دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

برندینگ در شبکه‌های اجتماعی و اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید!
شبکه‌های اجتماعی محیط خوبی برای انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و تجاری هستند حتی برای مشاغلی که در ابتدای راه هستند و تصمیم دارند تا در آینده به کسب‌و‌کارهای بزرگ تبدیل شوند. برندینگ در شبکه‌های اجتماعی حوزه‌ای است که با به‌ وجود آمدن این شبکه‌ها پا به عرصه ظهور گذاشت.

برندینگ در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش دسترسی مشتریان، افزایش درآمد، مبادلات و معاملات یک شرکت می‌شود. اما اگر برندینگ را به درستی انجام ندهید ممکن است حتی شهرت خود را نیز از دست بدهید.

برندینگ در شبکه‌های اجتماعی و اشتباهاتی که نباید مرتکب شوید!

داشتن پروفایل‌های بی‌شمار

هر کسب‌و‌کاری به اهمیت حضور در شبکه‌های اجتماعی به عنوان عاملی برای موفقیت پی‌برده است. اکثراً صاحبان مشاغل در هر شبکه اجتماعی که به وجود می‌آید، یک پروفایل اختصاصی می‌سازند. اما به مرور زمان، متوجه می‌شوند که بیش از حد به نتایج آن خوش‌بین بوده و یا اصلا در مقیاس مناسبی فعالیت نکرده‌اند. در برندینگ  در شبکه‌های اجتماعی یکی دیگر از اشتباهاتی که معمولاً شرکت‌های نوپا انجام می‌دهند، ادامه کار در شبکه‌های اجتماعی با کسب درآمد اندک است.

این کار اشتباه بزرگی است و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد. برای ساخت یک برند تجاری موفق، ابتدا باید بررسی کنید و ببینید که آیا نوع فعالیت و محصول شما برای ارائه در شبکه‌های اجتماعی مناسب است یا خیر؟!

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌ها به سه شبکه اجتماعی برای دنبال کردن اهداف تبلیغاتی خود متکی هستند: فیسبوک،  توییتر و لینکداین.

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر جزو شبکه‌های اجتماعی مهم است. برندینگ در شبکه‌های اجتماعی برای برندهایی که محصولی را عرضه می‌کنند و در ارائه متکی به تصاویر و جلوه‌های بصری هستند، فیسبوک، اینستاگرام و پینترست ایده‌آل هستند، اما برای کسب‌وکارهایی که خدماتشان را در قالب مشاوره حرفه‌ای ارائه می‌کنند، توییتر و  لینکداین  مناسب است.

خرید فالوورهای تقلبی در شبکه‌های اجتماعی

وقتی شروع به برندینگ در شبکه‌های اجتماعی می‌کنید، پیشنهاد داشتن میلیون‌ها فالوور در چند روز بسیار وسوسه‌انگیز است اما این کار در نهایت به شما ضرر می‌زند، چرا که در ظاهر پروفایل شما بسیار شلوغ است، اما این شلوغی به شما محبوبیت نمی‌دهد.

می‌دانید چقدر وقت، پول و خلاقیت‌تان را بابت تعامل با فالوورهایی که به فعالیت شما علاقه‌مند نیستند، هدر می‌دهید؟  در نهایت هم نتیجه‌ای نمی‌گیرید!

در مقابل برندهایی که با گذشت زمان و ارائه محتوای ارزشمند به تعداد فالوورهایشان می‌افزایند، دارای تعاملات بهتر و سودمندتری با مخاطبان هستند.

عدم مشارکت و فعالیت پویا

مشارکت با بازار هدف، از طریق حضور و تعامل شرکت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به وجود می‌آید. شبکه‌های اجتماعی محبوب‌ترین گزینه برای بسیاری از مشتریان و مخاطبان است تا بتوانند صدای‌شان را به گوش شما برسانند. اگر مخاطب برای پیامی که به شما می‌فرستد، پاسخی دریافت نکند، ذهنیت و گرایش مثبتی نسبت به برند شما نخواهد داشت.

در برندینگ در شبکه‌های اجتماعی برندهای موفق همیشه پاسخگو هستند و از هر فرصتی برای جذب کاربران خود استفاده می‌کنند.

Domino’s یک کمپین منحصر به فرد به راه انداخت و از مشتریان خواست تا پیتزا را مستقیماً از طریق توییتر سفارش دهند.

روش کار بسیار ساده بود! او از مشتریانش خواست تا با یک توییت همراه با ایموجی پیتزا و هشتگ  EasyOrder# پیتزا سفارش دهند. سفارش از طریق توییتر انقلابی بود و این برند توانست برخی دیگر از رسانه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد. باتوجه به گفته «لیندسی بلیترز» مدیر واحدهای بازاریابیTenet Partners در Domino’s دائماً روش‌های جدیدی را برای سفارش‌های دیجیتالی محصولاتش ارائه می‌دهد.

انتشار بیش از حد پست

وحشتناک‌ترین اشتباهی که یک برند می‌تواند انجام دهد این است که مطالب مشابه و غیرمرتبط را بارها و بارها منتشر کند. با این کار به نظر می‌رسد که شما هیچ ارزشی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود نداشته و یا شما خلاقیت لازم را ندارید و نمی‌توانید با آخرین روندها هماهنگ باشید. به جای ارسال پشت سر هم عکس‌های غیرمرتبط، منعطف باشید و در مورد ارزش‌های‌تان صحبت کنید تا مخاطبان شما را درک کنند.

سوپرمارکت زنجیره‌ای آلمانی  Edeka با رویکرد برندینگ در شبکه‌های اجتماعی برای کریسمس یک ویدئو بسیار ملموس در یوتیوب منتشر کرد. ویدئو در مورد یک پیرمرد تنها بود که فرزندانش برای تعطیلات پیش او نمی‌آمدند.

این ویدئو با یک نوشته شاد و پرانگیزه به پایان می‌رسید و پیامی حاوی عشق و همبستگی به مخاطب منتقل می‌کرد. این تبلیغ حدود ۳۳۱۰۰۰ لایک گرفت، ۲۰ میلیون بار دیده شد و ۵۷۹۰۰۰ بار در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد.

عدم تجزیه‌وتحلیل فعالیت‌ها

برای به دست آوردن بینش درست و تحلیل دقیق از میزان اثربخشی فعالیت‌هایی که انجام داده‌اید، باید نتایج کارتان را بررسی کنید. امروزه همه شبکه‌های اجتماعی دارای قابلیت‌هایی هستند که می‌توانید با استفاده از آن، بازخوردهای لازم را دریافت کنید.

علاوه بر این شما می‌توانید از سرویس پایش شبکه‌های اجتماعی برای آنالیز فعالیت‌های خود در این شبکه‌ها استفاده کنید. با این کار ضمن ارزیابی خود و رقبا به اطلاعات جامعی از بازار و مشتریان‌تان می‌رسید. حتی می‌توانید با شناسایی اینفلوئنسرها روی کمک و حمایت آنها هم برای شناخته‌تر شدن حساب کنید.

در برندینگ  در شبکه‌های اجتماعی شما باید بدانید انتشار چه محتوایی به شهرت شما صدمه می‌زند و این صرفاً به دلیل حفظ میلیون‌ها فالوور نیست، شما این کار را می‌کنید تا برندتان هر روز قوی‌تر شود.

استفاده از هشتگ‌ و تصاویر غیرمرتبط

شبکه‌های اجتماعی به دنبال هشتگ‌ها هستند، بنابراین بسیار مهم است که برای هر کار یا کمپینی یک هشتگ اصلی داشته باشید.

اگر شما جزو برندهایی هستید که از هشتگ‌های نامربوط و عمومی مانند win #Hello #success# استفاده می‌کنید، لازم است تا استراتژی‌های خلاقانه هشتگ‌نویسی را یاد بگیرید!

بنابراین وقتی برندینگ در شبکه‌های اجتماعی را آغاز می‌کنید، اهداف را مشخص کنید، شبکه‌های اجتماعی مناسب با فعالیت خود را پیدا کنید و با تولید و انتشار محتوای ارزشمند، مخاطبان بیشتری را به خود جذب نمایید.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟