یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 10 مهر 1401/ شماره 610
عناوین خبری امروز: سهم بیشتر کاهشی ها در پایه های جدید, رفت و برگشت دلار به 33 هزار تومان, نگاه قیمت های بازار به دلار و عرضه ها

سهم بیشتر کاهشی ها در پایه های جدید
بعد از یک هفته غیبت، قیمت های پایه جدید، امروز در حالی اعلام شد که کالاهای کاهشی، بیشتر از افزایشی ها بودند. بیست و سومین قیمت های پایه در سال 1401، امروز با دلار نیمایی 26,913 تومان محاسبه و اعلام شد که بالاترین نرخ نیما از زمان تغییر فرمول محاسبه به نیما بوده است. میانگین هفتگی که امروز قیمت های پایه با آن محاسبه شد، 23 تومان نسبت به 27 شهریور، افزایش داشت. در قیمت های پایه امروز، پت های بطری با 5.1 درصد، 1,538 تا 1,641 تومان نسبت به هفته پیش، کاهش قیمت داشتند و بیشترین کاهش امروز را به نام خود ثبت کردند.
در مقابل و در گروه افزایشی ها، پ پ های نساجی، فیلم و شیمیایی 259 تومان بیشتر از دو هفته‌ی قبل، قیمت گذاری شدند و در صدر جدول افزایشی ها ایستادند.

رفت و برگشت دلار به 33 هزار تومان

دلار آزاد که بازار دیروز را با قیمت 33 هزار و 230 تومان به پایان برده بود، امروز بازار را با عقب نشینی به کانال 32 هزار تومان و قیمت 32 هزار و 650 تومان آغاز کرد. به نظر می رسد خبر آزاد شدن منابع ارزی ایران در کره جنوبی، علت کاهش اول وقت بازار بود، اما در ادامه مجددا دلار به کانال 33 هزار اوج گیری کرد و 80 تومان کاهش نسبت به آخرین قیمت شنبه، 33 هزار و 150 تومان پبشنهاد شد.
در صرافی ملی هم دلار و یورو هم قیمت شدند و هر دلار با 18 تومان افزایش نسبت به دیروز، 28 هزار و 843 تومان قیمتگذاری شد.


نگاه قیمت های بازار به دلار و عرضه ها

با توجه به افزایشی بودن دلار، قیمت های بازار امروز عمدتا افزایشی یا بدون تغییر بودند. قیمت های بازار که به جز پت ها، در سایر گروه ها، تأثیری مهمی در پایه ها ندیده بودند، برای نوسان، به قیمت دلار و تغییرات عرضه ها چشم دوختند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین فیلم و سبک خطی افزایشی بودند و بین 100 تا 800 تومان رُشد را رقم زدند و در مقابل گروه سبک فیلم امروز 200 تا 400 تومان کاهش داشت. در گروه پ پ نساجی mfi بالاها 100 تومان افزایش داشتند و mfi پایین ها عمدتاً بدون تغییر بودند. پ پ های شیمیایی نیز امروز ترکیبی از بدون تغییر و افزایشی بود و در کالاهای 3212E و 548R تا 2000 تومان رُشد داشتند. پی وی سی ها نیز عمدتاً بدون تغییر و تا 100 تومان افزایش داشتند. گروه پت بطری متاثر از کاهش 1500 تومانی قیمت پایه امروز به استقبال کاهش رفت و بین 200 تا 400 تومان اُفت را رقم زد.

افت 8 هزار واحدی بورس تهران
بعد از ریزش 15 هزار واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، طی معاملات امروز، بورس تهران 8 هزار و 855 واحد کاهش یافت و شاخص کل در خاتمه معاملات، به 1 میلیون و 322 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟