شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

روند صعودی پلی اتیلن و پلی پروپیلن در بازار ترکیه
با توجه به محدودیت عرضه در بازار ترکیه قیمت پلی پروپیلن وارداتی از اواسط ژانویه تا کنون روندی صعودی را در پیش گرفته است. پلی‌اتیلن هم از ماه مارس از این روند پیروی کرد و در ماه آوریل به دلیل کاهش تخصیص کالا به بازار ترکیه از سوی تامین کنندگان خاورمیانه‌ای این روند شدت گرفت.

روند بازار تقاضا بر خلاف انتظارات فصلی

گروه ترجمه ویکی پلاست: هر دو بازار پلی پروپیلن و اتیلن اخیرا در بالاترین سطح چند ماه اخیر خود قرار گرفتند، با این حال پس از آنکه واحدهای تبدیلی موجودی انبارهای خود را با کالاهای گران‌تر پر کردند، فعالیت بازار انذکی تعدیل شد. به علاوه، به دلیل بلاتکلیفی‌های اقتصادی در ترکیه، تقاضا در بازار نهایی مطابق انتظارات فصلی پیش نرفت و بالا رفتن نرخ برابری دلار آمریکا نسبت به لیر ترکیه بعد از برگزاری انتخابات، آینده بازار را در ابهام قرار داده است.

یک تولید کننده فرش خاطرنشان کرد:" ما در حال آماده سازی برای شرکت در نمایشگاه داماتکس Domotex هستیم که اواخر آوریل در شهر غازیان تپه Gaziantep برگزار می شود، شرکت در این نمایشگاه ممکن است تقاضا برای مقاصد صادراتی را افزایش دهد."  

در همین حال، یک واحد بسته بندی پلی اتیلن اظهار داشت: "تعدادی از واحدهای تولید کیف‌های خرید، ظرفیت کارخانه‌های خود را پایین آورده‌اند که به طور خاص بر تقاضای گرید فیلم پلی اتیلن سنگین HDPE تاثیر گذار خواهد بود."

محدودیت‌های عرضه عامل حمایتی بازارهای پلی پروپیلن و پلی اتیلن

طی دو ماه گذشته، محدودیت دسترسی به پلی‌پروپیلن دلیل اصلی افزایش قیمت بیشتر این محصول نسبت به پلی اتیلن بوده است. توقف عرضه معمول از طرف تامین کنندگان عربستان سعودی به دلیل توقف تولید غیر منتظره، تا حدی توسط واردات از ایالات متحده جبران شد.  

یک معامه‌گر با اشاره به توقف عرضه از سوی کمپانی‌های SABIC، Borealis, و Braskem گفت: "مشکلات مربوط به عرضه از سوی تامین کنندگان اروپایی موجب افزایش نگرانی‌ها شده است." یک واحد تبدیلی این هفته تأیید کرد، "تامین کننده جنوب اروپا در امر ارسال برای ماه آوریل تاخیر داشته اند."

همچنین در مورد پلی اتیلن توقف تولید واحد پلی اتیلن سبک کمپانی Qapco منجر به کاهش عرضه از کشور قطر شد و همچنین شایعاتی در مورد محدود شدن پلی اتیلن سبک خطی این تولید کننده هم در بازار وجود دارد. خریداران همچنین گزارش دادند که تامین کنندگان عربستان سعودی هم با اشاره به نبود حاشیه سود مناسب، در ماه جاری کالای  قابل توجهی به ترکیه اختصاص نخواهند داد.  

افزایش نفت خام در کنار تقویت بازار چین

فعالان بازار ترکیه بر این باورند که با توجه به عوامل حمایتی در بالادست شاهد تغییر روند بازار در کوتاه مدت خواهند بود. داده‌های ChemOrbice نشان می‌دهند که نفت خام وست تگزاس در بورس کالای نیویورک و همچنین نفت خام برنت در بازار بورس ICE در حال حاضر به بالاترین سطح خود از نوامبر 2018 رسیده‌اند.

یک معامله اظهار داشت : "روند تقویتی اخیر در بازار چین، امکان رکود در ترکیه را کاهش می دهد. با این که با بالارفتن نرخ برابری دلار  آمریکا و لیر ترکیه تا 5.70 تقاضا در هفته جاری چندان قابل توجه نبود، اما قیمت های بالا در بازارهای جهانی احتمالا بازار ترکیه پایدار نگه خواهد داشت." در کنار این عوامل آغاز ماه رمضان در نیمه دوم ماه مه ممکن است میزان معاملات را کاهش دهد.

افزایش قیمت نفت خام و نفتا همراه با محدود شدن منابع وارداتی، فروشندگان را ترغیب می کند در قبال پیشنهادات پلی اتیلن و پلی پروپیلن چین موضع قاطعانه‌ای در پیش بگیرند. به گفته یکی از فعالان بازار چین این عوامل، فراوانی موجودی در بازار محلی چین را  متعادل خواهد کرد. پس از کاهش مالیات بر ارزش افزوده تقاضا در بازار چین بهبود یافته است.  

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟