شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهار‌شنبه 28 تیر 1402/ شماره 796
عناوین مهم امروز، معاملات؛ بالای مرز 16 هزار تن، آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم: عقب نشینی دلار به میانه کانال 48 هزار

معاملات؛ بالای مرز 16 هزار تن
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته پایانی تیر ماه در حالی پایان یافت که عرضه ها 3 هزار و 386 تن و معاملات 2 هزار و 649 تن کمتر از هفته قبل شد؛ هر چند با وجود این کاهش، بعد از هفته گذشته، رتبه دوم بیشترین عرضه و معاملات، این هفته ثبت شد.

آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم:
- جمع معاملات این هفته 116 هزار و 567 تن بود که 2 ‌هزار و 649 تن، کمتر از هفته قبل است.
- رکورد دوم بیشترین عرضه و معاملات طی چند سال اخیر، این هفته ثبت شد.
- رقابت خریداران در گروه پ پ ها و پی وی سی، نسبت به هفته گذشته روندی صعودی داشت. رقابت پلی اتیلن ها نیز در برخی گروه ها افزایشی و برخی کاهشی شد.
گزارش بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 29 تیر ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

عقب نشینی دلار به میانه کانال 48 هزار
دلار آزاد که روز گذشته بازار را با 49 هزار تومان آغاز کرده بود در ادامه با روندی کاهشی به قیمت پایانی روز دوشنبه برگشت و بازار با 48 هزار و 850 تومان به پایان رسید و امروز را با 48 هزار و 830 تومان آغاز کرد. دلار امروز نیز به روند نزولی ادامه داد و در نهایت تا ساعت 16، هر دلار با 300 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت دیروز، 48 هزار و 570 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به سه‌شنبه، تغییری نداشت و 41 هزار و 259 تومان قیمت خورد.

قیمت های بازار عمدتا کاهشی شد
با نزولی شدن قیمت دلار، قیمت های بازار نیز عمدتا روندی کاهشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سبک فیلم و سنگین فیلم بیشترین کاهش را داشتند و بین 300 تا 1500 تومان اُفت را رقم زدند. کالاهای گروه پ پ نساجی امروز عمدتا بدون تغییر نسبت به روز گذشته پیشنهاد شدند و برخی کالاها تا 700 تومان کاهش را ثبت کردند. گروه پ پ شیمیایی هم امروز بین 1500 تومان کاهش تا 2000 تومان افزایش نوسان قیمت داشت. گروه پی وی سی امروز تا 500 تومان کاهش داشت و در مقابل گروه پت بطری بعد از رقابت های روز گذشته، 3 هزار تومان رشد قیمت پیدا کردند.

پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره نرخ پتروشیمی‌ها رد شد
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، گفت: این نرخ طبق بودجه 1401 و 1402 مشخص شده بود. بر این اساس، قیمت خوراک پتروشیمی ها 7 هزار تومان، باقی ماند.

صعود برنت به 79 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را صعود به 79 دلار صعود به پاین برده بود، بازار امروز را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. برنت تا ساعت 15 به 79 دلار و 92 سنت رسید.

صعود مجدد شاخص کل به کانال 2 میلیون
بعد از صعود 43 هزار و 122 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز هم صعودی به پایان رسید و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 16 هزار و 662 واحدی، به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. شاخص کل بورس تهران، طی این هفته، جمعا 45 هزار 78 واحد کاهش داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟