جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 3 مرداد 1402/ شماره 800
عناوین مهم امروز : رقابت‌‌ پلی‌اتیلن ها کاهشی شد، افزایش محدود دلار آزاد، کاهش و ثبات در بازار مواد اولیه

رقابت‌‌ پلی‌اتیلن ها کاهشی شد
مطابق سه‌شنبه هر هفته، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS، امروز در بورس کالا انجام شد. علی رغم کاهش 10 هزار تنی عرضه‌ها نسبت به هفته گذشته، رقابت در همه گروه‎ها کاهشی بود. گروه سنگین اکستروژن از 14 تا 21 درصد، به 8 تا 12 درصد و سبک خطی از 28 تا 65 درصد، به قیمت پایه تا 41 درصد رقابت رسید.

پت بطری هم امروز بین قیمت پایه تا 22 درصد رقابت شد در حالی که هفته پیش، بین 7 تا 55 درصد رقابت معامله شده بود. گروه سبک فیلم هم از قیمت پایه تا 46 درصد به قیمت پایه تا 38 درصد رقابت رسید. رقابت در گروه های سنگین بادی از قیمت پایه تا 2 درصد به قیمت پایه تا 4 درصد و سنگین فیلم هم، از 4 تا 12 درصد به قیمت پایه تا 18 درصد رسید.

افزایش محدود دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته 230 تومان افزایش داشت و بازار را با 48 هزار و 550 تومان به پایان رسانده بود، بازار امروز را با 48 هزار و 530 تومان آغاز کرد ولی در ادامه صعودی شد و تا 48 هزار و 800 تومان هم پیش رفت. در نهایت تا ساعت 16 ، هر دلار، با 150 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 48 هزار و 700 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به دوشنبه، افزایش اندکی داشت و 41 هزار و 279 تومان قیمت خورد.

کاهش و ثبات در بازار مواد اولیه
قیمت های بازار امروز عمدتا روندی کاهشی و بدون تغییر داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سبک فیلم و سنگین تزریقی، بیشترین کاهش را داشتند و بین 300 تا 1,100 تومان افت را ثبت کرند. کالاهای پ پ نساجی هم امروز همگی بدون تغییر نسبت به روز گذشته پیشنهاد شدند. گروه پ پ شیمیایی نیز عمدتا بدون تغییر و در برخی گریدها بین 500 تا 5,000 تومان کاهش را ثبت کرد. امروز، پی وی سی و پت ها بدون تغییر ماندند.

بازار رو به تعطیلی
با نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، تعداد قابل توجهی از فعالان بازار، کار و فعالیت را ترک کرده بودند و احتمال می رود فردا، تعداد فعالان بازار به حداقل برسند.

صعود برنت به 82 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 80 دلار آغاز کرده بود در ادامه افزایشی شد و به 82 دلار صعود کرد و بازار امروز را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 16 به 82 دلار و 25 سنت رسید.

صعود مجدد شاخص کل به کانال 2 میلیون
بعد از صعود 21 هزار و 507 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز هم صعودی بود و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 3 هزار و 438 واحدی، به دو میلیون و 18 واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟