جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

هر آنچه که لازم است در رابطه با بیانیه سازمانی بدانید
امروزه شبکه‌های اجتماعی یکی از قدرتمندترین راه‌های ارتباطی بین کسب و کارها و مشتریان به شمار می‌روند. این شبکه‌ها برای برندها و کسب و کارهای مختلف شرایطی را به وجود می‌آورد تا با مشتریان خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کرده و در عین حال محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنند.

بسیاری از کسب و کارها ترجیح می‌دهند تا از طریق فضای مجازی و عضویت در شبکه‌های اجتماعی محصولات و برند خود را معرفی کنند. با توجه به ضرورت ایجاد یک جریان دائمی و ثابت برای محتوای ارائه شده در شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها تمرکز خود را بر این مسئله به راحتی از دست می‌دهند و قادر به معرفی برند خود و انتقال پیام کسب و کار خود به نحو مطلوب نمی‌باشند.

هر آنچه که لازم است در رابطه با بیانیه سازمانی بدانید
برای حفظ جایگاه و موقعیت برندتان شما نیاز به خلق یک بیانیه برای شرکت یا کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی دارید. برای آگاهی از نحوه بیانیه دادن یک سازمان و در نهایت استحکام موقعیت سازمان به شما توصیه می‌کنیم در ادامه با ما همراه باشید!

یک بیانیه خوب ابزاری مؤثر برای رشد یک کسب و کار است. در واقع بیانیه همان دلیل و علت راهبرد یک کسب و کار است. یک بیانیه هدف اصلی و منحصر به فرد یک سازمان را شرح می‌دهد. به طور خلاصه بدین طریق یک شرکت اقداماتی که برای مشتریان، کارکنان و ذینفعان شرکت انجام می‌دهد را می‌تواند شرح دهد. برخی از بیانیه‌های سازمانی حتی شامل اقداماتی می‌شوند که شرکت در نظر دارد برای جامعه خود و برای کل جهان انجام دهد.

نگارش اولین بیانیه یا یک بیانیه جدید برای شرکت فرصتی را برای تعریف اهداف، آیین‌نامه، فرهنگ و هنجارهای شرکت و در نتیجه تصمیم‌گیری بهتر فراهم می‌آورد. امور روتین و روزانه یک شرکت گاهی با مشکلاتی روبرو می‌شود و بازنگری سریع بر بیانیه سازمانی کمک می‌کند تا به یاد آورید اهداف مهم کسب و کارتان چه بوده است.

اولین اقدام در این مسیر این است که زمان خود را با یک بیانیه غلط به هدر ندهید. در گذشته شرکت‌ها فقط به این خاطر که مجبور بودند یا یک کارشناس به آن‌ها توصیه کرده بود اقدام به نوشتن بیانیه می‌کردند. اگر شما در شرکت خود یک بیانیه سازمانی دارید، آن را امتحان کنید و صادقانه از خودتان بپرسید آیا رقبای شما نیز از بیانیه مشابه شما استفاده می‌کنند؟ آیا متمایز از سایر شرکت‌ها است؟ آیا مشتریان اهداف شرکت شما را متمایز از اهداف سایر شرکت‌ها مشاهده می‌کنند؟ برای نوشتن یک بیانیه خوب برای کسب و کارتان چه کاری باید انجام دهید؟ ما به شما نشان می‌دهیم چطور این کار را انجام دهید و موقعیت خود را در دنیای پر رقابت کسب و کار بهبود بخشید.

ایجاد یک داستان برای برند
در حقیقت لازم نیست واقعاً یک داستان بنویسید، این داستان در بیانیه شما نوشته نمی‌شود اما مسیر حرکت را مشخص می‌کند. تصور کنید یک مشتری واقعی تصمیم دارد محصول شرکت شما را خریداری نماید. از تخیل خود کمک گرفته و بررسی کنید که چرا قصد دارد این محصول را خریداری کند، چگونه این محصول را شناخته است، خرید این محصول چه مزایایی برای او دارد. هرچه داستان برند شما قوی‌تر باشد، تأثیر بهتری در کسب و کار شما خواهد داشت.

یک داستان خوب بیان‌کننده نیازها و خواسته‌های واقعی است. مشتریان اصلی و علاقه‌مند به محصولات شرکت را شناسایی می‌کند. به علاوه مشخص می‌کند کسب و کار شما چه تفاوتی با سایر کسب و کارها دارد و اینکه چه کارهایی را انجام می‌دهید یا انجام نمی‌دهید. شاید این داستان در بیانیه شما حضور نداشته باشد اما نقش بسزایی در نوشتن آن ایفا می‌کند.

تعیین هدف کسب و کار
در ابتدا باید مشخص کنید که چه کارهایی باعث می‌شود تا کسب و کار شما برای مشتریان منحصر به فرد باشد. در واقع باید هدف اصلی کسب و کار خود را مشخص کنید. تعیین هدف شرکت بخش حیاتی بیانیه دادن سازمانی است. وقتی قصد دارید حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را پررنگ‌تر کنید، باید اهداف اصلی خود را از طریق پست‌هایی که می‌گذارید نشان دهید. هم اکنون تقریباً تمامی سازمان‌ها از نقش شبکه‌های اجتماعی آگاه شده‌اند، حرکت هدفمند در این راستا و حفظ تمرکز بر جریان کار در نهایت به عملکرد بهتر شرکت منتهی خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی یک کانال بازاریابی جذاب و جادویی است. اما نیازمند تمرکز و حرکتی هدفمند است تا بیشترین کارایی را داشته باشد. بسیار اهمیت دارد که زمانی را برای تعیین اهداف سازمان و برنامه‌ریزی برای حضور در فضای مجازی سپری نمایید. به طور مثال اینکه قصد دارید فروش خود را بیشتر کنید یا علاقه‌مند به توسعه و گسترش تصویر برند خود هستید را باید در ابتدا راه بیانیه‌نویسی برای شرکت خود تعیین کنید. اهداف خود را اولویت ‌بندی کنید و از این فهرست برای حرکت به سوی موفقیت استفاده نمایید.

حرکت در جهت مأموریت سازمان
امروزه اکثر برندها علاوه بر بیانیه‌ای که برای کسب و کار خود می‌نویسند، از یک ابزار راهنما برای نوشتن بیانیه شرکت در شبکه‌‌های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند. اگر این دو در یک جهت نباشند، مأموریت سازمان تحقق نخواهد یافت. اگر هر دو بیانیه سازمان در یک راستا و در جهت اهداف تعیین شده شرکت باشند، این شرکت ارتباط زیبا و با دوامی را با مشتریان واقعی تجربه خواهد کرد، نیوزباکس ابزاری است که شما را در این مسیر یاری خواهد کرد. وظیفه شما این است که اطمینان حاصل کنید مأموریت سازمان شما در تمامی محتوای آنلاین که به اشتراک گذاشته می‌شود معرفی شده باشد.

حرکت در جهت مأموریت شرکت از اهمیت انکار ناپذیری برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برخوردار است. مخاطبین ممکن است تنها یکی از پنج پیام شما را مشاهده کنند، اگر در هر کدام موضوع متفاوتی را مطرح کنید که ارتباطی هم با هدف شما ندارد، این حضور در فضای مجازی هیچ تأثیری بر عملکرد شرکت نخواهد داشت. هدف و مأموریت سازمان را در تمامی محتوایی که به اشتراک می‌گذارید بگنجانید.


از خودتان بپرسید محتوای ارائه شده چه ارزشی برای مخاطبین دارد
مهمترین اقدام این است که مشتریان همیشه در رأس همه امور قرار داشته باشد. شناسایی مشتریان و ارزش‌هایی که از برند و کسب و کار شما دریافت می‌کنند از مسائل بسیار مهم هستند که باید همواره در زمان بیانیه دادن مد نظر قرار گیرند. این اقدام باعث خواهد شما در همه حال بتوانید تقاضای مشتری را تأمین نموده و رضایت آن‌ها را جلب نمایید.

به برندتان ویژگی‌های انسانی بدهید
برای توسعه سازمان و حرکت صحیح در فضای مجازی بسیاری از سازمان‌ها از ابزارهای راهنما استفاده می‌کنند. این ابزارها در زمینه‌های مختلف از فیلتر کردن پست‌ها گرفته تا زبان مورد استفاده در اینستاگرام به شما کمک می‌کنند. اما فراموش نکنید که پلتفرم‌های اجتماعی تنها برای فریاد زدن اخبار شرکت شما نیست. در مقابل از این طریق باید با مخاطبین خود ارتباط برقرار نمایید و به سوالات آن‌ها پاسخ دهید و اطلاعات مطلوبی را با آن‌ها به اشتراک گذارید. نشان دهید که شرکت شما واقعی است و افراد با دانشی در آنجا فعال هستند. تعاملات انسان با انسان و شخصیت دادن به کسب و کارتان باعث می‌شود در نهایت مخاطبین وفاداری را جذب نمایید. شفاف عمل کنید تا مشتریان واقعی را جذب نمایید.

بازنگری و پایش
هر اقدامی که انجام دهید بدون بازنگری ارزشمند نخواهد بود، ابتدا باید آن را امتحان کنید. باید بررسی کنید که مشتریان چه بازخوردی نسبت آن خواهند داشت. در زمان نگارش بیانیه سازمان خود را جای مخاطبین و مشتریان قرار دهید. تصور کنید که اگر شما بودید به چه نوع محتوا و تعاملاتی علاقه داشتید. در این شرایط مطمئناً بسیاری از بخش‌ها نیاز به بازنگری و ویرایش خواهند داشت. تا حد امکان در مسیر مأموریت سازمان حرکت کنید و منحصر به فرد باشید. همه سازمان‌ها از عباراتی مانند «خدمات پس از فروش عالی» یا «عملکرد عالی و استثنایی» استفاده می‌کنند، چیزی را ارائه دهید که متمایز از دیگران بوده و نشان‌دهنده هدف اصلی شرکت شما باشد.

بیانیه‌های سازمانی سایر شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های رقیب را مطالعه کنید، بیانیه شما باید مختص خودتان و نه درباره سایر شرکت‌ها باشد. پایش اخبار و آگاهی از مسائل روز مرتبط با کسب و کارتان از جمله اقدامات مهمی است که به نگارش بیانیه سازمانی شما کمک خواهند کرد. در حقیقت از طریق پایش اخبار با همه مسائل و موضوعات آشنا شده و همگام با رخدادهای جامعه حرکت می‌کنید. در نتیجه هرجا که لازم باشد بر روند کار بازنگری کرده و آن را اصلاح می‌نمایید.

همان طور که بازنگری و پایش اخبار برای سایر مراحل زندگی ضروری است، برای رشد کسب و کارتان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بیانیه سازمان شما روی سنگ حکاکی نشده است و قابل تجدید نظر می‌باشد. هر جا که ضرورت دارد آن را ویرایش نمایید و تغییرات لازم را اعمال کنید.

وقتی شرکت و کسب و کار شما توسعه می‌یابد، بهتر است همگام با این روند بیانیه شما نیز متناسب با شرایط، دستخوش تغییرات شود.

اگرچه در زمان نگارش آن باید شرایط گذشته، حال و آینده در نظر گرفته شود، اما برای به تصویر کشدن موقعیت کنونی و دیدگاه و چشم ‌اندازهای خود برای کسب و کارتان می‌توانید تأثیر بیشتری بر مخاطبین داشته باشید. 

و سخن آخر اینکه هرگز برای تعریف و شرح کسب و کارتان دیر نیست. اما وقتی شروع به کار کردید برای موفقیت مأموریت و هدف خود را طراحی کنید و بیانیه منحصر به فرد خودتان را بنویسید.

با به خاطر داشتن نکات مهمی که درباره نگارش بیانیه سازمانی در این مقاله به شما گفته شد می‌توانید به خوبی هدف شرکت و راهبردی که برای رشد و توسعه در نظر گرفته را اولویت ‌بندی کرده و یک نقشه راه ایده‌آل طراحی کنید. اینکه بدانید چه کاری را برای کدام علت انجام می‌دهید، فرصتی برای بازنگری بر مسیر حرکت و افرادی که با شما کار می‌کنند و افرادی که مخاطب شما هستند را فراهم خواهد آورد و در نهایت می‌توانید تغییرات لازم را اعمال کرده و به موفقیت دست یابید.

منبع نیوزباکس


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟