جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

۹ نکته درمورد بازگشت به کار پس از وقفه شغلی
در حالی که بازگشت به کار پس از وقفه شغلی چالش‌هایی را به‌همراه دارد، برای سهولت انتقال و توضیح وقفه‌ی شغلی برای مدیران استخدام می‌توانید کارهایی را انجام دهید. به یاد داشته‌باشید که اگرچه برخی از مصاحبه‌کنندگان وضعیت شما را درک خواهند کرد، اما ممکن است دیگران به استخدام شما تمایل نداشته‌باشند.

دانستن این‌که چگونه برای بازگشت به کار آماده شوید، می‌تواند اعتماد‌به‌نفس بیش‌تری به شما بدهد و کمکتان کند که موفقیت بیش‌تری کسب کنید. در این مطلب توضیح می‌دهیم که چگونه باید وقفه‌ی شغلی خود را برای مدیران استخدام توضیح دهید و هم‌چنین نکاتی را برای بازگشت به کار پس از وقفه ذکر می‌کنیم.

چگونه باید وقفه شغلی را توضیح دهید؟
چه در کاور لتر درمورد وقفه‌ی شغلی توضیح دهید و چه در حین مصاحبه، باید صادقانه پاسخ دهید. آن‌چه شما می‌گویید به دلیل خاص شما برای وقفه بستگی دارد.

به عنوان مثال، در حالی که برخی از افراد کار را به‌ طور موقت برای مراقبت از شخصی ترک می‌کنند، دیگران ممکن است از کارشان اخراج شوند یا وقتشان را با تمرکز روی خود سپری کنند. شما مجبور نیستید مسائل شخصیتان را با جزئیات توضیح دهید، اما مطمئن شوید که دلیلتان برای وقفه شغلی و چگونگی توسعه‌ی شخصی و حرفه‌ای خود را بیان می‌کنید.

این کار مصاحبه‌کنندگان نشان می‌دهد که با وجود این‌که به طور رسمی مشغول به کار نیستید، سرگرم به کسب‌وکارتان و به‌روز هستید.

  اگر بعد از مدتی آماده‌‌اید دوباره به کارتان برگردید، مهم است که از قبل برنامه‌ریزی کنید. مطمئن شوید که وقتتان را برای تمرکز بر آن‌چه در آینده‌ی شغلی‌تان می‌خواهید و آن‌چه در طول وقفه شغلی آموخته‌اید، صرف می‌کنید.  
از ۹ نکته‌ی زیر برای بازگشت به کار پس از شکاف شغلی استفاده کنید:

۱. آن‌چه را که از کار می‌خواهید، تعیین کنید
برای در نظر گرفتن آن‌چه از آینده‌ی شغلی‌تان می‌خواهید، وقت بگذارید. مشخص کنید که چه نوع شغلی شما را راضی و خشنود می‌کند؛ علاوه بر این، در نظر بگیرید که آیا شغلی را می‌خواهید که به حرفه‌‌ی قبلیتان شبیه است یا خیر، یا می‌خواهید شغل متفاوتی را امتحان کنید؛ هم‌چنین، مهم است بدانید که چرا می‌خواهید دوباره مشغول به‌کار شوید.

در حالی که خواسته‌های خود را از شغل آینده‌ در نظر می‌گیرید، حتما به نیازهایتان نیز توجه کنید. به عنوان مثال، ممکن است محدوده‌ای را برای حقوق و دستمزد خود داشته‌باشید یا بخواهید به برنامه‌ی خاصی پایبند باشید. از نیازها و خواسته‌هایتان در ارتباط با شغل آینده لیستی تهیه کنید تا در تصمیم گیری درباره‌ی شغلتان به شما کمک کند.

۲. درمورد وقفه شغلی خود تأمل کنید
آن‌چه را که در طول وقفه شغلی انجام داده‌اید، در نظر بگیرید. اگر مهارت‌های جالب‌توجهی را کسب کرده‌، شغلی جانبی داشته‌، داوطلبانه کار کرده یا در کلاس‌هایی شرکت کرده‌اید، می‌توانید در مصاحبه‌های شغلی از آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید. کارفرمایان می‌خواهند افراد فعال را استخدام کنند. نشان دادن این‌که در طول شکاف شغلی مهارت‌هایتان را بهبود داده‌اید، انگیزه و تعهد شما را در شغل برجسته می‌کند.

۳. با روندهای فعلی صنعت خود آشنا شوید
اگر قصد دارید به همان صنعت بازگردید، برای تحقیق درمورد شرکت‌ها، صنعتتان و انواع فرصت‌های شغلی و حقوق و دستمزد موجود وقت بگذارید. گرچه این کار می‌تواند کمکتان کند که فرصت‌های محبوبتان را پیدا کنید، اما ممکن است شما را به سمت صنعت دیگری با فرصت‌های بیش‌تر نیز سوق دهد؛ علاوه بر این، می‌توانید در کنفرانس‌ها شرکت کنید تا با صنعتتان دوباره آشنا شوید و شبکه‌ی خود را گسترش دهید.

۴. شبکه‌سازی کنید
با همکاران سابقتان دوباره ارتباط برقرار کنید تا به آن‌ها بگویید که به کارتان برمی‌گردید. علاوه بر این‌که آن‌ها می‌توانند در یافتن فرصت‌های شغلی آینده کمکتان کنند، می‌توانند شما را درمورد چشم انداز صنعت به‌روز کنند و نکاتی را نیز برای کمک به جست‌وجوی کار یا روند مصاحبه به شما ارائه دهند.

هم‌چنین، می‌توانید با مشتریان قبلی، دوستان و اعضای خانواده تماس بگیرید و به آن‌ها بگویید که به دنبال موقعیت جدید یا فرصت‌های شغلی هستید. ممکن است آنان از فرصت‌های شغلی آگاه باشند یا بتوانند با شخص دیگری که می‌تواند به شما کمک کند، ارتباط برقرار کنند.

 مطلب مرتبط: چگونه ساختن یک شبکه ارتباطی قابل اعتماد به پیشرفت شغلی شما کمک می کند؟

۵. پس از وقفه شغلی سعی کنید مهارت‌هایتان را بهبود بخشید
قبل از ورود مجدد به بازار کار، زمانی را به بهبود مهارت‌های موجودتان اختصاص دهید، ضمن این‌که به یادگیری مهارت جدید نیز می‌پردازید.

اگر مدتی از اشتغال حرفه‌ای شما می‌گذرد، نوع شغل موردنظرتان را تعیین کنید و از جدیدترین برنامه‌ها و نرم‌افزارها مطلع شوید. حتی اگر با برنامه یا الزامات نرم‌افزاری آشنا هستید، وقتتان را برای آشنایی مجدد با آن‌ها سپری کنید تا با اطمینان به مصاحبه‌های شغلی نزدیک شوید.

در کلاسی شرکت کنید که کمک می‌کند مهارت‌هایتان را بهبود دهید. این دوره می‌تواند حضوری یا آنلاین باشد. می‌توانید مشارکت کلاسی خود را در رزومه‌تان قرار دهید. گوش‌ دادن به پادکست‌های مربوط، خواندن کتب درسی قدیمی، مشترک شدن در خبرنامه‌ها یا شرکت در کنفرانس‌ها از روش‌های دیگر بهبود مهارت‌هاست.

۶. رزومه‌تان را به‌روز کنید
اگر مدتی برای کار درخواست نکرده‌اید، وقتتان را برای به‌روزرسانی رزومه و نامه‌تان صرف کنید. قالب رزومه و مشاغل خاص محبوبتان را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که رزومه‌ای را متناسب با شغل موردنظرتان تهیه می‌کنید.

به عنوان مثال، اگر متقاضی موقعیت شغلی هستید، رزومه‌ی ساده یا سیاه‌وسفید کافی است. اگر متقاضی موقعیت هنری هستید، ممکن است بخواهید خلاقیتتان را در قالب رزومه اینفوگرافیک برجسته کنید.

۷. مصاحبه را تمرین کنید
برای مصاحبه‌های آینده وقت بگذارید و تمرین کنید. از یکی از اعضای خانواده یا دوستتان بخواهید که با شما مصاحبه کند تا بتواند نقاط قوت و ضعف شما را در کل مراحل مصاحبه بسنجد. پاسخ‌هایتان به سؤالات معمول مصاحبه و صحبت‌هایتان را درمورد حرفه‌تان در نظر بگیرید و بدانید که چگونه می‌خواهید شکاف شغلی را در رزومه‌‌تان برطرف کنید.

۸. وقفه شغلی خود را به‌ طور خلاصه توضیح دهید
اگر مدتی است که از بازار کار خارج شده‌اید، احتمالا مجبورید در کاور لتر یا طی مراحل مصاحبه، وقفه شغلی خود را توضیح دهید. مطمئن شوید که توضیحی شفاف و مختصر می‌دهید.

به عنوان مثال، می‌توانید به آن‌ها بگویید که از یکی از اعضای بیمار خانواده مراقبت می‌کردید یا برای مسافرت و مهارت‌های زبانی وقت صرف کرده‌اید. دلیل شما هرچه باشد، حتما آن را مختصر بنویسید و در جلسه‌ی مصاحبه در مورد آن‌ها صحبت کنید.

۹. اعتمادبه‌نفس داشته‌باشید
چه چند ماه از بازار کار دور باشید و چه بیش از ۱ سال، در طول جست‌وجوی شغل و مکالمه با مصاحبه‌کنندگان به توانایی‌هایتان مطمئن باشید. مطمئن شوید که ارزشتان را به مدیران استخدام نشان می‌دهید و آن‌چه را که می‌توانید برای آن‌ها انجام دهید، برجسته کنید.

خلاصه
اگر مدتی است که از بازار کار فاصله داشته‌اید، باید برای بازگشت به محیط کار پس از وقفه شغلی برنامه‌ریزی کنید. در این مدت باید خودتان را از نظر حرفه‌ای به‌روز نگه دارید و با نرم‌افزارها و فعالیت‌های به‌روز حرفه‌ی خود آشنا شوید. امیدواریم مطالعه‌ی نکات این مطلب به شما در مدیریت وقفه شغلیتان کمک کند. نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید. 

منبع : کاربوم


ویکی پلاست| مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟