یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

افزایش قیمت PVC وارداتی در هند و چین
قیمت پلی وینیل کلراید PVC بر اساس CFR چین/ هند پس از آنکه به کمترین میزان خود در چند سال اخیر رسید اکنون مجددا رو به افزایش گذاشته است.

به گزارش ویکی پلاست و بر اسا داده‌های شاخص قیمت ChemOrbis نشان می‌دهد که افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه و چند عامل دیگر صعودی، تامین‌کنندگان آسیایی را ترغیب کرد تا موضع قاطعانه‌تری در قیمت‌گذاری اتخاذ کنند.  

افزایش قیمت از سوی تایوان و ژاپن

یک تولیدکننده ژاپنی در هفته اخیر، با توجه به محدودیت تخصیص کالای صادراتی خود برای ماه مه، پیشنهاد قیمت خود به کشورهای هند و چین را 15 تا 30 دلار افزایش داد. یک تولیدکننده تایوانی نیز قیمت پی وی سی خود را با 15 دلار افزایش در هر تن  عرضه کرد و گفت: "از زمان این افزایش قیمت، ما واکنش‌های خوبی از خریداران هند دریافت کرده ایم."

پس از این افزایش قیمت، میانگین قیمت گرید K67-68 پی وی سی بر اساس CFR هند و چین که به کمترین میزان خود در سه سال اخیر رسیده بود مجددا افزایش یافته است.

نگرانی‌ در مورد عرضه عامل اصلی احیای قیمت‌ها

پس از انفجار مرگباری که در 21 ماه مارس در پارک صنعت پتروشیمی استان جیانگسو در چین رخ دارد، در حال حاضر جو بازار داخلی PVC چین رو به  بهبود گذاشته است. پس از انفجار، فروشندگان پی وی سی برای افزایش قیمت PVC صادراتی خود تلاش کردند اما این افزایش قیمت با مقاومت خریداران هندی روبرو شد.  

در این هفته، انفجار مرگبار دیگری در کارخانه Dongxing Chemical در منطقه داخلی مغولستان، بازار PVC چین را تحت تاثیر قرار داد و به نگرانی ها در مورد عرضه افزود و به فروشندگان کمک کرد این بار به اهداف خود در جهت افزایش قیمت نزدیک شوند.

علاوه بر این دو انفجار، تعطیلی‌های مربوط به دوره‌های تعمیرات و نگهداری برنامه‌ریزی شده برخی کارخانه‌های PVC در سراسر آسیا، موجب ایجاد نگرانی در مورد محدودیت‌ عرضه و جذب خریداران به بازار شده است.

افزایش معاملات آتی چین و شتاب گرفت قیمت نفت خام

علاوه بر شاخص بحرانی عرضه، افزایش قیمت معاملات آتی در چین، همراه با افزایش قیمت نفت خام، همگی روند صعودی بازار PVC را تقویت می‌کنند.

در معاملات بورس کالای دالیان، معاملات آتی پی وی سی ماه سپتامبر، در تاریخ 24 آوریل در مقایسه با سه هفته پیش، 41 دلار در هر تن افزایش قیمت داشت. به گفته معامله‌گران پی وی سی در منطقه، قیمت معاملات آتی نفت خام هم در بالاترین سطح 6 ماه اخیر قرار دارد که به روند رو به رشد بازار کمک می کند.

بهبود تقاضا در هند

به گزارش چندین تامین‌کننده PVC که معمولا با بازار هند کار می کنند به رغم برگزاری انتخابات عمومی در هند، این هفته تقاضا از سوی بازار هند افزایش یافته است. به عقیده یکی از فروشندگان با توجه به تمایل خریداران برای پر کردن انبارهای خود قبل از فرارسیدن فصل باران‌های موسمی، تقاضا در بازار هند احتمالا مناسب خواهد بود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟