پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 1 شهریور 1401/ شماره 585
عناوین خبری امروز: ادامه معاملات بدون رقابت پرمصرف‌ها, انجماد قیمت نیما, ثبات دلار در کانال 29 هزار تومان

ادامه معاملات بدون رقابت پرمصرف‌ها
در اولین روز شهریور، معاملات پلی اتیلن ها، پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS در بورس کالا انجام شد. علی رغم کاهش قیمت پایه همه کالاهای پلی اتیلن، معاملات این گروه ها، همچنان بی رمق و همانند هفته گذشته بود. عمده کالاها با قیمت پایه یا در چند کالای محدود، کمتر از 10 درصد رقابت، معامله شدند. کالای EX3 امیرکبیر به دلیل کاهش 2000 تنی عرضه ها، از 2 درصد، به 4 درصد رقابت رسید.

انجماد قیمت نیما
بعد از کاهش‌های متوالی اما آرام نیما در روزهای گذشته، نیما 5 تومان افزایش پیدا کرد. میانگین هفتگی دلار نیمایی که از یکشنبه تا دیروز تنها 2 تومان کاهش یافته بود امروز به 26 هزار و 451 تومان رسید تا نسبت به یکشنبه 1 شهریور، 5 تومان رُشد داشته باشد. میانگین روزانه امروز نیز در محدوده 26 هزار و 400 تومان سپری شد و به نظر می رسد که نیما، منتظر نتیجه برجام و تعیین تکلیف قیمت بازار و صرافی ملی است.

ثبات دلار در کانال 29 هزار تومان

در حالی که سیاستمداران مذاکره کننده یک قدم دیگر به توافق نهایی نزدیک شده‌اند و به نظر آینده روشنی در انتظار مذاکرات است، ولی بعد از صعود دیروز به کانال 29 هزار تومان امروز، دلار دچار نوسانات افزایشی و کاهشی بود که البته همچنان در کانال 29 هزار تومان باقی ماند. دلار آزاد نسبت به آخرین قیمت دیروز 230 تومان کاهش پیدا کرد و تا ساعت 15:30، 29 هزار و 120 تومان پیشنهاد می‎‌شد. دلار صرافی هم امروز به کانال 27 هزار تومان عقب نشینی کرد و با 151 تومان افت نسبت به روز گذشته، 27 هزار و 939 تومان قیمتگذاری شد.


ترکیب افزایش و کاهش در بازار

قیمت های امروز بازار، ترکیبی از افزایشی و کاهشی و بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سبک فیلم و سبک خطی افزایشی و بین 100 تا 200 تومان رُشد را ثبت کردند. در گروه پ پ نساجی، MFI بالاها بدون تغییر تا 200 تومان کاهش بودند و MFI پایین ها، بدون تغییر تا 300 تومان افزایش را تجربه کردند. قیمت پ پ های شیمیایی در کالاهای 548R بین 1100 تا 1600 تومان افزایش و در مقابل کالاهای RP340 بین 200 تا 500 تومان کاهش را ثبت کردند. پی وی سی ها نیز امروز 500 تا 600 تومان افزایش داشتند.

صعود برنت به 97 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 96 دلار به پایان رساند، معاملات امروز را با صعود به 97 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:30 به 97 دلار و 98 سنت رسید.

بورس تهران در مسیر رُشد
بورس تهران بعد از کاهش روز گذشته، امروز تغییر مسیر داد و افزایشی شد. شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 6 هزار و 948 واحد رُشد به 1 میلیون و 431 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟