دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

توقف افزایش قیمت بیشتر پیشنهاد قیمت PVC اروپا به ترکیه
به رغم فاکتورهای مثبت فصلی، تقاضا در بازار ترکیه طی چند ماه گذشته نا امیدکننده بوده است.

گروه ترجمه ویکی پلاست: طبق داده‌های ChemOrbis، واردات PVC ماه مارس ترکیه به میزان 29 درصد نسبت به ماه قبل و حدود  33 درصد نسبت به مارس سال گذشته کاهش یافته است.

درحالیکه انتظار می رفت پس از برگزاری انتخابات در اواخر ماه مارس فضای بازار بهبود یابد، کاهش ارزش لیره ترکیه در برابر دلار آمریکا و آشفتگی‌های سیاسی مانع فعالیت بیشتر بازار شده است.

عدم تبعیت قیمت پلی وینیل کلراید PVC از افزایش قیمت مونومر اتیلن در اروپا

در نیمه اول ماه آوریل، قیمت PVC پی وی سی وارداتی از اروپا به ترکیه با توجه به محدودیت عرضه و پایین بودن تقاضا عمدتا پایدار بود. با این حال قیمت ها با شروع ماه اوریل کاهش یافت.

در ماه می، قبل از آنکه قراردادهای اتیلن با افزایش 34 دلاری منعقد شوند، تعدادی از تولیدکنندگان اروپایی PVC پیشنهادات خود را با اندکی تخفیف، در حدود 10 تا 20 دلار در هر تن نسبت به آوریل ارائه کردند. سقوط قیمت قراردادهای گرید K67 پلی وینیل کلراید به زیر 900 دلار به رغم افرایش قیمت قراردادهای مونومر اتیلن، فعالان بازار را شگفت زده کرد.

 

آرام شدن وضعیت بازار آسیا و آمریکا

در همین حال، فعالان بازار PVC معتقدند که قیمت ها ممکن است در کوتاه مدت کاهش چندانی نداشته باشند. PVC آمریکا در حال حاضر کاهش یافته در حالی که محدودیت‌های عرضه در چین و بهبود تقاضا در هند منجر به بهبود وضعیت بازار آسیا شده است. فعالان بازار انتظار تغییرات چشمگیر در مورد قیمت‌های PVC اروپا ندارند.  

جبران ضعف تجارت داخلی با صادرات

به گفته یک تولید کننده بزرگ پروفیل در ترکیه با ادامه رکود در بازار داخلی تقاضا، خوش بینی در مورد افزایش تقاضا پس از انتخابات ماه مارس کمرنگ شده است. اما میزان صادرات مناسب است.

معامله گران اظهار داشتند: "فروشندگان اروپایی PVC در بازار محلی اروپا پس از تعطیلات عید پاک فعالیت خود را به طور جدی آغاز نکرده اند. آنها بیشتر تمایل داشتند تا زمان بهبود وضعیت بازار اروپا با بهتر شدن وضعیت آب و هوایی منطقه، محموله‌های خود را به ترکیه بفروشند.

علاوه بر این، تعطیلی پیش روی واحدهای صنعتی به منظور تعمیر و نگهداری در بعضی از کارخانه های PVC اروپا منجر به رکود بیشتر بازار شده است."

چشم انداز اقتصاد ترکیه پس از برگزاری مجدد انتخابات در ماه ژوئن

به دلیل برگزاری مجدد انتخابات محلی در استانبول ارزش لیره ترکیه در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان 7 ماه گذشته سقوط کرد. این امر به طور طبیعی بر میزان تقاضا تاثیر خواهد گذاشت  در حالی که بازار پی وی سی ممکن است از بازارهای جهانی منجر شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟