دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تاثیر نوسانات استایرن بر قیمت‌گذاری ABS
قیمت ABS در چین و آسیای جنوب شرقی هفته گذشته پس از دو هفته کاهش قیمت، روند صعودی خود را از سر گرفت. تقویت معاملات آتی نفت خام فرصتی برای فروشندگان فراهم کرد تا بتوانند موضع قوی تری در قیمت گذاری ABS در پیش بگیرند. اما باید این نکته را در نظر گرفت که ..

گروه ترجمه ویکی پلاست | اما باید این نکته را در نظر گرفت که به دلیل نوسان زیاد بازار استایرن، خریداران برای انجام خریدهای جدید احتیاط می کنند.

افزایش قیمت ها در تایوان و کره جنوبی

تولیدکنندگان کره جنوبی و تایوان هفته گذشته با در نظر گرفتن بهبود جو بازار، پیشنهاد قیمت ABS خود به بازار چین و جنوب شرق آسیا را در حدود 10 تا 30 دلار در هر تن افزایش دادند.

براساس داده های شاخص قیمت ChemOrbis، میانگین هفتگی قیمت ABS بر اساس CFR چین و جنوب شرق آسیا، که در اواسط ماه مارس به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته رسیده بود، هفته گذشته مجددا افزایش یافت.

افزایش نفت خام، فاکتور حمایتی از بازار ABS

به گفته فعالان بازار افزایش قیمت نفت خام و نفتا که هر دو در هفته گذشته به بالاترین قیمت خود در پنج ماه گذشته رسیده اند به بهبود بازار ABS کمک کرده است.

به گفته معامله‌گری از هنگ کنگ به رغم بلاتکلیفی بازار استایرن بالا رفتن قیمت نفت خام بر سیاست قیمت گذاری فروشندگان ABS تاثیر گذاشته است. بالا رفتن هزینه انرژی تا حدودی منجر به رونق خرید شده است.  

بالا رفتن بهای آکریلونیتریل بوتادین ACN به بالاترین سطح چند ماه اخیر

معامله گران گزارش دادند بهای آنی ACN به صورتCFR  چین از اواخر فوریه به دلیل محدودیت عرضه در بازار روندی نسبتا پایدار داشته است. بهای آنی این محصول اخیرا به بالاترین سطح خود از نوامبر گذشته رسیده است.

سایر عوامل موثر بر بازار  

به گفته برخی از معامله‌گران در چین، خوش بینی در مورد  احتمال توافق تجاری میان ایالات متحده و چین عامل حمایتی دیگریست که بر بازار استایرن تاثیر مثبت گذاشته است. به گفته یک فروشنده روند مثبت در مذاکرات تجاری باعث بهبود وضعیت بازار شده است.  

همزمان کاهش مالیات بر ارزش افزوده برای بخش تولید در چین  تا حدودی بر بازار تقاضا اثر گذاشته است. یک معامله گر گفت: "ما انتظار داریم کاهش مالیات بر ارزش افزوده با شروع سه ماه دوم سال تاثیری هر چند محدود بر بهبود وضعیت تقاضا داشته باشد."

نوسان بهای آنی استایرن عامل منفی بر رشد بازار ABS

به رغم تمام عوامل ذکر شده، نوسانات بازار استایرن آسیا و احتمال لغو معاملات بسته شده در اثر آن، به مانعی در برابر تلاش فروشندگان برای افزایش قیمت ABS تبدیل شده است.

به گفته یکی از معامله گران محلی بازار استایرن کماکان پر نوسان است زیرا از طرفی فراوانی عرضه بر قیمت ها تاثیر گذاشته و از طرف دیگر بالا رفتن قیمت نفت خام بازار را تقویت می کند. وقوع  انفجار در واحدکراکر Formosa تأثیر چندانی بر قیمت ها نداشته است زیرا واحد تولید استایرن تحت تاثیر این انفجار قرار نگرفته است. نوسانات بازار استایرن می تواند پایدار بودن تلاش های اخیر برای افزایش قیمت در بازارABS  را تحت شعاع قرار دهد.

بهای آنی استایرن آسیا  به مدت بیش از یک ماه روندی پر بسامد را طی کرده است. دو هفته پیش این بازار توانست قیمت ها را حفظ کند اما در هفته گذشته قیمت ها در برخی موارد رو به کاهش گذاشت.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟