دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته چهارشنبه 26 مرداد 1401/ شماره 581
عناوین خبری امروز: صعود 18 هزار تنی معاملات, شیب آرام و کاهشی دلار نیمایی, دلار کانال 30 هزارتومان را از دست داد

صعود 18 هزار تنی معاملات
کارنامه معاملات محصولات پلیمری در هفته چهارم مرداد ماه در حالی بسته شد که عرضه ها 3 هزار و 529 تن و معاملات 18 هزار و 394 تن بیشتر از هفته قبل شد. معاملات که هفته گذشته کمترین آمار امسال را تجربه کرده بود در این هفته رشد خوبی را پشت سر گذاشت. آنچه در مورد معاملات این هفته باید بدانیم:
- جمع معاملات این هفته 70 هزار و 550 تن بود که 18 هزار تن بیشتر از هفته گذشته بود
- معاملات، 35.3 درصد از هفته‌ی سوم مرداد بیشتر شد
-71.3 درصدِ عرضه ها، معامله شد
- و رقابت خریداران در معاملات کالاهای پ پ، پی وی سی بیشتر از هفته گذشته بود اما پرمصرف ها همانند هفته قبل کم رقابت ماندند.
گزارش بازار این هفته محصولات پلیمری را در پست تحلیلی فردا، پنج‌شنبه 27 مرداد ‌ماه در ویکی پلاست دات آی آر، بخوانید.

شیب آرام و کاهشی دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 26 هزار و 454 تومان و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های یکشنبه 23 مرداد، به 43 تومان کاهش رسید. میانگین روزانه نیز امروز برای سومین روز متوالی در محدوده 26 هزار و 400 تومان قرار داشت.

دلار کانال 30 هزارتومان را از دست داد

اخبار برجامی، بالاخره دلار را از کانال 30 هزار تومان پایین کشید. امروز دلار با 29,900 تومان بازار را آغاز کرد و در ادامه مسیر کاهشی روزهای گذشته را پی گرفت تا به 29,650 تومان رسید. با وجود اینکه هنوز نتیجه پیام ایران اعلام نشده اما دلار، زیر فشار خبرهای مثبت برجامی، رو به کاهش است. «سلطانی‌زاده» دبیرکل کانون صرافان امروز گفت: طبق پیش‌بینی‌ها روند نزولی قیمت‌ها در بازار ارز همچنان ادامه دارد و با ادامه این فرایند احتمالا بزودی باید شاهد بازگشت قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان باشیم.
دلار صرافی هم امروز، بدون تغییر ماند و 28 هزار و 70 تومان قمیتگذاری شد.


کاهش نسبی قیمت های بازار

با توجه به ریزش قیمت دلار، قیمت های بازار امروز عمدتا کاهشی و یا بدون تغییر بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم، سبک فیلم و سبک خطی بیشترین کاهش را داشتند و بین 200 تا 600 تومان اُفت را رقم زدند. کالاهای mfi بالای پ پ های نساجی به جز Z30s مارون که هزار تومان کاهش داشت، همگی بدون تغییر و کالاهای mfi پایین، 100 تا 400 تومان کاهش داشتند. پ پ شیمیایی امروز در بسیاری کالاها بدون تغییر بود و در بیشترین کاهش، گرید 440G تا 1400 تومان اُفت قیمت داشت. پت های بطری با 700 تا 1500 تومان رکوردار کاهش قیمت های امروز بودند. پی وی سی ها هم، 200 تا 250 تومان کاهش پیدا کردند و به کف کانال 30 هزار تومان رسیدند.

تداوم معاملات برنت با 92 دلار
برنت که معاملات روز گذشته را با 94 دلار آغاز کرده بود، در ادامه کاهشی شد و با 92 دلار بازار را به پایان رساند و معاملات امروز را نیز با همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15.15 دقیقه به 92 دلار و 49 سنت بود.

پایان هفته‌ی کاهشی بورس تهران
بورس تهران که اول هفته را افزایشی آغاز کرده بود طی دو روز گذشته کاهشی شد و معاملات امروز را نیز نزولی به پایان رساند تا شاخص کل بازار سرمایه با 8 هزار و 105 واحد اُفت، به 1 میلیون و 451 هزار برسد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟