سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

قیمت پلی پروپلین در ویتنام بیشتر سقوط می کند/ واردات بازار تقریبا در حال توقف است
در ویتنام، قیمت محلی پلی پروپیلن در هفته جاری، روند کاهشی خود را ادامه داده است چرا که تقاضای خاموش بازار را تحت فشار نگه می دارد. در حال حاضر، بازار واردات تقریبا متوقف مانده است چراکه تأمین کنندگان عمده از ارائه پیشنهادات خود برای ارزیابی تأثیر رکود نفت خام، صرف نظر کرده اند.

بازار محلی به پایین ترین سطح در 4 سال خود رسید

گروه ترجمه ویکی پلاست | اطلاعات بدست آمده از شاخص قیمت ChemOrbis  نشان می دهد که میانگین هفتگی قیمت هموپلی پروپیلن  بر اساس FD ویتنام، از ماه فوریه 2016 به پایین ترین سطح خود رسیده است. به گفته مشارکت کنندگان؛ بر اساس اطلاعات هفتگی در طول یک هفته، قیمت های داخلی هموپلی پروپیلن شاهد ریزش در حدود 800 هزار دانگ بر تن (34 دلار بر تن) بوده است. آخرین دوره کاهشی به ترکیبی از تقاضای خاموش، ظرفیت های داخلی اضافه شده اخیر و همچنین فرو نشاندن معاملات آتی نفت خام، نسبت داده شده است.



همچنین گفته شده است که کاهش تقاضا در شرایط کرونا ویروس (COVID-19)، عامل عمده جهت کاهش قیمت محلی پلی پروپیلن است. با توجه به اینکه احتمال کاهش بیشتر قیمت در کوتاه مدت وجود دارد، از خرید فراتر از نیازهای فوری و ضروری خودداری می شود. چندین تولیدکننده نهایی محصول در این کشور اعلام کرده اند که از زمان شیوع این بیماری، تقاضای مشتریانشان در چین تقریبا به صفر رسیده است. این در حالی است که در داخل ویتنام تقاضا به محصول نهایی به تدریج در حال بهبود است.


تعداد پیشنهاد برای واردات کاهش می یابد

فعالان بازار در ویتنام گزارش داده اند که از زمان کاهش معاملات آتی نفت خام در روز دوشنبه، تعداد پیشنهادات برای واردات پلی -پروپیلن کاملا محدود شده است. یکی از خریداران گفته است: " فعالیت در بازار واردات تقریبا متوقف بوده است و فروشندگان شرایط انتظاری برای روشن شدن وضعیت را قبول کرده اند."

یک فروشنده اظهار داشته است که: "همچنان برای ارزیابی تأثیر ضرر قابل توجه در قیمت نفت خام، بسیار زود است. تأمین کنندگان پلی پروپیلن به احتمال زیاد در وهله اول تأیید می کنند که سقوط نفت چه تأثیری بر قیمت مونومر و تقاضای منطقه ای دارد. از این رو آنها در هفته جاری از ارائه پیشنهادات خودداری می کنند. در هفته آتی، تصویر واضح تری از بازار واردات دریافت خواهیم کرد."

در این میان، معاملات آتی نفت خام در 10 مارس، 8 تا 10 درصد افزایش داشت و از سقوط تاریخی دوشنبه در میان امیدها، برای مذاکرات مجدد قطع تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC+) و اقدامات محرکی که توسط چندین کشور برای مقابله با ویروس کرونا (COVID-19) انجام شده است، بازگشتند.

منبع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟