شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 5 تیر 1402/ شماره 779
عناوین خبری امروز: دومین بازگشت دلار به 28.500, عرضه پتروشیمی‌هایی که این هفته عرضه ندارند در هفته آینده دوبرابر است, رقابت پ پ ها زیر سایه دلار پایه

 

دومین بازگشت دلار به 28.500
برای دومین بار، صعود دلار نیمایی به قیمت بالاتر ناکام ماند و قیمت های فرآورده‌های ویژه نفتی به 28.500 تومان بازگشت. شنبه 3 تیرماه بود که انجمن صنفی کارفرمایی صنعت نفت، قیمت های فرآورده‌های ویژه نفتی را به 38 هزار تومان افزایش داد. این انجمن امروز، در اصلاحیه‌ای، نرخ دلار را به 28.500 تومان برگرداند. به این ترتیب، افزایش دلار قیمت پایه محصولات پتروشیمی هم، منتفی است.

عرضه پتروشیمی‌هایی که این هفته عرضه ندارند در هفته آینده دوبرابر است
در هفته جاری به علت عدم اعلام قیمت پایه توسط شرکت ملی پتروشیمی، برخی مجتمع ها عرضه خود را به هفته بعد موکول کرده‌اند. برای رعایت کف عرضه، پتروشیمی‌هایی که این هفته عرضه ندارند در هفته آینده دوبرابر عرضه خواهند داشت.

رقابت پ پ ها زیر سایه دلار پایه
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. با توجه به اتفاق های اخیر و اعلام نشدن قیمت های پایه، این هفته خریداران به این اتفاقات واکنش نشان دادند و کالاها را با رقابتی بالاتر از هفته گذشته معامله کردند. در گروه پ پ نساجی که هفته پیش، کالاها بین 64 تا 113 درصد رقابت شده بودند امروز معاملات با رقابتی بین 85 تا 121 درصد، انجام گرفت. گروه پ پ شیمیایی نیز امروز بین 53 تا 113 درصد رقابت شد درحالی‌که هفته گذشته کالاهای این گروه بین 49 تا 85 درصد رقابت شده بود. گروه گرید فیلم هم امروز افزایشی بود و از 48 درصد رقابت هفته پیش به 60 تا 73 درصد رقابت رسیدند. پی وی سی ها به دلیل ابهام در قیمت های پایه، این هفته عرضه نشدند.

نوسان دلار پشت مرز 50 هزار تومان
دلار آزاد که روز گذشته در مجموع 950 تومان کاهش داشت و بازار را با 49 هزار و 950 تومان به پایان رسانده بود، امروز را با صعود به 50 هزار تومان آغاز کرد و روی مرز 50 هزار تومان نوسان داشت ولی در ادامه کاهشی شد و تا 49 هزار و 600 تومان هم عقب‌نشینی کرد. در نهایت تا ساعت 15 هر دلار با 150 تومان افت نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 49 هزار و 800 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به یکشنبه، کاهش اندکی داشت و 41 هزار و 284 تومان قیمت خورد.

جزر و مد قیمت ها بازار
قیمت ها در بازار، امروز ترکیبی از افزایش و کاهش و بدون تغییر بود. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی افزایشی و بین 1200 تا 1400 تومان رُشد را ثبت کرد و در مقابل گروه سنگین فیلم و سبک خطی کاهشی بودند و بین 400 تا 1400 تومان اُفت را رقم زدند. گروه پ پ نساجی هم امروز در کالاهای mfi بالا بین 500 تا 1000 تومان افزایش داشت و کالاهای mfi بالا بدون تغییر ماندند. گروه پ پ شیمیایی هم امروز همگی بدون تغییر نسبت به روز گذشته پیشنهاد شدند. گروه پی وی سی نیز با 200 تومان افزایش قیمت داشت و گروه پت بطری بین 1000 تا 2000 تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

شروع هفته برنت با 74 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 74 دلار و 44 سنت به پایان رسانده بود، بازار امروز و هفته جدید را نیز در همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15 به 74 دلار و 44 سنت رسید.

بورس صعودی ماند، افزایش 6 هزار واحدی
پس از افزایش 27 هزار و 15 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز هم صعودی بود و شاخص کل در پایان معاملات با رشد 6 هزار و 525 واحدی، به 2 میلیون و 196 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟