شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 4 تیر 1402/ شماره 778
عناوین خبری امروز: اعلام قیمت ها یک هفته عقب افتاد, کاهش چشمگیر دلار آزاد, صعود یکپارچه قیمت های بازار

اعلام قیمت ها یک هفته عقب افتاد
مدیریت توسعه صنایع پایین دستی شرکت ملی پتروشیمی در اطلاعیه ای اعلام کرد به علت لزوم هماهنگی و یکسان بودن نرخ تسعیر ارز در محاسبات قیمت کل زنجیره خوراک و محصولات پتروشیمی قیمت پایه محصولات پتروشیمی توسط این شرکت در هفته جاری اعلام نخواهد شد.
در متن این اطلاعیه آمده است: با عنایت به اعلام قیمت فراورده‌های نفتی و خوراک های پالایشی بر اساس نرخ دلار 379630 ریال در ابلاغیه شماره 10240 مورخ 3 تیر 1402 انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت و لزوم هماهنگی و یکسان بودن نرخ تسعیر ارز در محاسبات قیمت کل زنجیره خوراک و محصولات پتروشیمی، قیمت پایه محصولات پتروشیمی توسط این شرکت در هفته جاری اعلام نخواهد و پس از تعیین تکلیف این موضوع تا آخر هفته، یکشنبه هفته آینده انجام خواهد شد.

کاهش چشمگیر دلار آزاد
دلار آزاد که روز گذشته در مجموع 1,500 تومان افزایش داشت و بازار را با 50 هزار و 900 تومان به پایان رسانده بود، امروز را نزولی و با 50 هزار و 700 تومان آغاز کرد و برخلاف روز گذشته به کاهش ادامه داد. در نهایت تا ساعت 15 هر دلار با 680 تومان افت نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 50 هزار و 220 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به شنبه، کاهش اندکی داشت و 41 هزار و 288 تومان قیمت خورد.

صعود یکپارچه قیمت های بازار
علی رغم اعلام نشدن قیمت های پایه، به دلیل احتمال افزایش قیمت ها در هفته آینده، قیمت‌ها در بازار آزاد، روندی صعودی داشتند. در گروه نایلون و نایلکس، سنگین فیلم، سبک فیلم و سبک خطی بیشترین افزایش را داشتند و بین 700 تا 3700 تومان رُشد را ثبت کردند. گروه پ پ نساجی هم امروز بین 1000 تا 2500 تومان افزایش قیمت داشت. گروه پ پ شیمیایی نیز با 2000 تا 4300 تومان افزایش رکوردار افزایش قیمت های امروز بود. گروه پی سی 2300 تا 2500 تومان نسبت به روز گذشته رشد کرد اما در مقابل گروه پت بطری کاهشی بود و بین 500 تا 2000 تومان اُفت قیمت را رقم زدند.

سکوت سازمان بورس در خصوص تغییر نرخ ارز محاسبه قیمت پایه فرآورده های ویژه نفتی
اگرچه دیروز لیست قیمتی از فرآورده های نفتی جهت عرضه در بورس همراه با تغییر نرخ ارز برای محاسبه قیمت پایه فرآورده های ویژه ی نفتی از سوی انجمن صنفی صنعت پالایش نفت منتشر شده است، اما تا کنون سازمان بورس در این خصوص هیچ واکنشی نشان نداده است.

رشد 27 هزار واحدی بورس تهران
پس از کاهش 11 هزار و 281 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز صعودی شد و شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 27 هزار و 15 واحدی، به 2 میلیون و 189 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟