دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آیا محدودیت عرضه منجر به افزایش بیشتر قیمت PVC در آسیا می‌شود؟
با توجه به محدودیت فعالیت‌های تجاری در روزهای آخر ماه مه، قیمت پی وی سی وارداتی در هند، چین و جنوب شرقی آسیا روندی پایدار در پیش گرفته است. پس از بسته شدن معاملات ماه ژوئن با افزایش قیمتی در حدود 10 تا 30 دلار در هر تن، فعالان بازار گمانه زنی بازار برای ماه ژوئیه را آغاز کرده‌اند...

گروه ترجمه ویکی پلاست: با وجود نزدیک شدن فصل باران‌های موسمی در هند و اثر منفی افزایش تنش‌های تجاری بر خرید و فروش در چین و آسیای جنوب شرقی، خریداران و فروشندگان افزایش قیمت بیشتری برای ماه ژوئیه پیش بینی می‌کنند.  

تعطیلی Braskem

فعلان بازار آسیا معتقدند توقف کارخانه Braskem در برزیل و ایجاد اختلال در چرخه تولید، بر بازار PVC در مقیاس جهانی تاثیرگذار خواهد بود.

پس از توقف فعالیت‌های مربوط به استخراج نمک به دلیل آسیب‌های زمین شناختی در منطقه، کمپانی Braskem، تولید واحدهای کلر-آلکالی و EDC خود را متوقف کرد.

یک منبع آگاه از تولیدکننده پی وی سی در ژاپن اظهار داشت: "ما فکر می‌کنیم که وضعیت اضطراری Braskem به ادامه روند پایدار بازار  PVC کمک خواهد کرد زیرا امکان دارد برخی منابع آسیایی به برزیل تخصیص داده شود. بنابراین انتظار می‌رود در ماه ژوئیه قیمت‌ها در حدود 20 تا 30 دلار در هر تن افزایش یابد. "

تاخیر در ارسال محموله‌های PVC از SCG تایلند

به گفته منابع آگاه احتمالا ارسال محموله PVC از  SCGتایلند به دلیل وقوع انفجار و آتش سوزی کشتی حمل ظروف شیمیایی در بندر لائم چابانگ تایلند در روز 25 مه به تعویق خواهد افتاد.

محدودیت عرضه در چین

علاوه بر دو اختلال عرضه غیرمنتظره ذکر شده، توقف تولید واحدهای صنعتی در چین و دوره‌های تعمیرات و نگهداری برنامه‌ریزی شده به دلیل اقدامات ایمنی سختگیرانه دولت پس از انفجارهای مرگبار در چندین کارخانه شیمیایی، بازار PVC این کشور را دچار محدودیت عرضه کرده است.

افزایش تنش‌های تجاری به بازار تقاضای PVC در چین آسیب رسانده است، که این امر با کمبود عرضه جبران می شود. قیمت‌ها ممکن است یک دوره تازه از افزایش نسبی را در ماه ژوئیه تجربه کنند. با این حال، احتمال ثبات قیمت PVC در پی کاهش قیمت اخیر نفت خام هم نباید از نظر دور داشت.

تعطیل برنامه‌ریزی شده در کره جنوبی و اندونزی

دو تولیدکننده کره جنوبی قصد دارند در ماه ژوئن واحدهای تولید PVC خود را برای تعمیر و نگهداری تعطیل کنند. این امر پیش بینی فعالان بازار مبنی بر افزایش قیمت PVC در کوتاه مدت را تقویت می‌کند.  

به گفته یک معامله‌گر هندی کارخانه ال جی واحد تولیدPVC  خود را در ماه ژوئن تعطیل خواهد کرد؛ از این رو تخصیص صادرات آنها محدود خواهد بود. به علاوه میزان تقاضا در هند همچنان ثابت است زیرا خریداران مایلند قبل از رسیدن فصل باران‌های موسمی خرید خود را آغاز کنند.

کارخانه Toyo Polymer Standard اندونزی نیز در ماه ژوئن  تولید PVC خود را برای تعمیر و نگهداری متوقف خواهد کرد. 

منبع: ChemOrbis

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟