پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

10 مهارت ارتباطی رهبری برای پیشرفت شغلی
فرقی نمی کند چه شغلی دارید ؛ یک کارمند هستید یا مدیر؛ اگر به دنبال پیشرفت شغلی هستید، علاوه بر توسعه مهارت های تخصصی، نیاز است که مهارت های رهبری و مدیریت جدید برای تاثیرگذاری بیشتر را یاد بگیرید.

چرا مهارت های رهبری برای پیشرفت شغلی مهم است؟

مهارت‌های رهبری انگیزشی، ویژگی‌هایی هستند که رهبران می‌توانند از آنها برای الهام بخشیدن و توانمندسازی اعضای تیم خود در رسیدن به موفقیت استفاده کنند. به کمک مهارت های رهبری شما می توانید:

1.روحیه تیم تان را تقویت کنید.

2.ارتباط و مشارکت بیشتری با اعضای تیم ایجاد کنید.

3.بهره وری شخصی و کارآمدی تیم تان را بالا ببرید.

4.فرهنگ کاری مثبت ایجاد کنید.

5.محیط کاری را برای خودتان و دیگران لذت بخش کنید.

10 مهارت رهبری که می تواند برنامه پیشرفت شغلی شما باشد را در ادامه بخوانید:

1.همدلی

  • همدلی به معنای توانایی درک و احساسات عاطفی دیگران است. این مهارت به رهبران کمک کند تا با اعضای تیم خود ارتباط برقرار کرده و روابط و انگیزه قوی تری ایجاد کنند. استراتژی های زیر به شما کمک می کند با اعضای تیم تان همدلی داشته باشید:
     
  • سوال بپرسید. از همکاران در مورد سرگرمی ها یا علایق شخصی شان سؤال کنید؛ هرچه اطلاعات بیشتری درباره اعضای تیم تان جمع آوری کنید روابط عمیق تری می سازید.
     
  • گفتگوهای غیر رسمی داشته باشید.در مواقع مناسب مثل زمان های استراحت سعی کنید با صحبت های خارج از کار درباره شخصیت منحصر به فرد همکاران تان بیشتر بدانید.
     
  • رویدادهای شخصی را جشن بگیرید. جشن تولد همکاران و یا اهمیت دادن به هر رویداد کاری و غیرکاری به افزایش همدلی و روحیه کاری واقعا کمک می کند.
     
  • سعی کنید فضای کاری را صمیمی تر کنید. با قراردادن انواع گیاهان مناسب محیط کار و اجرای روش های ایجاد یک محیط کاری خلاق، در همکاران انگیزه بیشتری ایجاد کنید.
     
  • فعالیت های داوطلبانه مرتبط با سلامت جسم و روح راه اندازی کنید. می‌توانید با برنامه‌ریزی فعالیت‌های اختیاری سلامتی مثل گردش‌های بیرون از شرکت مثل رفتن به یک کافه یا کلاس‌های تناسب اندام، نشان دهید که به سلامت خودتان و تیم تان اهمیت می‌دهید.

2.مثبت اندیشی را تمرین کنید.

مثبت اندیشی توانایی تمرکز بر چیزهای خوب در یک موقعیت است. یک رهبر با نگرش مثبت می تواند به افزایش شادی تیم خود کمک کند. با دیدن چالش ها به عنوان موقعیتی برای آموزش می توانید یک رهبر مثبت باشید. اگر همکارتان با مانع و مشکلی برخورد کرده او را تشویق کرده و یا کمک کنید تا راهکار مناسب پیدا کند.

سعی کنید هنگام صحبت در مورد درگیری ها یا چالش ها از کلمات خوش بینانه استفاده کنید. وقتی اعضای تیم شما موفق می شوند، آنها را با تمجید و جشن های مثبت تشویق کنید.

3.قابل اعتماد باشید.

قابلیت اطمینان به این معنی است که دیگران می توانند از شما انتظار ارائه نتایج ثابت داشته باشند. رهبران قابل اعتماد به طور مداوم از اعضای تیم خود حمایت می کنند و برای آنها ارزش قائل هستند. اینکه به همکاران نشان دهید برای زمان و تلاش آنها ارزش قائل هستید، می تواند آنها را تشویق کند تا سخت تر کار کنند.

سعی کنید همیشه وقت شناس باشید و به تیم خود اطلاع کافی از تغییرات بدهید تا نشان دهید به وقت آنها احترام می گذارید. هنگام برنامه ریزی جلسات، دنبال کردن یک دستور کار و کوتاه نگه داشتن مکالمات را در نظر بگیرید.

4.همیشه هدف تعیین کنید.

زمانیکه برای خودتان و همکاران در تیم هدف در نظر می گیرید احساس واضح هدف داشتن می تواند در افراد انگیزه ایجاد کند. با تعیین اهداف مشخص برای هر پروژه، می توانید برای تیم تان الهام بخش باشید.

به یاد داشته باشید هدف گذاری به روش SMART به شما کمک می کنید همیشه اهدافتان معتبر باشد.

برای تعیین اهداف گروهی و اهداف عملکرد شخصی خود زمان کافی بگذارید. در صورت امکان سعی کنید جزئیات و ضرب الاجل هایی را برای پاسخگویی تیم در نظر بگیرید. در این زمینه از روش های بازخورد دادن درباره جریان کار غافل نشوید.

5.پیگیری و استقامت داشته باشید.

پشتکار و استقامت به معنی توانایی کار کردن  درمیان موانع برای رسیدن به موفقیت است. وقتی با عملکردتان به همکاران نشان می دهید که چقدر سخت کوش هستید آنها را ترغیب می کنید تا همین رویه را در پیش بگیرند. همیشه برنامه ای برای ردیابی اهداف تان داشته باشید و  راه های حل مشکلات را با همفکری اعضای تیم تان تعیین کنید.

6.تیم سازی را بلد باشید.

توانایی پرورش حس کار تیمی یک مهارت مهم برای همه رهبران است. سعی کنید با برنامه ریزی فعالیت ها و رویدادهای تیم سازی، کار تیمی را تشویق کنید.
.مهارت های ارتباطی را تقویت کنید.

رهبران موفق باید برای ایجاد انگیزه در اعضای تیم خود به طور موثری با آنها ارتباط برقرار کنند. به عنوان یک رهبر، نکات زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید مهارت های ارتباطی و انگیزشی تان را افزایش دهید:

  • همیشه شفاف و با اطمینان صحبت کنید. شما می توانید با انتخاب دقیق کلمات خود و بیان آنها با اعتماد به نفس به ایجاد انگیزه در تیم تان کمک کنید.
     
  • از داستان سرایی استفاده کنید. قصه گویی یک ابزار انگیزشی عالی است. می توانید از مثال های شخصی و معروف برای الهام بخشیدن در هنگام سخنرانی یا تعیین اهداف استفاده کنید. مثال هایی از زندگی، ضرب المثل ها و اشاره به وقایع تاریخی و اجتماعی و حتی تجارب مربوط به حوزه کاری تان می تواند به اثبات نکات شما و الهام بخشی شما کمک کند.
     
  • مهارت های سخنرانی عمومی را تمرین کنید. قبل از صحبت با گروه خود، چند بار تمرین کنید تا به شما کمک کند اعتماد به نفس و آمادگی داشته باشید.
     
  • اهداف را تعیین کنید. سعی کنید با تعیین اهداف در مکالمات تان، ارتباط موثری برقرار کنید.
     
  • نشانه های غیر کلامی انگیزشی را حفظ کنید. شما می توانید با نشان دادن زبان بدن مثبت رهبران موفق، مثل حفظ کردن تماس چشمی در جلسات و لبخند زدن به اعضای تیم، انگیزه بخش باشید.


8.روش های بازخورد موثر را یاد بگیرید

توانایی ارائه بازخورد متمرکز و مثبت، خصوصیت مهم یک رهبر انگیزشی است. بازخورد سازنده به همکاران نشان می دهد که کجا و چگونه می توانند پیشرفت کنند. راه کارهای ارائه بازخورد موثر در کار در این زمینه به شما کمک می کند.

9.فعالانه گوش کنید.

گوش دادن فعال، به معنی توانایی تمرکز روی یک گوینده و درک کامل آن چیزی است که می گوید؛ قبل از اینکه بخواهیم پاسخی بدهیم.

همکاران اغلب وقتی احساس می کنند که رهبران به آنها خوب گوش می دهند و درک می کنند، انگیزه بیشتری پیدا می کنند.

به عنوان یک رهبر، می توانید مهارت های گوش دادن فعالانه را با تکان دادن سر، حفظ تماس چشمی و پرسیدن سوال های موثر بهبود ببخشید.

10.تفویض اختیار کنید.

تفویض کارها، همان تقسیم وظایف است. به عنوان مثال، اگر یک پروژه بزرگ دارید، می توانید آن را به بخش های جداگانه تقسیم کنید و فردی را برای تکمیل هر قسمت تعیین کنید.

وقتی تفویض اختیار می کنید، می توانید به همکاران نشان دهید که برای انجام کارشان به آنها احترام می گذارید و به آنها اعتماد دارید. شما با این کار، همچنین به آنها مسئولیت و اختیاری را می دهید که می تواند بسیار انگیزه بخش باشد.

برای تفویض اختیار ابتدا خوب توانایی شخصی تک تک همکاران را بشناسید.به نقاط قوت و ترجیحات فردی آنها توجه کنید و هر کار را به فرد مناسب آن کار بسپارید.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟