سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

برای اینکه استخدام شوید باید از مطرح کردن این سوال ها در مصاحبه های کاری خودداری کنید
مطرح کردن این سوال ها در مصاحبه های کاری، بلافاصله عدم صلاحیت شما برای موقعیت کاری مورد نظر را نشان می دهد.

در کودکی به همه ی ما یاد داده اند که پرسیدن هیچ سوالی احمقانه نیست. شاید پرسیدن هر سوال علمی خالی از لطف نباشد؛ اما قطعا پرسش هایی وجود دارند که مطرح شدن آنها در مصاحبه های شغلی می تواند شانس شما برای استخدام شدن را از بین ببرد و عدم صلاحیت شما را به نمایش بگذارد.

اکثر متقاضیان کار خود را برای مصاحبه آماده می کنند و در این روند آمادگی، پاسخ های خود را برای پرسش های احتمالی تمرین می کنند. تعداد زیادی از افراد این تمرین را انجام می دهند؛ با اینحال افرادی نیز وجود دارند که به اندازه ی کافی آمادگی نشستن در مقابل فرد مصاحبه کننده را ندارند.

بدون آمادگی، این احتمال وجود دارد که سوالاتی را مطرح کنید که از تحقیق نکردن شما خبر می دهد. با در نظر داشتن این موضوع، تلاش کنید تا این پرسش ها را مطرح نکنید؛ با یوکن همراه شوید:

من در این موقعیت شغلی، دقیقا باید چه کارهایی را انجام دهم؟
قطعا در آگهی استخدام، عنوان شغل ذکر شده است؛ بنابراین پرسیدن این سوال اصلا ایده ی خوبی نیست. با این سوال، دیگران تصور می کنند که شما حتی زحمت خواندن آگهی استخدام را به خود نداده اید. مطلع بودن از جزئیات موقعیت شغلی، کمترین انتظاری است که از شما دارند.

البته منظور این نیست که جزئیات مربوط به موقعیت شغلی را نپرسید؛ بلکه باید از پرسیدن سوال های پایه ای که تنها با یک نگاه گذرا قابل فهم است، خودداری کنید. سوالاتی را بپرسید که از دانش شما درباره ی موقعیت شغلی و آمادگی برای آن خبر می دهد.

آیا شرکت شما سهامی عام است؟
جواب اینگونه از پرسش ها با یک جستجوی ساده در وب سایت شرکت پیدا می شود. مطرح کردن این سوال از عدم تمایل شما برای سعی و تلاش یا تحقیق کردن خبر می دهد. با توجه به اینکه دسترسی های بیشماری برای انجام دادن تحقیقات لازم وجود دارد، بنابراین وجهه ی خوبی از شما به نمایش گذاشته نمی شود.

بیشتر شرکت ها به افراد کاردان و مستقلی نیاز دارند که بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را فراهم کند و به دیگران متکی نباشد.

می توانید کمی درباره ی پیش زمینه ی فعالیت های این شرکت توضیح دهید؟
بیشتر شرکت ها از یک پروسه ی پیش زمینه ی مشابه برخوردار بوده اند؛ مطرح شدن این سوال در طول مصاحبه ی کاری باعث می شود که در صلاحیت شما تردید کنند.

چقدر طول می کشد تا بتوانم ترفیع شغلی بگیرم؟
متقاضیان شغلی باید از پرسیدن سوال هایی که از اشتیاق بیش از حد برای ترفیع یا موقعیت های بهتر خبر می دهد، خودداری کنند. البته که شرکت ها به دنبال افراد مشتاق هستند و هیچ کس دوست ندارد با افرادی همکاری کند که در تمام دوره ی کاری خود، تنها یک کار را انجام داده اند.

اما پرسیدن درباره ی ترفیع شغلی نشان می دهد که به کاری که به شما واگذار می شود، تعهدی ندارید و تنها به موقعیت شغلی بالاتر فکر می کنید.

یک فرد حرفه ای، این پرسش ها را مطرح می کند:
کتی کاپرینو، مشاور فوربز، سخنران انگیزشی و مربی شغلی مشهور، اطلاعاتی را درباره ی پرسش های هوشمندانه در طول مصاحبه های کاری منتشر کرده است: "به یاد داشته باشید که مصاحبه، یک گفتگو، دیالوگ و کاوشگری دو طرفه است، نه یک مسابقه برای رسیدن به جایگاه.

متقاضیان باید این موضوع را درک کنند و با دقت و تمرکز، برای آن آماده شوند؛ به گونه ای که گویی روبروی فردی نشسته اند که در آینده شراکت قدرتمندی را با آنها شروع خواهند کرد."

به جای پرسیدن سوال های بالا، مواردی را مطرح کنید که بیانگر این موارد باشد:

  • تخصص عالی در عملکرد
  • ذهن مشتاق و اخلاق کاری
  • تمرکز روی اجرای کارها
  • تمایل برای ورود اشتیاق، مهارت و بینش به موقعیت شغلی

مصاحبه های کاری تنها به مطرح شدن سوالاتی توسط مصاحبه کننده و شنیدن جواب های متقاضی ختم نمی شود؛ در واقع، سوال هایی که توسط متقاضی پرسیده می شود، می تواند تعیین کننده ی اساسی باشد.

منبع : یوکن


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟