جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چشم انداز بازار پلیمر ترکیه پس از اتمام تعطیلات عید فطر
جشن عید فطر هفته آینده در کشورهای مسلمان برگزار می شود. فعالان بازار ترکیه قبل از ترک کار خود ضعف بازار پلیمرها، به جز PVC، را بعد از این تعطیلات پیش‌بینی کرده‌اند...

گروه ترجمه ویکی پلاست:

سیر نزولی پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن و احتمال کاهش قیمت بیشتر در ماه ژوئن
 
افزایش آشکار میزان تخفیفات درنظر گرفته شده از سوی معامله‌گران در نیمه دوم ماه مه به دلیل نگرانی‌های اقتصادی و رکود مربوط به تعطیلات، نشان از تضعیف بازار پلی اولفین‌ها در ترکیه دارد.

کاهش تقاضا منجر به سقوط قیمت پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن تا قبل از اتمام ماه مه شده است. در حال حاضر برخی از قیمت‌های پیشنهادی برای معاملات ماه ژوئن در حدود 20 تا 50 دلار نسبت به ماه مه کاهش داشته است.

حتی وجود بی‌نظمی در عرضه هوموپلیمر پلی‌پرولین از سوی چین و ویتنام در بازار ترکیه هم هم نتوانسته وضعیت تقاضا در بازار این کشور را بهبود بخشد. با توجه به روند نزولی فعلی در بازار آسیا و فصل کم درخواست در ترکیه، خریداران نمی‌توانند ریسک محموله‌های راه دور را بپذیرند.

در مورد پلی‌اتیلن، قیمت‌های رقابتی کالای آمریکایی در تقابل تجاری با چین پیشگام شکستن قیمت‌ها بوده است. پیشنهاد قیمت پلی‌اتیلن سبک خطی ایالات متحده در بازارهای دنیا از جمله بازار چین، ترکیه و اندونزی به دلیل فراوانی عرضه تا زیر آستانه 1000 دلار در هر تن کاهش یافت.
 
بازار پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن در چین

با این حال، فعالان بازار پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن با توجه به تعطیلی بازارهایی مانند ترکیه، مصر، خاورمیانه و قسمت هایی از جنوب شرق آسیا همزمان با تعطیلات عید فطر، تحولات بازار چین را به دقت تحت نظر دارند.

براساس داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis، بازار واردات ترکیه حق بیمه 20 تا 40 دلار برای پلی اتیلن و 70 دلاری برای پلی پروپیلن وارداتی از چین در نظر می‌گیرد.  
 
فشار بر بازار پلی‌استایرن از سوی پیشنهاد قیمت های داخلی

در ماه مه کاهش هزینه‌های بالادست و کاهش فعالیت تجاری به دلیل مسائل اقتصادی و سیاسی، فاکتورهای مثبت فصلی را تحت شعاع خود قرار دادند و بازار روندی نزولی در پیش گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که  تولیدکنندگان داخلی به عرضه کالا با قیمت‌های رقابتی روی آورده‌اند.  در عین حال، خریداران با در نظر گرفتن احتمال کاهش قیمت بیشتر  پس از اتمام تعطیلات، خرید خود را تا حد ممکن به تاخیر انداخته‌اند.  

کاهش قیمت سه رقمی قراردادهای جدید پلی‌استایرن اروپایی به پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش قیمت پلی‌استایرن دامن زده است.

یک معامله‌گر جهانی گفت: " محموله‌های اروپایی پلی‌استایرن طی چند ماه گذشته با قیمت‌های شدیدا رقابتی  به سوی ترکیه سرازیر شده‌اند. این وضعیت همراه با عدم اطمینان اقتصادی، توزیع‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی را به در پیش گرفتن رویه تهاجمی ترغیب کرده است".

از آنجا که انتظار می‌رود پیشنهاد قیمت پلی‌استایرن اروپایی باز هم کاهش یابد، پیش‌بینی می‌شود قیمت پلی استایرن در ترکیه در ماه ژوئن تحت فشار رو به پایین محموله‌های اروپایی قرار گیرد.
 
احتیاط خریداران PVC در ماه ژوئن
 
مشكلات مربوط به  عرضه در پتروشیمی Braskem  برزیل عرضه كنندگان  اروپایی و آمریکایی را تشویق کرد قيمت‌هاي خود را قبل از تعطیلات ماه ژوئن را افزایش دهند.

از آنجا که واحدهای تبدیلی دنبال تخفیفات بیشتری هستند احتمال می‌رود بعد از اتمام تعطیلات کشمکشی میان خریداران و فروشندگان به وجود بیاید.

یکی از تولید کنندگان می‌گوید "ما با افزایش قیمت قابل توجهیادر حدود 50 تا 70 دلار در تن از سوی تامین‌کنندگان مختلف ایالات متحده مواجه شده‌ایم، اما قصد نداریم افزایش قیمتی بیش از 25 دلار در هر تن را بپردازیم."

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟