پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته سه‌شنبه 25 مرداد 1401/ شماره 580
عناوین خبری امروز: تکرار رقابت پرمصرف ها, افت تدریجی دلار نیمایی, نوسانات دلار تحت تاثیر نتیجه مذاکرات احیای برجام

تکرار رقابت پرمصرف ها
امروز مطابق سه‌شنبه ها، معاملات پلی اتیلن ها،پت های بطری و نساجی، پلی استایرن های انبساطی و گروه ABS در بورس کالا انجام شد. به دنبال کاهش چشمگیر قیمت های پایه، رقابت ها مانند هفته گذشته بی رمق و معاملات عمدتا با قیمت پایه بود. تنها، معاملات گروه سبک فیلم بود که از 1 تا 2 درصد در هفته قبل به 2 تا 25 درصد رقابت رسید. در بعضی گریدهای محدود نیز که هفته گذشته با قیمت پایه معامله شده بودند امروز نهایتا تا 2 درصد رقابت ثبت شد. کالاهای گروه پت بطری هم که هفته پیش، بین 6 تا 8 درصد رقابت شده بودند امروز رقابتی بین 1 تا 7 درصد را رقم زدند.

افت تدریجی دلار نیمایی
روند نزولی نیما هر چند کُند، اما ادامه دارد. میانگین هفتگی دلار نیمایی امروز به 26 هزار و 478 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 23 مرداد ماه 20 تومان کاهش یافت. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 26 هزار و 400 تومان است.

نوسانات دلار تحت تاثیر نتیجه مذاکرات احیای برجام

ساعت 12 شب گذشته، ایران نظر خود در مورد پیشنهاد اتحادیه اروپا را اعلام کرد. گمانه زنی های مختلفی در مورد پاسخ ایران مطرح شده؛ به نحوی که برخی پاسخ ایران را مثبت و برخی مثبت اما مشروط دانسته اند. نماینده اتحادیه اروپا هم، دریافت پاسخ ایران را تأیید کرد ولی در مورد مفاد آن، اطلاعاتی ارائه نکرد. دلار دیروز روی مرز 30 هزار تومان رفت و آمد داشت و نهایتا بازار را با 30,200 تومان به پایان رساند. امروز هم دلار، در ابتدا روند کاهشی داشت ولی در ادامه مجددا صعودی شد و تا ساعت 15 با 170 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت دیروز به 30,370 تومان رسید. دلار صرافی اما، برخلاف روزهای گذشته، امروز نزولی شد و با 30 تومان کاهش، 28 هزار و 70 تومان قیمتگذاری شد.

قیمت های بازار عمدتا کاهشی

قیمت های بازار امروز عمدتا روندی کاهشی داشتند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم روندی افزایشی داشتند و بین 300 تا 600 تومان رُشد را رقم زدند. اما در مقابل گروه سبک خطی و سنگین تزریقی کاهشی و 200 تومان اُفت داشتند. کالاهای گروه پ پ نساجی امروز نیز کاهشی بودند و بین 300 تا 700 تومان اُفت را ثبت کردند. قیمت گروه پ پ شیمیایی امروز بدون تغییر تا 1700 تومان کاهش بود. بیشترین کاهش به 332C اختصاص داشت که 1700 تومان نسبت به دیروز، افت قیمت پیدا کرد. کالاهای گروه پی وی سی نیز امروز 200 تا 300 تومان کاهش داشتند. امروز پت ها، بدون تغییر ماندند.

عقب‌نشینی برنت به 94 دلار
برنت که در روز گذشته تا 93 دلار نیز عقب‌نشینی کرده بود نهایتا معاملات را با 95 دلار به پایان رساند و معاملات امروز را با عقب‌نشینی مجدد به 94 دلار آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:30 به 94 دلار و 23 سنت رسید.

شاخص کل در افزایش دوام نیاورد
بورس تهران بعد از افزایش روز گذشته، امروز در ابتدا افزایشی بود اما در ادامه نزولی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 4 هزار و 190 واحد اُفت به 1 میلیون و 459 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟