جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

ادامه روند افزایشی PET در بازار چین
بازار داخلی و صادراتی PET چین که به کمترین بهای خود در دو سال اخیر رسیده بود طی هفته گذشته تغییر جهت داد و با توجه به بالا رفتن هزینه های بالا دست در روزهای پایانی ماه مه توانست به روند صعودی خود ادامه دهد.

گروه ترجمه ویکی پلاست: از دیگر عوامل موثر بر تقویت قیمت PET می توان به افزایش قیمت اخیر در معاملات آتی نفت خام و بهبود اشاره کرد.

موضع قاطع فروشندگان چینی در مورد پیشنهادات داخلی و صادرات

چندین تولید کننده چینی PET این هفته پیشنهاد قیمت‌های خود را برای صادرات به ترتیب 10 تا 30 دلار در هر تن و پیشنهاد قیمت خود برای بازار داخلی را در حدود 44 تا 58 دلار در هر تن افزایش دادند.

افزایش قیمت PET با توجه به بالا رفتن هزینه های بالا دست گران تر از هزینه های بالا است.

در آسیا، قیمت اسپات (قیمت نقدی برای تحویل در کوتاه مدت) مونو اتیلن گلایکول MEG و ترفتالیک اسید PTA در بازار CFR چین در مقایسه با اواسط ماه ژوئن، 20 دلار در هر تن افزایش یافته است.  

همچنین داده های Chemorbis نشان می دهد قیمت اسپات پارازایلین که به کمترین میزان خود از ژوئیه 2017 رسیده بود اندکی افزایش یافته است.

تقویت بازار PET در پی افزایش بهای معاملات آتی نفت خام

داده های ChemOrbis همچنین نشان می دهد که قیمت معاملات آتی وست تگزاس اینترمیتنت WTI و نفت خام برنت اخیرا به بالاترین سطح خود نسبت به اواخر ماه مه رسیده است.

بهبود بازار تقاضا

یکی از معامله گران چینی اظهار داشت: "در این هفته پس از انتشار اخبار مربوط به از سرگیری مذاکرات تجاری آمریکا و چین در اجلاس گروه 20 ، بازار تقاضا و در پی آن قیمت ها افزایش یافت، علاوه بر این، افزایش هزینه های بالا دستی اختیار عنل بیشتری به فروشندگان برای بالا بردن قیمت ها داده است."

چشم ها به نتیجه اجلاس گروه 20

اجلاس G20 در روزهای  28 و  29 ژوئن در اوزاکا، ژاپن برگزار خواهد شد. اغلب فعالان بازار فکر می کنند که نتیجه  این نشست درست مانند جنگ تجاری طولانی مدت میان چین و ایالات متحده، بر قیمت پلیمر تاثیر خواهد گذاشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شی جینپینگ رهبر چین، در این اجلاس دیدار خواهند داشت که احتمال دارد نتیجه آن اندکی از تنش ایجاد شده بکاهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟