سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 16 مهر 1401/ شماره 613
عناوین خبری امروز: قیمت های جهانی ترکیبی از کاهش و افزایش, صعود نیما به کانال 27 هزارتومان, آغاز هفته کاهشی دلار آزاد

قیمت های جهانی ترکیبی از کاهش و افزایش
مطابق شنبه‌ی هر هفته، جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 7 اکتبر 2022، امروز در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، قیمت های جهانی این هفته ترکیبی از کاهش، افزایش و بدون تغییر بود. گروه ABS، پی وی سی، پ پ نساجی و پلی استایرن ها کاهشی و در مقابل گروه سنگین بادی، سنگین فیلم و سنگین تزریقی افزایشی بودند. سایر گروه ها عمدتا تغییری نداشتند. در نشریه آیسیس نیز قیمت ها بدون تغییر تا کمی کاهشی بود.

صعود نیما به کانال 27 هزارتومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به کانال 27 هزار و 18 تومان رسید و اختلافِ آن با دلارِ قیمت های یکشنبه 10 مهر، به 105 تومان افزایش رسید. در مقابل میانگین روزانه، امروز از 27 هزارو 100 تومان به 27 هزارتومان عقب‌نشینی کرد.

آغاز هفته کاهشی دلار آزاد

در هفته‌ای که گذشت نرخ دلار در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد. دلار آزاد که بازار جمعه را با قیمت 32 هزار و 900 تومان به پایان برده بود، امروز بازار را کاهشی و با قیمت 32 هزار و 780 تومان آغاز کرد. دلار آزاد، در آخرین قیمت، با 220 تومان افت نسبت به جمعه، 32 هزار و 680 تومان پیشنهاد شد.

بازار در انتظار قیمت‌های پایه

قیمت های بازار، امروز کاهشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی و سنگین تزریقی روندی نُزولی داشتند و بین 200 تا 500 تومان کاهش را رقم زدند و در مقابل، سنگین فیلم و سبک خطی روندی افزایشی داشتند و بین 100 تا 200 تومان رُشد را ثبت کردند. کالاهای گروه پ پ های نساجی، امروز یکپارچه بدون تغییر بودند. در گروه پ پ شیمیایی نیز، کالای R40 و 548R تا 2000 تومان رُشد داشتند و سایر کالاها، از جمله ZR230 و 3212E تا 3000 تومان ریزش داشتند؛ سایر کالاها بدون تغییر ماندند. قیمت کالاهای گروه پی وی سی نیز بدون تغییر تا 200 تومان افزایش بود.

پایان هفته برنت با 98 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 87 دلار آغاز کرده بود، در طول هفته روند افزایشی داشت و تا 98 دلار نیز پیش رفت. بازار روز جمعه با 98 دلار بسته شد تا برنت 11 دلار رشد را در طی هفته، تجربه کرده باشد. تصمیم اوپک برای کاهش تولید روزانه 2 میلیون بشکه، از دلایل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی بود.

شروع هفته صعودی بورس تهران
بعد از کاهش 4 هزار واحدی بازار سرمایه در هفته قبل، امروز بورس تهران، هفته جدید را صعودی آغاز کرد و شاخص کل در پایان معاملات، با افزایش 2 هزار و 868 واحدی، به 1 میلیون و 316 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟