شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 2 مرداد 1402/ شماره 799
عناوین مهم امروز : رقابت های پ پ و پی وی سی کاهش یافت، ملاقات کوتاه دلار با کانال 47 هزار، جزر و مد در قیمت های بازار

رقابت های پ پ و پی وی سی کاهش یافت
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت خریداران پ پ و پی وی سی، باتوجه به شروع ماه جدید و شارژ سهمیه ها از یک سو و نزولی بودن دلار، کاهشی شد. رقابت پ پ های نساجی که هفته قبل بین 87 تا 119 بود این هفته به 30 تا 101 درصد رسید. گروه پ پ شیمیایی هم امروز بین 60 تا 109 درصد رقابت شد، هفته گذشته کالاهای این گروه بین 74 تا 130 درصد رقابت شده بود. رقابت در گروه کالاهای پی وی سی هم کاهشی بود و از 61 تا 76 درصد، به 34 تا 52 درصد رسید.

ملاقات کوتاه دلار با کانال 47 هزار
دلار آزاد که روز گذشته 330 تومان کاهش داشت و بازار را با 48 هزار و 320 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را نیز کاهشی و با 48 هزار و 150 تومان آغاز کرد و تا دقایقی حتی برخی معاملات نقدی در کانال 47 هم انجام شد ولی مجددا روند دلار صعودی شد و در نهایت تا ساعت 16 ، هر دلار، با 180 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 48 هزار و 500 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به یکشنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 268 تومان قیمت خورد.

جزر و مد در قیمت های بازار
بازار امروز در شروع افزایشی بود ولی با گذشت ساعتی از بازار، قیمت ها تغییر مسیر دادند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، گروه سبک خطی، سنگین تزریقی و سبک فیلم کاهشی بودند و بین 300 تا 1000 تومان اُفت را ثبت کردند در مقابل سنگین فیلم افزایشی شد و بین 300 تا 400 تومان رُشد داشت. گروه پ پ نساجی در کالاهای mfi بالا 500 تا 2000 تومان افزایش و در کالاهای mfi پایین بدون تغییر بودند.

با پایان گرفتن معاملات بورس کالا، قیمت های پ پ ها تا حدودی متعادل شد و باید برای قیمت های دقیق تر، تا شروع بازار سه شنبه، منتظر ماند. در گروه پ پ شیمیایی نیز امروز کالاها بین 800 تومان کاهش تا 1000 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند. در این گروه هم بعد از پایان بورس، قیمت ها نزولی شد و در بیشترین کاهش R40 تا 3 هزار تومان، افت قیمت پیدا کرد. پی وی سی ها و پت ها هم بدون تغییر بودند، هر چند قیمت های دقیق پی وی سی، با پایین آمدن رقابت ها، فردا مشخص خواهد شد.

دستور بازرسی از پتروشیمی غدیر صادر شد
سازمان حمایت به دنبال نامه مدیریت توسعه صنایع پایین دستی در خصوص عدم رعایت کف عرضه، از سازمان صنایع استان خوزستان خواست به قید فوریت مقدار موجودی انبارهای EDC و VCM غدیر را بازرسی کند.

صعود برنت به 81 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 80 دلار و 89 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد، در ادامه افزایشی شد و به 81 دلار رسید. قیمت برنت تا ساعت 15 به 81 دلار و 29 سنت رسید.

بورس سبزپوش شد
بعد از کاهش 6 هزار و 189 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز صعودی شد و شاخص کل در پایان معاملات با صعود 21 هزار و 507 واحدی، به یک میلیون و 998 هزار واحد رسید. خبر ابطال افزایش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها توسط مجلس را می توان دلیل افزایشی شدن بورس امروز تهران دانست.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟