جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

اتحادیه اروپا استنشاق دی اکسید تیتانیوم (TiO2) را سرطانزا اعلام کرد
اتحادیه اروپا ماه گذشته اقدام به طبقه بندی دی اکسید تیتانیوم (TiO2) به عنوان گروه دوم مشکوک به سرطان زا بودن از طریق تنفس و استنشاق آن، بر اساس قواعد دسته بندی، نام گذاری و جمع بندی فلزات و ترکیبات آنها، کرد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از فاروم بسته بندی غذا، این اقدام به دنبال هدف کمیته ارزیابی ریسک (RAC) آژانس مواد شیمیایی اروپا ( ECHA) صورت گرفته است. سرطانزا بودن این ماده شیمیایی بارها توسط انجمن تولید کنندگان دی اکسید تیتانیوم مورد بحث قرار گرفته و آنها بر این باورند که این مسأله مبتنی بر شواهد جدید علمی و یا پی بردن به میزان آسیب زنندگی آن، نبوده است. بر خلاف آن، داده های موجود از بیش از 24 هزار کارگر می دهد که هیچگونه ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض این ماده شیمایی و سرطان وجود ندارد.

در حالی که TDMA اذعان می کند که اتحادیه اروپا سعی کرده که طبقه بندی دی اکسید تیتانیوم را به پودرها محدود کند، بیانیه‌های رسمی به وجود پودر دی اکسید تیتانیوم و ترکیبات آن به صورت پودر یا قالب حاوی 1 درصد یا بیشتر از این ماده شیمیایی در بازار، اشاره داشته است.

 نوشته پیش رو، تعاریف و وجه جدیدی از اثرات این ماده شیمیایی را بدون در نظر گرفتن تعاریف معنادار و یا دستورالعمل های تفسیری، ارائه می کند. پیش بینی می شود که این بُعد جدید، دری تازه به روی تفاسیر گوناگون باز خواهد کرد. تصمیم اتحادیه اروپا در تاریخ 9 سپتامبر 2021 میلادی اعمال خواهد شد و تا آن زمان، تلاش های لازم برای رفع ابهاماتی که در متن هم ذکر شده است، صورت خواهد گرفت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟