شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

روایت همتی از پشت پرده افزایش قیمت دلار توسط «خالی‌فروشان»/ چرا قیمت ارز رشد کرد؟
همتی از پشت پرده تلاش خالی فروشان و سفته بازان برای افزایش قیمت ارز در روزهای اخر سال 98 گفت و به بیان چرایی افزایش قیمت ارز در صرافی های بانکی پرداخت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در روزهای پایانی امسال،با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا،عملاً تقاضای واقعی و مؤثری برای ارز (اسکناس)درصرافی ها وجود ندارد و نرخ ارز برای وارد کنندگان،باعرضه قابل توجه صادر کنندگان غیر نفتی و بانک مرکزی،درسامانه نیما ( فقط دراسفندماه بیش از 1.5 میلیارد دلار)، روند نزولی به خود گرفته است.

اما ، خالی فروشان و سفته بازان که از مدتها پیش ، با امید زیاد  برای بالا رفتن نرخ ارز دربازار، معاملاتی داشته اند، تلاش میکنند با عملیات روانی و اعلام نرخ های بالا، در کانال های خود در فضای مجازی، معاملات فردایی خود را سود آور نمایند و یک گروه دیگر نیز تلاش می کننداز فرصت آربیتراژ ، به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی ، بهره‌مند بشوند.

صرافی های بانکی که تاکنون درکنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازار سازی را به عهده دارند ، امروز به درستی تصمیم گرفتند بدون تغییر قابل توجه نرخ خرید ارز ، برای از بین بردن آربیتراژ، نرخ فروش خود را افزایش داده و بتدریج آن را به نرخ تعادلی برگردانند ، بانک مرکزی ،در دوسال گذشته، با مدیریت اصولی و علمی و توجه جدی به عوامل شکل دهنده عرضه و تقاضای ارز ، علیرغم طوفان حوادث طبیعی ، سیاسی، نظامی ، روانی و تبلیغاتی و در شرایط اعمال فشار حداکثری دولت آمریکا توانسته است ثبات بازار ارز را حفظ کند و از این پس نیز سیاست خود را با قدرت هرچه بیشتر ادامه خواهد داد.

 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 57%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
محمد عباسی دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸
سلام
به نظر میرسد نبود یک طرح و پلن مناسب از سوی بانک مرکزی و نداشتن راهکار کاربردی در تعدیل نرخ ارز ، طی چند روز گذشته علیرغم نبودن تقاضای واقعی خرید در بازار ، سفته بازان و دلالان نرخهای فروش نجومی را در سر می پرورانند ،دولت باید هم اینک وارد بازار شده و با سیاستها و ابزارهای مالی خود نرخ دلار را به همان مقدار ۱۳۰۰۰ تومان برگرداند . با این کار قطعا ثبات به بازار ارزباز خو اهد گشت و و بازار بورس رونق مجدد خواهد گرفت . ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟