پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

اظهارنظر متخصصان برای عبور از بحران اقتصادی و توسعه کسب و کار
بحران اقتصادی هیچ کسب و کاری را بی‌نصیب نخواهد گذاشت. البته با داشتن آمادگی، می‌توان از آسیب‌ها جلوگیری کرد و به رشد هر چه بیشتر کسب و کار کمک رساند.

شرایط فعلی اقتصادی، خیلی از کسب و کارها را دچار چالش کرده‌است. در این وضعیت، کسب و کارها به سرعت دچار رکود می‌شوند، فروش کاهش می‌یابد و پیدا کردن نیروی کار ماهر و صادق نیز سخت‌تر می‌شود. بحران اقتصادی، شرکت‌ها را با محدودیت‌های زیادی مواجه کرده‌است. با این وجود، چشم‌پوشی از بحران نمی‌تواند به بهبود وضع کمکی کند.

خیلی از متخصصان می‌گویند ظرفیت واقعی بنگاه‌های اقتصادی و توانمندی مدیران آن، در زمان بحران برملا می‌شود. اما در سوی دیگران بحران، فرصت است. در هنگام بروز علائم بحران، باید با نگاهی وسیع، فرصت‌های موجود در دل بحران را کشف کرده و به توسعه‌ی هر چه بیشتر کسب و کار خود کمک کنید.

در این مقاله، چندین متخصص برای گذر از مشکلات و موانع اقتصادی پیش رو و استفاده از فرصت‌های موجود اظهار نظر کرده‌اند.

از راه‌های متنوعی با مشتریان خود در ارتباط باشید

اگر صاحب کسب و کاری سنتی هستید و حضور پررنگی در فضای آنلاین ندارید، به منظور رونق و فروش هر چه بیشتر خود به راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی یا پایگاه داده‌ی آنلاین فکر کنید.

امکانی فراهم کنید تا کاربران بتوانند اطلاعات تماس خود را در پایگاه داده‌ی شما ثبت کنند. سپس با دریافت تعداد زیادی ایمیل از کاربران و مشتریان خود می‌توانید به سراغ بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) بروید و محصولات خود را در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار دهید.

البته می‌توانید روی کمک متخصصان بازاریابی دیجیتال نیز حساب کنید تا در مسیر ایجاد و مدیریت شبکه‌های اجتماعی متناسب با محصولات خود تنها نباشید.

اگر کسب و کاری آنلاین دارید، می توانید از استراتژی‌های قدیمی‌تر و ابزارهای ترویج مستقیم مانند ارائه‌ی کاتالوگ محصولات به منظور جذب مشتریان بالقوه‌ی جدید استفاده کنید.

حالا با داشتن رویکرد چندکاناله (بهره‌مندی از چند کانال ارتباطی با مشتریان) و ارزیابی میزان تاثیر هر یک از کانال‌ها در دست‌یابی به اهداف فروش، می‌توانید روش درست و به صرفه هزینه‌کرد بودجه‌ی بازاریابی خود را تعیین کنید.

افرادی که به دنبال فرصتی برای ادامه‌ی زندگی خود هستند را جذب کنید

نبود نیروی کار ماهر و کارآمد، مانع بزرگی برای پیشرفت و توسعه‌ی بنگاه‌های اقتصادی خصوصا در زمان بحران است.

برای جذب نیروهای توانمند به سراغ روش‌های مرسوم نروید بلکه جستجوی خود را فراتر کنید. به عنوان مثال، اغلب کارفرمایان از استخدام افراد سابقه‌دار خودداری می‌کنند و نداشتن سوء سابقه یکی از شروط استخدام به حساب  می‌آید، اما متخصصان باور دارند نباید فرصت استخدام افراد ماهر و مستعدی که دارای محکومیت‌های قضایی هستند را نادیده گرفت.

البته منظور افرادی است که جرایم خطرناک مرتکب نشده و دارای مهارت هستند و در دوران محکومیت نیز مهارت‌های مفید دیگری آموخته‌اند.

افرادی که سوء سابقه دارند، اغلب اشتیاق زیادی به کار و بازگشت به جامعه دارند و حتی انگیزه‌ی بیشتری از خود نشان می‌دهند. برخی دولت‌ها با ارائه‌ی مشوق‌هایی چون بخشش‌های مالیاتی و برنامه‌های توسعه انسانی، امتیازاتی را برای آن دسته از کارفرمایانی که افراد آسیب‌پذیر و دارای سوء سابقه را استخدام می‌کنند در نظر می‌گیرند.

از روش 60/20/20 برای مدیریت زمان استفاده کنید

متخصصان می‌گویند وقت خود را صرف انجام کارهای بیهوده و بدون برنامه نکنید، بلکه رویکردی استراتژیک برای مدیریت زمان در پیش بگیرید.

ابتدا، 60 درصد زمان خود را به کارهایی اختصاص دهید که به کسب و کارتان ارزش می‌دهند یا توسط دیگران قابل انجام نیستند. 40 درصد مابقی وقت‌تان را به دو بخش تقسیم کنید: 20 درصد برای برنامه ریزی و 20 درصد برای استراتژی.

منظور از برنامه ریزی، اختصاص زمان به منابع و برنامه‌های عملیاتی کسب و کار است و 20 درصد استراتژی نیز زمانی است که برای ارزیابی چگونگی ارتقاء عملکرد کسب و کار، تجربه‌ی مشتری یا مدل سودآوری صرف می‌شود.

وارد حساب و کتاب شوید

کسب و کارهایی که به رونق رسیده‌اند، نیاز به نرم‌افزار حسابداری مناسب دارند. وقتی با اصول اولیه‌ی حسابداری آشنا باشید، می‌توانید درک درستی از مباحثی چون تغییرات موجودی و تبدیل آن به جریان نقدینگی داشته باشید و به رونق هر چه بیشتر کسب و کارتان کمک کنید.

اکنون وقت آن است که دست به کار شوید و با استفاده از شاخص‌های عددی به ارزیابی وضعیت موجود کسب و کارتان پرداخته و برای رونق هر چه بیشتر آن برنامه‌ریزی کنید.

به امنیت اطلاعات خود توجه کنید

کسب و کارها باید به دنبال تقویت زیرساخت‌های سایبری خود باشند و امنیت سایبری را جدی بگیرند. ایجاد زیرساخت‌های امنیت سایبری تنها شما را برای مقابله با تهدیدات پیش رو آماده نمی‌کند، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که داشتن جایگاه امنیتی مستحکم در فضای سایبری سبب ظهور فرصت‌هایی می‌شود که می‌توان از آن در جهت سودآوری و رونق هر چه بیشتر کسب و کار بهره برد. پس امنیت سایبری را شکل دیگری از سرمایه گذاری برای رشد تلقی کنید.

کسب و کارها باید بتوانند خود را برای به چالش کشیدن زیرساخت‌های امنیت اطلاعات آماده کنند. در این راستا باید موقعیت خود را مستحکم و امنیت سایبری شرکتشان را به همان اندازه‌ای که از شرکت‌های بزرگ انتظار می‌رود تقویت کنند.

امنیت اطلاعات را نه فقط با هدف محافظت در مقابل تهدیدات، بلکه شکل دیگری از سرمایه‌گذاری برای پیشرفت در اقتصاد دیجیتالی بدانید.

مشتریان کسب‌وکارهای مکمل را جذب کنید

یک کسب و کار، با کنترل هزینه‌ها و به حداکثر رساندن سود به پیشرفت می‌رسد. پس با تملک کسب و کارهای کوچکی که خدمات مکمل شما را ارائه می‌دهند، نه تنها هزینه‌های اصلی کسب و کار خود را کنترل می‌کنید بلکه مشتریان این شرکت‌ها را جذب خواهید کرد.

همچنین با دست گرفتن برندهایی که مورد اعتماد بازار هستند، وارد بازارهای جدید خواهید شد که تاکنون هیچ سهمی در آنها نداشته‌اید.

جعبه ابزار تجاری داشته باشید

جعبه ابزار کسب و کار شما باید موارد زیر را در برگیرد:

    یک طرح کسب و کار (Business Plan) برای حفظ شرکت در مسیر رشد و جلوگیری از شکست در مسیر پیشرفت.
    یک طرح بازاریابی (Marketing Plan) که باعث افزایش سهم شما از بازار شده و جمعی از مشتریان وفادار را برایتان فراهم می‌کند.
    دستورالعملی در حوزه‌ی منابع انسانی که برای حفظ نیروی کار ماهر، تنظیم قوانین و مقررات و اطمینان از رعایت قوانین کار تدوین شده است.
    یک نرم‌افزار حسابداری که می‌تواند گزارشات مالی را تنها با زدن یک دکمه تولید کند و امکان پیگیری تمام فعالیت‌های تجاری را در اختیارتان قرار می‌دهد.
    سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری و تمام زیرساخت‌های فناوری اطلاعات.

از شبکه‌های اجتماعی به طرز صحیحی استفاده کنید

فکر اینکه از طریق شبکه های اجتماعی، محصولاتتان را به فروش برسانید را از سرتان بیرون کنید. بازاریابی و فروش دو مقوله‌‌ی جدا از هم هستند و استراتژی فروش در شبکه‌های اجتماعی راهبردی کهنه و شکست‌خورده است.

باید به دنبال تولید و انتشار محتوای کاربرپسند باشید و از این طریق امکان ارتباط عمیق‌تر با مخاطبان‌تان را فراهم سازید.

محتوای جذاب شما می تواند شامل اخبار، ترفندها، فیلم‌های آموزشی یا حتی فیلم‌های سرگرم‌کننده از پشت صحنه‌ی کسب و کارتان باشد.

باید درنهایت سخاوت، دانش و مهارت خود را در اختیار مشتریان‌تان قرار دهید. وقتی یک مشتری بالقوه اقدام به خرید می‌کند، به سراغ برندی می‌رود که ذهنیت خوبی به آن داشته و می‌تواند به آن اعتماد کند.
از سرویس Google My Business استفاده کنید

برای رونق کسب و کارتان از قدرت گوگل استفاده کنید. Google My Business، ابزار رایگان و فوق العاده‌ای برای کسب و کارهای کوچک و محلی است.

کسب و کارهای کوچک می‌توانند با استفاده از خدمات رایگان گوگل که با نام Google Places شناخته می‌شود، به صورت رایگان برند خود را در گوگل تبلیغ کنند و دیگر نیازی به استفاده از سرویس تبلیغات کلیکی (PPC: Pay-Pay-Click) نخواهند داشت.

ابتدا حسابی رایگان در سرویس Google My Business ایجاد کنید و به ترتیب کارهای زیر را انجام دهید:

- توضیحات مرتبط با کسب و کار را تکمیل کنید.
- با داشبورد مدیریت این سرویس کار کنید.
- پاسخ تمام نظرات خصوصا دیدگاه‌های منفی را بدهید.
- همواره صفحه‌ی خود را به‌روز نگه دارید.
- نیروی کار جدیدی استخدام کنید

خیلی از بنگاه‌های اقتصادی برای استخدام نیروی کار جوان و نسل جدید بازار کار آمادگی ندارند. پس شرکت‌ها باید با برنامه‌ریزی به موقع برای استخدام نیروهای جوان، در مورد توانایی‌ها و نقاط ضعف گروه‌های سنی مختلف تحقیق و جستجو کنند.

پس از آن، سوالات مصاحبه‌های شغلی را بازنگری کنید تا بتوانید بهترین استعدادهای شغلی را از بین نسل‌های جدید جذب کنید.

روش درست برقراری ارتباط و صحبت با نسل‌های جدید را یاد بگیرید تا آن‌ها هم به اهمیت مسئولیت‌ها، وظایف و موقعیت خود در سازمان شما واقف شوند.

وقتی همه ترمز می‌گیرند، شما گاز بدهید

از مایکل شوماخر، قهرمان مسابقات رالی جهان، سوال کردند رمز موفقیتت چیست؟ او در پاسخ گفت:

پس وقتی دیگران در حال تعلل هستند، وقت خود را صرف بررسی داده‌ها، کار با سیستم‌ها و برنامه‌ریزی برای آینده‌تان کنید. اختصاص زمانی کوتاه به این موارد، علاوه بر اینکه به شما امکان برنامه‌ریزی استراتژیک را می‌‌دهد، کمک می‌کند مشکلات کوچک را قبل از اینکه به مسائل مهم تبدیل شوند، شناسایی و برطرف کنید.

سعی کنید تا جای ممکن از همه چیز مطلع شوید

همواره سعی کنید از آمار و ارقام مرتبط با کسب و کارتان چون حاشیه سود، سود خالص، نقدینگی و غیره مطلع باشید. پس همیشه درمورد وضعیت مالی و عملکرد کسب و کار خود آگاهی خواهید داشت. همچنین سعی کنید مشتریان خود را بشناسید: اینکه چه کسی هستند، چه چیزی می‌خواهند و برای جذب آن‌ها چه باید کرد.

یک هیئت مشورتی تشکیل دهید

برپایی یک هیئت مشورتی، بهترین کاری است که می‌توانید برای افزایش بازدهی و رشد کسب و کار خود انجام دهید. تشکیل شورای مشاورین با توجه به چالش‌ها و فرصت‌هایی که کسب و کار با آن رو به رو است، یک ابزار قدرتمند مدیریتی است که می تواند دسترسی متخصصان را با هزینه‌ای اندک مهیا کند. این رویکرد ایده های جدید را وارد کسب و کارتان کرده و به شما امکان می‌دهد سازمان خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنید.

به دنبال فرار از مالیات نباشید

هیچ گاه با فرار از مالیات و کاهش درآمدهای مشمول مالیات، کسب و کار خود را به چالش نیندازید. هدف کسب و کار شما پیروزی در مقابل دولت نیست، بلکه به دنبال سودآوری هستید.

سوالات مناسب بپرسید و دانش‌تان را به اشتراک بگذارید

به خاطر اینکه به بی‌تجربگی متهم نشوید، سوالات خود را به تعویق نیندازید. حقیقت این است که شما کارشناس نیستید، بلکه کارآفرین هستید.

خودتان هم به دنبال این باشید که تجربیات و دانش‌تان از بازار را با دیگران در میان بگذارید. تبادل اطلاعات و دانش باعث می‌شود دیگران به قابل اعتماد بودن شما در راه اندازی کسب و کار و اراده‌ی محکمتان در همکاری با خود پی ببرند.

برای فروش بیشتر برنامه‌ریزی کنید

برنامه واگذاری سهام شرکت از جمله کارهایی است که می‌توانید برای حفظ برندتان انجام دهید.

به دنبال یک برنامه استراتژیک باشید

اهداف سه ماهه، شش ماهه یا سالیانه تعیین کرده و برنامه‌ای استراتژیک برای دست‌یابی به این اهداف داشته باشید.

البته قبل از هر چیز مطمئن شوید برنامه شما شامل منابع موردنیازتان می شود: نقدینگی، نیروی انسانی، تجهیزات، موجودی و دیگر هزینه‌های عملیاتی.

همچنین این اطمینان را به‌وجود آورید که خروجی این برنامه، خدمات یا محصولاتی خواهد بود که مشتری به دنبال آن‌هاست.

به هزینه‌ی فرصت توجه کنید

هزینه‌ی فرصت در سود و زیان شرکت‌ها دیده نمی‌شود، اما تعیین هزینه‌ی فرصت در یک کسب و کار اهمیت زیادی در مدیریت بهینه‌ی سازمان دارد. هدف اصلی از طرح هزینه‌ی فرصت، بررسی تخصیص بهینه‌ی منابع موجود است.

بهترین مثال برای هزینه‌ی فرصت، مدیر کسب و کاری است که وقت خود را صرف انجام وظایفی می‌کند که کارایی لازم را ندارند. در حالیکه می‌توان از محل برون‌سپاری برخی امور، در استفاده از منابع صرفه‌جویی کرد.

در انزوا فرو نروید

راه‌اندازی یک کسب و کار می‌تواند شما را به انزوا فرو ببرد. شاید پرواز کردن در اوج وسوسه برانگیز باشد، اما نتیجه‌ای جز تنهایی و اضطراب به دنبال ندارد.

همیشه با افراد قابل اعتماد در ارتباط باشید، در غیر این صورت تنهایی‌تان به بن‌بست خواهد رسید. زیرا نمی‌‌توانید بدون کمک دیگران به جایگاه خوبی در بازار برسید.

پس به دنبال ایجاد تیمی از افراد همدل با طرز فکرهای مختلف باشید و با مشاوران باتجربه تعامل کنید. با کسانی که می‌توانند برایتان ارزش‌آفرینی کنند همراه شوید تا با کمک یکدیگر از شرایط سخت اقتصادی گذر کنید.

منبع: یوکن

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟