جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تحلیل بازار
۷ مهر ۱۴۰۱ 0 407

گزارش بازار محصولات پتروشیمی؛ هفته اول مهرماه 1401

تداوم خرید در بین تعطیلات

تداوم خرید در بین تعطیلات
شنبه‌ی این هفته آخرین روز ایران پلاست شانزدهم بود، یکشنبه و سه شنبه هم به علت وفات حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا (ع) تعطیل بود؛ ولی با وجود کاهش 6,341 تنی عرضه ها، معاملات 1,517 تن نسبت به هفته قبل کاهش یافت و بالای مرز 82 هزار تن باقی ماند.

به گزارش ویکی پلاست، محدود شدن دو شبکه ارتباطی مهم واتس اپ و اینستاگرام به علت ناآرامی در شهرهای مختلف، بسیاری از تولیدکنندگان را با مشکل دریافت و ارسال اطلاعات مواجه کرده و این مشکل، تا امروز (پنجشنبه 7 مهر 1401) ادامه دارد. بر اساس اظهارات روز گذشته وزیر ارتباطات، به احتمال زیاد، مسدودی اینستاگرام و واتس اپ، ادامه خواهد داشت و این دو شبکه اجتماعی و پیام رسان، رفع فیلتر نخواهند شد.

شروع مهرماه، سهمیه کالاهایی که میزان خرید از بهین یاب آن ها در ابتدای ماه یا فصل یا 6 ماهه شارژ می شود را به روز کرد و از همین رو، به رغم دو روز تعطیلی (یکشنبه و سه شنبه) معاملات، حجم قابل قبولی داشت. معاملات روز سه شنبه، به علت تعطیلی به چهارشنبه 6 مهر، منتقل شد.

خبرهای مرتبط:

در هفته‌ی جاری، قیمت های پایه اعلام نشد و قیمت های 27 شهریور، مبنای معاملات بود. با وجود کاهشی شدن قیمت نفت و احتمال پایین آمدن قیمت های جهانی، اما شارژ سهمیه ها، محرک بازار شد و معاملات را بالای مرز 82 هزار تن، نگاه داشت.

دلار آزاد این هفته را با 31,800 تومان آغاز کرد و امروز موفق به عبور از مرز 32 هزار تومان شد. پایین ترین قیمت دلار در طی هفته 31,550 و بالاترین قیمت آن، امروز ثبت شد که تا 32,050 تومان نیز پیش رفت. خبر مهم امروز در مورد برجام، به بن بست رسیدن مذاکرات از قول یک پایگاه اینترنتی آمریکایی است. پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» مدعی شد که مقام‌های ارشد دولت آمریکا طی یک جلسه توجیهی محرمانه به کنگره آمریکا اطلاع داده‌اند که مذاکرات غرب با ایران برای احیای برجام به بن‌بست رسیده است. همین خبر می تواند عامل صعود قیمت دلار به بالای مرز 32 هزار تومان باشد چرا که تا روز گذشته، دلار موفق به عبور از این مرز، نشده بود.

آنچه باید در مورد معاملات این هفته بدانیم:
از 93,632 تن عرضه، 82,036 تن معامله انجام شد. عرضه ها 6,341 و معاملات 1,517 تن کمتر از هفته قبل بود.
معاملات نسبت به هفته قبل، 1.8 درصد کاهش یافت.
جمعا 87,6 درصد عرضه ها معامله شد.
رقابت در گروه پر مصرف ها کمتر از هفته قبل و در گروه های جذاب پ پ و PVC و پت، بیشتر از هفته قبل بود.

ترین های معاملات این هفته:
همان طور که گفته شد، معاملات نسبت به هفته قبل 1,517 تن کاهش داشت و بر اساس جدول مقایسه ای، بیشترین کاهش در معاملات این هفته به گروه سبک فیلم اختصاص داشت که 3,756 تن نسبت به هفته قبل، کمتر معامله شد. البته عرضه های این گروه نیز 1,854 تن کمتر از هفته قبل بود.

بیشترین افزایش در معاملات هم به گروه سنگین فیلم اختصاص داشت که 3,736 تن بیشتر از هفته قبل معامله شد. عرضه های سنگین فیلم، تنها 266 تن بیشتر از هفته قبل بود.

قیمت های بازار
تعداد کالاهایی که نسبت به هفته قبل، افزایشی شدند، بیشتر از کاهشی ها بود. کالای 548R با 1,300 تومان، بیشترین افزایش این هفته را به نام خود ثبت کرد. تزریقی 52518 با 1,200 تومان، ABS با 700، سبک خطی 209 با 300، پلی استایرن مقاوم با 200 و سنگین اکستروژن EX3 با 100 تومان، در رتبه های بعدی بیشترین افزایش این هفته قرار گرفتند.

بیشترین کاهش به پت های بطری مربوط می شود که 600 تومان افت قیمت داشتند، سنگین فیلم با 500، پلی استایرن معمولی و سبک فیلم با 300، رتبه های بعدی بیشترین کاهش این هفته را داشتند.

کالاهای پی وی سی، سنگین بادی و پ پ نساجی نسبت به هفته قبل، بدون تغییر ماندند.

افت و خیز نفت
برنت این هفته را با 84 دلار آغاز کرد و حتی به 83 دلار هم رسید اما در معاملات چهارشنبه موفق شد مجددا به خود را به 88 دلار برساند و نسبت به آخرین قیمت هفته قبل، 3 دلار افزایش پیدا کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟