جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

هر آنچه باید درباره برندینگ کارفرما بدانید
زمانی که متقاضیان کار به دنبال فرصت‌های شغلی برای خود هستند، دو عبارت مهم را جستجو می‌کنند: «بهترین شرکت‌ها برای کار کردن در سال 2020» و یا «بهترین شرکت در صنعت X».

این جمله به این معناست که در حال حاضر شهرت و آوازه یک شرکت بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. در واقع ۸۶ درصد از کارمندان حاضر نیستند در شرکت‌هایی کار کنند که کارمندان سابقشان و عموم مردم از آن‌ها به بدی نام می‌برند.

بنابراین، شما زمان زیادی را به ساختن داستان جذاب و جالبی برای برند محصول و خدمات شرکت‌تان اختصاص می‌دهید. اما در حال حاضر شما چقدر از وقت خود را صرف ساختن برند کارفرمای شرکت خود می‌کنید تا به کمک آن بتوانید افراد بااستعداد را جذب و حفظ کنید؟

در این مقاله قصد داریم تا درباره معنای برندینگ کارفرما، اهمیت آن و استراتژی‌هایی که به کمک آن می‌توانید برند کارفرمای شرکت خود را بهبود دهید، صحبت کنیم.

اگر مایل هستید که برند کارفرمای شرکت خود را بسازید و آن را بهبود دهید، می‌توانید از مطالب ارائه شده در این مقاله استفاده کنید.

برندینگ کارفرما چیست؟

به بیان ساده، برند کارفرما، شهرت و آوازه شما در بین نیروی کار و نیز برداشت و تعبیر کارمندانتان از شما به عنوان کارفرماست.

به عبارت دیگر، برندینگ کارفرما فرآیند معرفی شرکت‌تان به جویندگان کار و کارمندان داخلی شرکت است. هر چقدر شما در برندینگ کارفرما بهتر باشید؛ احتمال جذب افراد بااستعداد در شرکت افزایش می‌یابد. علاوه‌براین، با یک برند کارفرمای مثبت می‌توانید این افراد را در شرکت خود نگه دارید.

لازم به ذکر است که برندینگ قوی محصولات و خدمات به تنهایی افراد را متقاعد نمی‌کند تا در شرکت شما کار کنند یا بمانند. شما نیاز دارید که استراتژی برندینگ کارفرما را در شرکت خود پیاده‌سازی کنید.

اگر متقاضیان کار از کارمندان شرکت شما درباره تجربه کار کردن در شرکت‌تان بپرسند؛ کارمندان در پاسخ به این سؤال نمی‌گویند که ما محصولات جالبی را ساخته‌ایم. در عوض، آن‌ها مایل هستند تا درباره مدیریت افراد، ارزش‌های شرکت و فرهنگ محیط کار صحبت کنند. اگر می‌خواهید یک برند کارفرمای خوبی داشته باشید، شما نیاز دارید که داستان گیرا و جذابی درباره شرکت‌تان بگویید.

اما برند کارفرما مفهومی فراتر از داستان‌سرایی است. شما نیاز دارید که قدم به قدم حرکت کنید. به کارمندانتان و عموم مردم بگویید که شرکت شما مکانی عالی برای کار کردن است؛ زیرا برندینگ تنها با مشهور شدن محصول یا خدمات شما حاصل نمی‌شود.

چرا برندینگ کارفرما مهم است؟

آیا واقعاً برندینگ کارفرما برای من و شرکتم موضوع مهمی است؟ برای پاسخ به این سؤال به آمارهای جالب زیر توجه کنید:

در واقع برندینگ کارفرما لازم و ضروری است؛ به این دلیل که یک برند کارفرمای مثبت می‌تواند نرخ جابه‌جایی کارمندان را به میزان ۲۸٪ و هزینه‌ها را نیز به نصف کاهش دهد.

به علاوه اگر مدیر شرکت، برندینگ کارفرما را مدیریت کند، احتمال قبول کردن شغل توسط متقاضیان کار به میزان ۷۵ درصد افزایش خواهد یافت.

فرقی ندارد که شما برای ساختن برند کارفرمای شرکت خود تلاش کرده باشید یا خیر؛ در هر صورت شما برند کارفرمای شرکت خود را دارید. پس چرا تمام تلاش خود را روی برندینگ شرکت متمرکز نکنید تا به دنبال آن بتوانید به داشتن شرکت خودتان احساس غرور و افتخار کنید.

به همین دلیل در ادامه می‌خواهیم راه‌های پیاده‌سازی استراتژی برند کارفرما را به شما ارائه دهیم.

استراتژی برندینگ کارفرما

استراتژی برندینگ کارفرما این امکان را به شما می‌دهد تا با مدیریت و ایجاد تغییر مثبت در گفتگوهای انجام شده درباره شرکت‌تان بتوانید افراد بااستعداد را جذب کنید و در شرکت خود نگه دارید.

به بیان ساده‌تر، برندینگ کارفرما فرآیند معرفی شرکت‌تان به متقاضیان کار و نیز صحبت‌ها و نقل‌قول‌های کارمندان از شرکت شماست.

یک استراتژی مناسب برای برندینگ کارفرما می‌تواند افراد مستعد را جذب شرکت کند، هزینه‌های استخدام و نیز جابه‌جایی کارمندان را نیز کاهش دهد.

۱)‌ ارزش پیشنهادی منحصربه‌فردی برای شرکت‌تان در نظر بگیرید

به منظور ایجاد یک برند کارفرمای قوی، لازم و ضروری است که ابتدا بر روی بیانیه مأموریت، ارزش‌ها، چشم‌انداز و فرهنگ شرکت‌تان تمرکز کنید؛ زیرا به کمک آن‌ها می‌توانید نیازهای کسب‌وکارتان را بشناسید و نیز بفهمید که به چه نیروهایی با چه ویژگی‌هایی نیاز دارید تا به اهداف و مقاصد معین شرکت‌تان دست یابید.

مثلاً، بیانیه مأموریت سازمان غیرانتفاعی «Teach for America» را در نظر بگیرید:

«یک روزی همه بچه‌ها در این کشور این فرصت را به دست خواهند آورد تا از یک آموزش خوب و عالی بهره‌مند شوند».

با استفاده از این بیانیه، سازمان «Teach for America» می‌تواند درباره داستان جذاب برند کارفرمای خود سخن بگوید. علاوه‌براین، آن‌ها با گفتن جمله زیر به کارمندان، شانس یادگیری مستمر را به آن‌ها وعده می‌دهند.

«ما موشکافانه و دقیق کار می‌کنیم و از ایده‌های جدید برای نوآوری و پیشرفت پایدار استقبال خواهیم کرد. ما بر خطرات غلبه می‌کنیم و از موفقیت‌ها، شکست و هر چیز دیگری یاد می‌گیریم».

بنابراین، آن‌ها ارزش‌ها و برند کارفرمای خودشان را با هدف کسب‌وکار هماهنگ می‌کنند و انطباق می‌دهند.

۲) برند کارفرمای شرکت‌تان را بررسی و ارزیابی کنید

امکان دارد که شما کاملاً از شهرت و آوازه شرکت‌تان در بین متقاضیان کار یا حتی کارمندان خودتان آگاه نباشید. بنابراین، نظرسنجی‌هایی در داخل شرکت خود انجام دهید؛ در شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید؛ بخش نظرات سایت‌هایی مانند «Glassdoor» را بررسی کنید یا با شرکت‌هایی کار کنید که می‌توانند میزان شهرت شرکت شما را بازبینی و رصد کنند.

در نهایت، جستجوی شما باید ویژگی‌های جذاب و دوست‌داشتنی فرهنگ شرکت‌تان را آشکار کند تا اینکه شما بتوانید بر روی ویژگی‌های ممتاز و برجسته شرکت‌تان تمرکز کنید.

۳) ارزش پیشنهادی کارفرما را بنویسید

زمانی که شما جستجو و تحقیقات خود را انجام دادید و لیستی از ارزش‌ها و منافع شرکت‌تان را مشخص کردید، باید ارزش پیشنهادی کارفرمای شرکت‌تان را بنویسید.

ارزش پیشنهادی کارفرما یک تعهد و پیام بازاریابی است. بنابراین، شما نباید درباره چیزهایی صحبت کنید که نادرست هستند یا کارمندانتان با آن‌ها مخالف‌اند.

شما می‌توانید ارزش پیشنهادی کارفرما را در وب‌سایت، فرم استخدام یا صفحه شرکتی لینکدینتان استفاده کنید. علاوه‌براین، ارزش پیشنهادی کارفرما چیزی است که تیم منابع انسانی و استخدامی‌تان می‌توانند درباره نامزدهای بالقوه برای شغل بحث کنند.

ارزش پیشنهادی کارفرما هیچ ارتباطی با پرداخت غرامت و خسارت ندارد. در عوض شما باید با بیان تأثیر مثبت شرکت‌تان بر جهان انگیزه‌ای را در نامزدهای شغلی بالقوه ایجاد کنید؛ زیرا افراد می‌خواهند احساس کنند که کارهایشان بامعناست. بنابراین حاضر هستند که حتی با تحویل یک چک با مبلغ بالا نیز در شرکت مشغول به کار شوند.

مثلاً شرکت اکسنچر (Accenture)، فعال در حوزه خدمات تخصصی و مشاوره‌ای مدیریت، ارزش پیشنهادی کارفرمای خود را به صورت زیر نوشته است:

«کمک کنید تا آینده را بسازیم. خودتان باشید و تفاوت ایجاد کنید. در جایی کار کنید که شور و شوق شما را برمی‌انگیزد و استعدادهای شما را بارور می‌سازد. در برخی از جالب‌ترین پروژه‌ها از تکنولوژی‌های پیشرو برای نوآوری استفاده کنید. علاوه‌براین، شما ابزارهای مورد نیاز خود را برای یادگیری و رشد به دست خواهید آورد؛ بنابراین، همیشه جلوتر از دیگران خواهید بود و تمایز و تفاوت در جهان ایجاد خواهید کرد».

آن‌ها این ارزش پیشنهادی را در صفحه شغلی شرکتشان به طور برجسته‌ نشان داده‌اند.

۴) از کارمندان شرکت خودتان استفاده کنید

زمانی که متقاضیان کار می‎‌خواهند بیشتر درباره برند کارفرمای شما بدانند، تصمیم می‌گیرند تا کارمندان شرکت شما را ملاقات کنند و صحبت‌های آن‌ها را درباره شرکت‌تان بشنوند.

از کارمندان خودتان برای برندینگ استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید مصاحبه‌های کارمندان و رضایت آن‌ها را در وب‌سایت شرکت به اشتراک بگذارید.

علاوه‌براین، در زمانی که شرکت‌تان به کارمندان هدیه می‌دهد یا آن‌ها را به گردش می‌برد، از آن‌ها بخواهید تا پست‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی خودشان منتشر کنند.

مثلاً شاید شما یک رویداد با موضوع زنان در تکنولوژی یا یک جلسه مباحثه را برگزار کنید. پس از آن می‌توانید به سادگی از کارمندانتان بخواهید که عکسی را در صفحه اینستاگرام یا فیس‌بوک خودشان با هشتگ‌های مرتبط با شرکت منتشر کنند.

در حقیقت، این روشی عالی است که از طریق آن کارمندانتان می‌توانند فرهنگ شرکت‌تان را با شبکه خودشان به اشتراک بگذارند.

۵) یک فرآیند عالی برای معارفه و معاشرت سازمانی ایجاد کنید

معارفه و معاشرت سازمانی، اولین تجربه کارمندان جدید است که وارد شرکت می‌شوند؛ بنابراین، ایجاد حس منفی می‌تواند پیامدهای بزرگی را به همراه بیاورد. در حقیقت، افرادی که تجربه معارفه و آشنایی منفی داشته باشند، دو برابر از سایرین به دنبال فرصت جدید دیگری برای خود می‌گردند.

در نتیجه القاء یک تصویر مثبت از برند شرکت در ذهن کارمندان جدید با فرآیند معارفه و معاشرت سازمانی شروع می‌شود. بنابراین، لازم است که شما از همان ابتدا شور و شوق را در کارمندان برای جایگاه شغلی‌شان و تیمشان ایجاد کنید.

شما با آموزش مهارت‌ها و دستورالعمل‌های لازم برای بهبود عملکرد کارمندان جدید می‌توانید نرخ جابه‌جایی کارمندان را کاهش و میزان کارایی و اثربخشی آن‌ها را افزایش دهید.

۶)‌ فرصت‌های توسعه فردی و یادگیری را ایجاد کنید

در سال ۲۰۱۸، افراد به این دلیل شغل خود را رها کردند که از کارشان خسته شده بودند و نیاز به چالش‌های جدید داشتند.

اگر شما این امکان را برای کارمندان ایجاد کنید تا فرصت‌های یادگیری را دنبال کنند و در مهارت‌های جدید توانمند، ماهر و ورزیده شوند، در این صورت به اهمیت یادگیری مستمر و پیشرفت تأکید می‌کنید. همچنین با به چالش کشیدن کارمندانتان مطمئن خواهید شد که آن‌ها از شغلشان خسته نخواهند شد و در نتیجه نرخ ماندن کارمندان در شرکت افزایش می‌یابد.

بنابراین، زمانی که کارمندان مهارت‌های جدیدی را یاد می‌گیرند، به کارمندان باارزش‌تری برای شرکت‌تان تبدیل خواهند شد. در این صورت شما برنده خواهید بود.

۷)‌ از ویدئو، پست‌های بلاگ، عکس و اسلایدشو برای بیان داستان شرکت‌تان استفاده کنید

زمانی که شما برای بهبود درک و شناخت از محصول و خدمات‌تان استراتژی طرح‌ریزی می‌کنید، صرفاً پیام خودتان را از طریق یک کانال منتقل نخواهید کرد. در عوض، شما ویدئوها، عکس‌ها، اسلایدشوها، بلاگ‌ها و اشکال دیگری از پیام را آماده می‌کنید تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

به طور مشابه لازم و ضروری است تا از ویدئوها و عکس و متن‌های باکیفیت برای بیان داستان شرکت‌تان استفاده کنید. می‌توانید مصاحبه‌های کارمندان را در صفحه شغلی شرکت‌تان به اشتراک بگذارید یا از یک اسلایدشو که توسط مدیر ارشد اجرایی (CEO) تولید شده، در صفحه «درباره ما» سایت استفاده کنید.

۸) طرح‌های تنوع و مشارکت کارمندان (D&I – Diversity and Inclusion) را ایجاد کنید

اجازه بدید برای روشن شدن موضوع دو مفهوم زیر را برای شما توضیح دهیم:‌

طرح تنوع کارمندان (Diversity Initiative) به معنای پذیرفتن و ارزش دادن به افراد با ویژگی‌های متفاوت از لحاظ سنی، جنسی، نژاد، قومیت، سطح تخصص و … در شرکت است.

طرح مشارکت کارمندان (Inclusion Initiative) به معنای ایجاد یک محیط کاری قابل احترام، حمایتی و مشارکتی برای افزایش همکاری همه کارمندان در شرکت است.

اگر شما می‌خواهید برند کارفرمای قوی داشته باشید، پس لازم است که به ساختن یک تیم با افراد متنوع (از لحاظ جنسیت، سن، نژاد، قومیت و …) متعهد باشید.

مزایای سرمایه‌گذاری روی طرح‌های D&I برای شرکت بسیار زیاد است؛ از جمله می‌توان به تولید ایده‌های خلاقانه‌تر، فرهنگ کاری قوی‌تر و خدمات مشتری بهتر اشاره کرد. اما برای ایجاد برند کارفرمای مثبت لازم است که دسترسی برند شرکت‌تان را به گروه‌های جدیدی از افراد گسترش دهید.

 


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟