شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 3 تیر 1402/ شماره 777
عناوین خبری امروز: بمب خبری امروز؛ تغییر دلار پایه فرآورده‌ های نفتی به 38 هزار تومان, بمب خبری امروز؛ تغییر دلار پایه فرآورده‌ های نفتی به 38 هزار تومان, صعود دلار به 50 هزار تومان در آغاز تیرماه

 

بمب خبری امروز؛ تغییر دلار پایه فرآورده‌ های نفتی به 38 هزار تومان
شایعه تغییر دلار پایه قیمت ها تأیید شد. نرخ فرآورده های نفتی ویژه که تا پیش از این با دلار 28.500 محاسبه می شد برای نیمه اول تیرماه 1402 به 37.963 تومان تغییر کرد. اتفاقی مشابه آنچه در 5 فروردین امسال رخ داد و درست روز بعد از آن، نرخ پایه مواد پتروشیمی هم به 36.500 افزایش یافت. قیمت های پایه‌، فردا در حالی اعلام خواهد شد که دلار نیمایی احتمالا با عددی در نزدیکی 38 هزار تومان محاسبه خواهد شد و قیمت های جهانی نسبت به هفته گذشته عمدتا بدون تغییر یا کاهشی هستند. در صورت افزایش دلار به محدود 38 هزار تومان، قیمت پایه ها از ناحیه دلار، نزدیک 33 درصد رشد خواهد کرد.

قیمت‌های جهانی ترکیبی از کاهش، افزایش و بدون تغییر
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه 23 ژوئن 2023، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، قیمت ها عمدتا روندی کاهشی، افزایشی و بدون تغییر داشتند. پت بطری، سبک خطی و سبک فیلم کاهشی و در مقابل پی وی سی و پلی استایرن ها افزایشی بودند. در نشریه آیسیس نیز قیمت ها عمدتا بدون تغییر یا با تغییری جزئی بودند تنها گروه پ پ و پلی استایرن ها بودند که کاهش قابل توجهی داشتند.


صعود دلار به 50 هزار تومان در آغاز تیرماه
دلار آزاد که هفته گذشته در مجموع 50 تومان کاهش داشت و بازار را با 49 هزار و 400 تومان به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را با 49 هزار و 200 تومان آغاز کرد ولی لحظاتی بعد با صعود به کانال 50 هزار تومان به ادامه معاملات بازار پرداخت. دلار آزاد امروز روی مرز 50 هزار تومان بود و در نهایت تا ساعت 15 هر دلار با 750 تومان افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 50 هزار و 150 تومان پیشنهاد می‌شد. در مرکز مبادله ارز و طلای کشور نیز، دلار نسبت به پنجشنبه، کاهش کمی داشت و 41 هزار و 290 تومان قیمت خورد.

قیمت های بازار؛ افزایش و سپس توقف
قیمت های بازار امروز عمدتا روندی افزایشی داشتند. بعد از انتشار افزایش قیمت پایه فرآورده های نفتی، همه معاملات متوقف شد و فعالان بازار در انتظار یکشنبه و دلار قیمت های پایه، دست از داد و ستد، کشیدند.

پایان هفته برنت با 74 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 75 دلار آغاز کرده بود، در طی هفته بین 73 تا 76 دلار نوسان داشت و در نهایت بازارهای جهانی، روز جمعه با 74 دلار به پایان رسیدند. قیمت پایانی نفت برنت در معاملات جمعه، 74 دلار و 44 سنت بود.

کاهش 11 هزار واحدی بورس در آغاز هفته
بعد از کاهش 8 هزار و 261 واحدی بازار سرمایه در هفته گذشته، بورس تهران امروز و هفته جدید را نزولی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات با افت 11 هزار و 281 واحدی، به 2 میلیون و 162 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟