جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

قیمت جهانی پلی پروپیلن و پلی اتیلن دیگر بازتابی در افت میزان معاملات آتی نفت خام ندارد
در حال حاضر، بازار واردات رافیا پلی پروپیلن چین تقریبا به مدت چهار سال در پایین ترین میزان خود حالت شناور و انتظار قرار دارد و این در حالی است که قیمت پلی اتیلن در کمترین میزان خود است، که از نوامبر 2008 نیز مشاهده نشده است...

گروه ترجمه ویکی پلاست | نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC+) در تاریخ 6 مارس، بدون توافق اعضا به اتمام رسید و منجر به سقوط آزاد قیمت نفت خام شد. در بازار جهانی پلی الفین، سقوط قیمت نفت همچنان بر قیمت ها تأثیری ندارد و اعضا و سهام داران با توجه به نوسانات قابل توجه بازارهای انرژی رفتار محتاطانه ای را در پیش گرفته اند و در انتظار مشاهده تغییرات هستند. داده های ChemOrbis نشان می دهد میانگین هفتگی معاملات آتی نفت خام WTI (وست تگزاس اینترمدیت)  به طور هفتگی13 دلار در هر بشکه یا 28 درصد بصورت هفتگی سقوط کرده است تا به پایین ترین سطح خود در ماه فوریه 2016 برسد.

واردات پلی پروپیلن و قیمت پلی اتیلن شاهد هیچ تغییر اساسی در آسیا نیست
در میان معاملات محدود شده، هموپلی پروپیلن رافیا و ورق نازک پلی اتیلن سبک بر اساس هزینه های ارزش، بیمه و کرایه حمل دریایی تا مقصد (CIF) در چین، این هفته روند پایداری را دنبال کرده است. این در حالی است که ورق نازک پلی اتیلن خطی و ورقه ضخیم پلی اتیلن شاهد افت اندک 5 الی 10 دلار در هر تن بوده اند. در عین حال، در آسیای جنوب شرقی قیمت ها با روند مشابهی تغییر کرده اند.

گفته شده است که بازارهای واردات در آسیا هیچ واکنش فوری نسبت به رکود بازار نفت نداشته اند در حالی که اکثر فروشندگان پیشنهادات خود را با توجه به قیمت مونومر و تقاضای منطقه پس گرفتند. در همین حال، تأمین کنندگان پلی پروپیلن در خاورمیانه، تمایلی به کاهش پیشنهادات با توجه به دسترسی محدودشان ندارند.

در حال حاضر، بازار واردات رافیا پلی پروپیلن چین تقریبا به مدت چهار سال در پایین ترین میزان خود حالت شناور و انتظار قرار دارد و این در حالی است که قیمت پلی اتیلن در کمترین میزان خود است، که از نوامبر 2008 نیز مشاهده نشده است. سنسور های بازار همچنان ضعیف است، اگرچه فعالیت های تجاری به آرامی از تأثیر شیوع بیماری کرونا بهبود پیدا می کنند. سقوط اخیر نفت می تواند به فشار نزولی قیمت ها بیفزاید. همچنین، شاهد تغییرات عمده قیمت در میان تعداد محدودی از پیشنهادات واردات هستند.

فعالیت بازار در ترکیه پس از رکود نفت خام متوقف شده است
بر اساس گفته سهام داران پلی الفین در ترکیه، فعالیت های تجاری تقریبا متوقف مانده اند زیرا ترکیب افزایش معاملات آتی نفت خام و افزایش ترس از بیماری کرونا، نااطمینانی را روانه بازار کرده است. تعداد پیشنهادات محدود شده است چرا که اکثر سهام داران روند صبر و مشاهده تغییرات را در پیش گرفته اند. قیمت های پلی-پروپیلن و پلی اتیلن بر اساس هزینه ارزش، بیمه و کرایه حمل دریایی بار تا مقصد (CIF) توسط کشور ترکیه، نسبت به هفته گذشته با کاهش 10 الی 20 دلار در هر تن، با ثبات بوده است. همچنین تأکید شده است که تأثیر ویروس کرونا به همراه سقوط اخیر در بازارهای آتی نفت بر روند اقتصادهای بزرگ، ممکن است در دراز مدت نزدیک به قیمت پلی الیفین باشد. با افزایش قیمت دلار نسبت به لیر ترکیه (USD/TRY) ممکن است که فشار بیشتری بر فعالیت های تجاری در ترکیه وارد شود.
 
معاملات ماه مارس، در حالی که هنوز تأثیر نفت مشخص نشده، در اروپا پایین است
بر اساس گزارش سهامداران و فعالان بازار ایتالیا و شمال غربی اروپا، معاملات پلی پروپیلن و پلی اتیلن در ماه مارس کاهش یافته، در حالی که تأثیر افت قیمت نفت خام هنوز به طور کامل احساس نشده است.

یک فروشنده در ایتالیا اظهار داشته است که؛ در بازار محلی پلی پروپیلن، معاملات ماه مارس 10 الی 20 یورو در هر تن کاهش می یابد چرا که خریداران در برابر پیشنهادات فروشندگان بر مبنای افزایش عدم قطعیت در مورد تأثیر اقتصادی ویروس کرونا مقاومت می کنند. این در حالی است که خریداران در حال اعلام انتظارت نزولی برای ماه آینده هستند.

در بازارهای منطقه ای پلی اتیلن، قیمت های محلی طی هفته جاری روند آرام تری را دنبال کرده اند به طوری که از 20 یورو در هر تن، به 50 یورو در هر تن در معاملات ماه مارس کاهش پیدا می کند. سهامداران اظهار داشته اند که قیمت‌ها ممکن است ضررهای خود را تا ماه آوریل افزایش دهند، چراکه قراردادهای ماهیانه اتیلن با کاهش قابل توجه در پاسخ به قیمت انرژی روبه رو می شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 67%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟