شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 23 مرداد 1401/ شماره 578
عناوین خبری امروز: ریزش سنگین پایه ها؛ نتیجه دو هفته کاهش جهانی ها, عقب نشینی نیما به 26 هزار و 400 تومان, دلار روی مرز 30 هزار تومان، پشیمان شد

ریزش سنگین پایه ها؛ نتیجه دو هفته کاهش جهانی ها
بعد از یک هفته وقفه، هفدهمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، امروز در حالی اعلام شد که انباشتِ کاهش قیمت های جهانی در دو هفته گذشته، باعث شد که چهره‌ی پایه ها، یکپارچه کاهشی شود. به رغم افزایش 113 تومانی نیما، میزان کاهش جهانی ها به حدی بود که نیما نقش چندانی در تغییرات بازی نکرد. پت های فیلم و نساجی با 9.3 درصد، 2,800 تا 3,130 تومان بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کردند.
کمترین کاهش امروز به سنگین دورانی مربوط می شود که با 1.6 درصد، 471 تومان کاهش داشت.

دو نکته مهم در مورد قیمت ها یایه امروز:
1- در قیمت های پایه امروز، ABS ها غایب بودند. به نظر می رسد که قیمت گذاری این محصول به پیشنهاد پتروشیمی تبریز و تأیید سازمان حمایت انجام می شود.
و نکته دوم، حذف قیمت گذاری تلفیقی پت ها بود. در قیمت های امروز، هیچ کالایی به صورت تلفیقی قیمت گذاری نشده بود. در چند هفته گذشته، پت های بطری و نساجی و فیلم، به صورت تلفیقی، قیمت گذاری شده بودند.

عقب نشینی نیما به 26 هزار و 400 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 26 هزار و 498 تومان رسید و همان طور که گفته شد، نسبت به یکشنبه 9 مرداد 1401، 113 تومان افزایش یافت. نکته مهم دلار نیمایی امروز میانگین روزانه است که از 26 هزار و 300 تومان به 26 هزار و 400 تومان صعود کرد.

دلار روی مرز 30 هزار تومان، پشیمان شد

پس از کاهش روز گذشته، دلار آزاد امروز را با کاهش آغاز کرد و حتی مرز 30 هزار تومان را نیز دید اما در ادامه تغییر مسیر داد و با 100 تومان رُشد به 30 هزار و 300 تومان بازگشت. دلار صرافی هم که روز گذشته 27 تومان رُشد داشت، امروز نیز روند صعودی را پی گرفت و تا ساعت 15 با 27 تومان رُشد، 28 هزار و 78 تومان قیمتگذاری شد.

اولیانوف: توافق نهایی درباره احیای برجام احتمالا هفته آینده حاصل می‌شود

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین اظهار داشت: در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، توافق نهایی بر سر احیای برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران ممکن است تا هفته آینده حاصل شود. این در صورتی ممکن است که همه کشور‌های شرکت کننده در گفتگو‌های وین با نسخه متنی که هماهنگ کنندگان اروپایی هشتم آگوست ارائه کردند، موافقت کنند.

ریزش یکپارچه قیمت های بازار متاثر از قیمت پایه
به دنبال کاهش شدید قیمت های پایه، قیمت های بازار نیز امروز همگی ریزشی شدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم، سنگین تزریقی و سبک خطی بیشترین کاهش را داشتند و بین 400 تا 800 تومان کاهش را ثبت کردند. پ پ های نساجی نیز امروز کاهشی بودند و بین 100 تا 1300 تومان ریزش را رقم زدند. پ پ های شیمیایی نیز با 300 تا 2000 تومان ریزش همچنان رکوردار بیشترین کاهش هستند. سنگین اکستروژن و پلی استایرن ها امروز 1000 تا 1100 تومان اُفت قیمت داشتند.

بورس تهران کاهشی شد
بورس تهران که دیروز را افزایشی به پایان برد معاملات امروز را نیز افزایشی آغاز کرد اما در ادامه کاهشی شد و شاخص کل در خاتمه معاملات امروز با 3 هزار و 447 واحد کاهش به 1 میلیون و 463 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟