پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

یک سازمان سالم چه ویژگی هایی دارد؟
سازمان های‌ سالم می‌ دانند برای رقابت با سایر رقبا باید حس همکاری را در کارکنان افزایش دهند، هر سازمانی برای رسیدن به اهداف بلند مدت باید محیطی سالم برای کارکنان را پدید آورد. سازمان های‌ سالم می ‌دانند برای رقابت با سایر رقبا می بایست حس همکاری در بین کارکنان افزایش یابد تا به سودآوری برسند.

سازمان‌ های سالم ویژگی‌ هایی دارند که شناسایی و درک آنها می‌ تواند در تشخیص مشکلات سازمانتان به شما کمک کند. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی‌ های سازمان های سالم صحبت کنیم.

سازمان های سالم اهداف تاثیر گذار دارند

سازمان های سالم اهداف، ماموریت ها و چشم اندازهای خود را با کارکنان، در هر سطحی که هستند، در میان می‌ گذارند. کارکنان و مدیران می ‌دانند که برای رسیدن به این اهداف، ماموریت ها و چشم اندازها، به چیزهایی لازم دارند. و در این راستا تلاش می ‌کنند.

در سازمان های سالم کار گروهی با قدرت ادامه دارد

یکی از ویژگی های سازمان های سالم کار گروهی است. آن ها می‌ دانند چگونه فضایی را ایجاد کنند تا گروه و تیم با یکدیگر به راحتی همکاری داشته و به سوی اهداف حرکت کنند.

در سازمان های سالم کارکنان از روحیه بالایی برخوردار هستند

سازمان های سالم کارکنانی با روحیه بالا و جنگجویانه دارند. کارکنان ارزش جایگاه خود را در سازمان دانسته و علاقه دارند برای مدت زیادی در آن جایگاه کار کنند. بهره ‌وری در سازمان های سالم بالاست و رویدادهایی که برگزار می گردد  نیز موفقیت آمیز است.

در سازمان های سالم فرصت های آموزشی عادلانه وجود دارد

سازمان های سالم برای کارکنان خود موقعیت ‌های آموزشی و یادگیری عدلانه فراهم می‌ کنند تا بتوانند مهارت ‌های خود را بیشتر کرده و یا بهبود بخشند. حتی در بعضی موارد به کارکنان پیشنهاد ادامه تحصیل داده و آنها را هم در این امر کمک می‌کنند.

در سازمان های سالم رهبری قوی وجود دارد

رهبری خوب یکی از ویژگی‌ های اساسی سازمان های سالم می باشد. کارکنان با تیم رهبری که بر اساس اعتماد بنا شده باشد ارتباط خوبی برقرار می کنند. رهبران قوی می‌ دانند که چگونه کارکنان را برای داشتن عملکرد بهتر کنار هم جمع کنند. در این صورت است در زمان تصحیح و انتقاد از عملکرد، خیلی سریع آن را می‌ پذیرند.

سازمان های سالم از مدیریت قوی در زمان عملکرد ضعیف برخوردار هستند

سازمان های سالم به جای اینکه عملکردهای ضعیف را نادیده بگیرند، با آن روبه‌رو می‌ شوند. سازمان‌ های سالم اقدامات اصلاحی را برای بهبود عملکرد خود انجام می‌ دهند. در مدیریت ارشد، مدیران ارزش پیشنهاد‌های کارکنان را درک کرده و می‌دانند که چگونه با استفاده از این پیشنهادها بهره‌‌ وری سازمان را افزایش و به رده‌ های عملکردی بالا برسند. سازمان های سالم ممکن است کارکنانی را به خدمت بگیرند که مشکلات را شناسایی و راهکارهای مناسب را برای آن ارائه دهند.

سازمان های سالم ریسک را درک کرده و آن را می پذیرند

سازمان های سالم ریسک‌ های کار را درک کرده و اقدامات لازم برای محافظت خود در برابر آن ها را انجام می دهند. اگر بر اساس همین ریسک برای سازمان مشکلی پیش بیاید، حتماً از  آن درس گرفته و می ‌آموزد. سازمان های سالم همواره احتیاط را در کارهای خود اعمال می‌ کنند، اما این ریسک ‌ها برای رشد لازم است.

سازمان های سالم با تغییرات و فرصت ‌ها سازگاری پیدا می کنند

سازمان‌ های سالم می‌ دانند که چگونه فرصت ‌ها را تشخیص داده و آنها را جذب کنند. مدیران سازمان های سالم همیشه به دنبال فرصت ‌های مناسب می ‌گردند تا سازمان خود را رشد دهند. آنها با تغییرات عملیاتی و تکنولوژی سازگاری دارند و آن را می ‌پذیرند. آنها می‌ خواهند پیشرو در زمینه تغییرات باشند.

سازمان های سالم ساختار تعریف شده دارند

یک سازمان سالم ساختاری دارد که به وضوح تعریف شده و در عین حال باعث محدودیت در نوآوری و رشد کارکنان و سازمان نمی‌ شود. کارکنان این سازمان ها از این ساختار گلایه ندارند، چون می‌ دانند این ساختار سبب انجام بهتر و موثرتر امور و در نهایت سود سازمان و خودشان می‌ شود.

منبع : میزکار


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟