شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

11 نکته کاربردی برای استخدام کارمند خوب
استخدام کارمند خوب از مهم‌ترین عوامل موفقیت هر کسب و کاری است. اگر می‌‌خواهید میزان موفقیت یک مجموعه را بسنجید کافی است که به نیروی انسانی آن نگاهی بیاندازید.

هزینه استخدام کارمند خوب، مصاحبه و آموزش آنها زیاد است. علاوه بر این کارمندان به تجهیزاتی برای کار نیاز دارند و هزینه‌های حقوق و بیمه آنها نیز باید لحاظ شود. بهترین روش این است که درابتدا با صرف وقت و دقت کافی نیرویی استخدام شود که نوعی سرمایه گذاری برای کسب و کار به حساب بیاید و باعث رشد مجموعه شود.

به دنبال شخصی باشید که متعهد به شغل خود باشد
فردی که به شغل خود تعهد دارد همان کسی است که مناسب شما خواهد بود. شما نمی‌خواهید یک کارمند استخدام کنید که هر روز به خاطر حقوق بیشتر شغل خود را تغییر می‌دهد. فردی به هیچ شرکتی وفادار نیست، به شما هم وفادار نخواهد بود و استخدام این فرد ممکن است مشکلاتی برای شما ایجاد کند. همیشه مدت زمان کار گذشته کاندیدهای شغلی را بررسی کنید و اگر دائماً شغل خود را تغییر داده ، قطعاً فرد مناسبی برای کار نیست.

میزان سازگاز بودن افراد را بررسی کنید
شما کارمندی می‌خواهید که با فرهنگ شرکت شما مطابقت داشته باشد. کدامیک از آنها مهارت‌های اجتماعی لازم برای ارتباط با دیگران را دارد؟

به یاد داشته باشید، میل درونی یکی از موارد اصلی است که هر فردی باید برای همکاری با شما داشته باشد. اگر فردی این میل درونی برای همراهی و همکاری با دیگران را نداشته باشد فرد مناسبی برای استخدام نیست. همان‌طور که شما باید به دنبال ارتباط موثر با کارمندان برای افزایش بهره‌وری در کسب و کار باشید، این خصلت و انعطاف‌پذیری باید در هر کدام از افراد گروه نیز باشد.

در روند استخدام اصلاحاتی انجام دهید
این که در حال استخدام کارمند جدید برای سازمان بزرگی هستید یا برای کسب و کاری کوچک، تفاوتی ایجاد نمی‌کند. به جای پرسیدن یک‌سری سوالات کلیشه‌ای که در تمام فرم‌های استخدام دیده می‌شوند، همیشه روی قابلیت، مهارت‌ها، اعتماد به نفس و نگرش شغلی متمرکز شوید.

هنگامی که برای پست شغلی قصد استخدام نیرو دارید، تمام ملزومات شغلی از قبیل مسئولیت‌ها، تحصیلات مورد نیاز، دانش و تجربه مورد نیاز را کاملا مشخص کنید.

به سؤالاتی که می‌پرسند توجه کنید
کسی که به دنبال یک شغل مناسب برای خود است در مصاحبه سوالات فکرشده‌ای می‌پرسد. این سوالات نشان‌دهنده آمادگی ذهنی او برای کار است. مصاحبه را کمتر به جلسه‌ای برای پاسخ و سوال تبدیل کنید. مصاحبه نباید یک طرفه باشد بلکه باید به یک مکالمه تبدیل شود.

بهترین مصاحبه‌شوندگان سوالاتی درباره نوع کار و تیمی که قرار است در آن کار کنند دارند و اینکه چگونه می‌توانند در مجموعه باعث پیشرفت و خلاقیت شوند. آیا آنها گوش می‌دهند و درباره کسب و کار شما سوالات فکرشده‌ای می‌پرسند؟ منظور سوالاتی غیر از حقوق و ساعات کاری است، سوالاتی که دقیقا متوجه شوند روند کاری شما و تجارت‌تان چیست.

از آنها بپرسید که در چه بخشی خوب عمل نمی‌کنند
این سوال و پاسخ آن به شما کمک می‌کند که بدانید که متقاضی شغل چه انتظاراتی از خود در کار دارد و آیا با ارزیابی که شما از او داشته‌اید مطابقت دارد. این سوال باعث می شود بخش‌هایی که در آن مهارت‌ بارزی ندارند را به شما نشان دهند و متوجه شوید که تلاشی برای بهبود آن می‌کنند.

از رزومه کاری فراتر بروید
روزمه اولین نقطه تماس شما با متقاضیان شغل است اما نمی‌توانید تنها به یک رزومه اکتفا کنید. به جز تحصیلات موارد بسیاری مانند تجربه، شخصیت، نگرش، انرژی و علاقه فرد نیز دخیل هستند.

رزومه‌ها همانند عکس پروفایل هستند. شما هیچ وقت عکس بدی را برای پروفایل خود انتخاب نمی‌کنید. در رابطه با رزومه نیز همین مسئله صدق می‌کند، آنها ممکن است با توانایی و قابلیت‌های واقعی فرد تفاوت داشته باشند.

شخصیت افراد را در استخدام مهم بدانید
همان‌طور در رابطه با مشخصات شغلی می‌دانید به دنبال چه چیزی هستید، باید بدانید به دنبال چه شخصی با چه ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری هستید. این شخصیت باید با نوع کار و محیط کار شما هماهنگ باشد.

اگر به دنبال فردی هستید که دقیق باشد یا بتواند در شرایط فشار نیز تصمیم‌های مهمی بگیرد و شرایط را مدیریت کند، معیاری برای سنجش آن در نظر بگیرد و در مصاحبه نیز در مورد آنها با متقاضی صحبت کنید.

شخصیت حتی بیش از تحصیلات آکادمیک در استخدام تاثیرگذار است. به عبارت دیگر، مهارت‌های نرمِ متقاضی مثل میزان انعطاف‌پذیری، صداقت و همدلی او در کار الویت دارد. مهارت‌ها قابل یادگیری هستند، نگرش و شخصیت اینگونه نیست. در واقع مصاحبه روشی برای پی بردن به شخصیت فرد است.
در مصاحبه سوالات دقیق و هدفمند بپرسید
از سوالاتی مانند”پنج سال دیگر خود را در چه موقعیتی می‌بینید؟” بپرهیزید. این نوع سوالات چیز خاصی را درباره توانایی و قابلیت‌های فرد به شما نمی‌گوید.

در عوض سعی کنید که سوالاتی ملموس در رابطه با شرایط واقعی کار از آنها بپرسید مثل “در جواب اعتراض مشتری که نماینده شما با تاخیر در جلسه حاضر شده است، چه پاسخی می‌دهند؟” پاسخ می‌تواند میزان حرفه‌ای بودن آنها را نشان دهد.

کمیت همیشه مقدم بر کیفیت است
تمرکز بر روی کیفیت نیروهای استخدامی به جای کمیت آنها یک استراتژی استخدام موثر است. استخدام دو نیروی برجسته بهتر از استخدام پنج نیروی متوسط است. در هنگام ساخت یک تیم کیفیت را مدنظر داشته باشید. در آینده خواهید دید که وقت و تلاش مضاعفی که برای یافتن یک کارمند برجسته صرف کرده‌اید، سود زیادی برای شما به همراه آورده است.

یک نیروی باانگیزه برابر به سه نفر می‌تواند کار مفید انجام دهد. نیروی بیشتر همیشه به معنای انجام کار بیشتر و بازدهی بهتر نیست. بنابراین همیشه زمانی دست به استخدام بزنید که به نیروی جدید برای پستی با مهارتی ویژه نیاز دارید.

تنوع در استخدام را رعایت کنید

تنوع در استخدام یعنی رعایت اصل تنوع در سن، جنسیت، تحصیلات، مهارت در گزینش افراد. اما چرا تنوع یک مزیت به حساب می‌آید؟

نوآوری و ایده‌پردازی در کار افزایش پیدا می‌کند.
نیروهای متنوع به نوعی تکمیل‌کننده مهارت‌های یکدیگر خواهند بود.
شما طیف گسترده‌تری از مهارت و استعدادها را در کنار خود دارید.

نیروهایی ماهرتر از خود را استخدام کنید
این یکی از رموز موفقیت کسب و کار است. فردی را که می‌تواند نیروی خوبی برای رشد کسب و کار شما باشد به دلیل اینکه دانش بیشتری از شما دارد، رد نکنید.

نیروهای باتجزبه و با انگیزه بالا هستند که می‌توانند باعث موفقیت شما شوند. کار شما در استخدام، جذب بهترین نیروها است نه ضعیف‌ترین نیروها. شما به نیروهایی با انگیزه و به دنبال رشد و یادگیری نیاز دارید.

برخی مدیران متاسفانه نیروهای ضعیف را استخدام می‌کنند تا احساس ریاست در آنها حفظ شود. با نیروهای خوب هنوز هم شما مدیر کسب و کار خود هستید اما یک مدیر موفق و خوشفکر. اطرافتان را با نیروهای موفق و با اشتیاق پرکنید و در آینده شگفت‌زده می‌شوید که همین نیروها چگونه راه شما را به سمت موفقیت هموار کردند.

منبع: مدیرآفرین


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟