سعودی باعث شد انتظارات برای ادامه روند صعودی تا ماه اکتبر کاهش یابد و برخی از فروشندگان این هفته قیمت‌های خود را پایین آوردند.

طبق پیش بینی های صندوق بین المللی پول (IMF) و سازمان تجارت جهانی (WTO) قیمت نفت کاهش یافته است که نشان دهنده کند شدن رشد اقتصادی جهانی است.

عامل دیگر کاهش قیمت معاملات آتی نفت خام گزارش موجودی هفتگی از اداره اطلاعات انرژی (EIA) بود. بنا به این گزارش در اواخر ماه سپتامبر بیش از حد مورد نیاز است.  


تمرکز فعالان بازار بر  بازگشت چین از تعطیلات ملی

اکنون که وضعیت تقاضا در بازار ترکیه راکد است، چشم امید فعالان بازار پلی پروپیلن به بازگشت بازار چین از تعطیلات ملی است.

یک تولید کننده اظهار داشت: "ما نمی‌توانیم بگوییم که قیمت‌های پلی پروپیلن به سطح ماه سپتامبر برمی‌گردند زیرا افزایش جزئی در قیمت‌ها حاصل شد. با این حال، چشم انداز نامشخص بازار چین پس از تعطیلات تحت تاثیر افزایش عرضه داخلی و همچنین کاهش قیمت نفت خام تقویت بازار ترکیه را با اخلال مواجه کرده است."


به گفته برخی از معامله گران مقاومت از سوی واحدهای تبدیلی آن‌ها را وادار به عقب نشینی از قیمت‌های پیشنهادی خود کرده است. و چشم امید آنها به بازار چین پس از اتمام تعطیلات است. قبل از آغاز تعطیلات بازار پلی پروپیلن وارداتی چین یک روند نسبتا ثابت در پیش گرفته بود.


منبع: chemorbis

 


ویکی پلاست | توسعه ارتباطات، افزایش اطلاعات

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟